Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

naam van de stad

Gestart door catzeiler dinsdag 28 augustus 2007, 22:05:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
hebben jullie de hoofdstad/dorp ook een naam gegeven en zo ja hoe luidt deze en waarop gebaseerd?
gebaseerd op je eigen naam

7 (6.5%)

gebaseerd op echte stad/dorp

18 (16.8%)

gebaseerd op fantasie

31 (29.0%)

Ik heb nog niets bedacht.

30 (28.0%)

Boeit me totaal niet !

21 (19.6%)

Totaal aantal stemmen: 49

Re: naam van de stad
Lid sinds: 2006

offline
Re: naam van de stad
Hallo,

Leuk topic,erg leuk om namen te verzinnen.... :D
Voor de baan en mijn station zal het een verzonnen naam worden,heb wel
al wat door m'n hoofd laten spelen maar is er nog niets waarvan ik zeg...... :shock:

Groetjes Huib
Re: naam van de stad
Groterdam is ontstaan naar aanleiding van mijn favoriete stripheldin Franka.

In de eerste albums woonde zij in Groterdam, maar alles herinnerde je aan Amsterdam.
In de latere albums zijn de Franka strips veel volwassener geworden, en is Groterdam omgezet in Amsterdam.

Ik ben het Groterdam blijven noemen.
Leuk detail, Franka is zelfs al op bezoek geweest op de website.  :D
Zoek maar eens in het gastenboek.

Dus niet naar aanleiding van Peter Post, die ook in Groterdam woont  8)
Re: naam van de stad
Lid sinds: 2006

offline
Re: naam van de stad
Ben er eigenlijk nog niet zo mee bezig vooral ook omdat de vorige afgebroken is.......maar het zal wel een fantasie naam worden die tijdens de maaltijd met de familie zal ontstaan, en ook bij ons geld de meeste stemmen gelden :D dus zal ik weer wel aan het korste end trekken :(
Re: naam van de stad
Lid sinds: 2007

Rotterdam

offline
Re: naam van de stad
ik heb gestemd op  bestaat nog niet, ik weet niet of ik er wel een naam aan wil geven.
GR mike
Re: naam van de stad
Ik heb gestemd op bestaat nog niet ik ben namelijk niet zo creatief met het verzinnen van namen.Ik wacht wel op een leuke ingeving.
Bas
Re: naam van de stad
Lid sinds: 2007

Ik ben 3 railer zonder pukkels

offline
Re: naam van de stad
He Bas wat denk je van Bastenaken.

                                                        Arie
Re: naam van de stad
Marklin-Tim
gast

Re: naam van de stad
Hallo

Ik heb nog geen echte naam verzonnen maar dat komt nog wel.

Tim
Re: naam van de stad
ik heb nog geen naam verzonnen.
ik heb Nederlandse treinen, Duitse en Zwitserse. en heb wel een beetje berglandschap. dus om mijn baan naar een bepaalde stad te vernoemen is best moeilijk.

maar ik zag gisteren ook een Zwitserse trein rijden bij Amersfoort en de Duitse zie je ook best vaak. dus qua treinen kan het wel, alleen het landschap.

jeroen
Re: naam van de stad
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: naam van de stad
Citaat van: MenM op donderdag 20 december 2007, 21:26:36
ik heb nog geen naam verzonnen.
ik heb Nederlandse treinen, Duitse en Zwitserse. en heb wel een beetje berglandschap. dus om mijn baan naar een bepaalde stad te vernoemen is best moeilijk.

maar ik zag gisteren ook een Zwitserse trein rijden bij Amersfoort en de Duitse zie je ook best vaak. dus qua treinen kan het wel, alleen het landschap.

jeroen

Limburg namaken. :D
Dus limboland bijvoorbeeld of limbabwe. :lol:
Maar zonder dollen je kan ook een fictieve naam bedenken een kruizing tussen meerdere plaatsnamen.

Groetjes Antal.
Re: naam van de stad
Ricardootje_89
gast

Re: naam van de stad
Ik noem mijn stad Freiburg. Ben ik erg door geinspireerd. Ik heb de Martinstor ook in model en nu messing trammetjes uit Freiburg, Erg leuk allemaal, dus het gaat Freiburg im Breisgau heten.

Eerst zat ik te denken aan Bochum, omdat ik daar ook een tram uit heb, maar dit is hem niet geworden. Verder leek mij de zelfverzonnen naam Ruhrheim ook leuk. Ik heb wat met Duitsland, dus vandaar de Duits namen.
Re: naam van de stad
Anthony
gast

Re: naam van de stad
Mijne heet Rotterdam CS
het klopt eigenlijk niet want het heeft een lange overkapping maarja :P
Re: naam van de stad
Lid sinds: 2018

offline
Re: naam van de stad
Waaldrecht..
Tja, die naam zat al bij mijn eerste station toen ik die kocht.

Waaldracht in de jaren '80.... (gok ik)
Re: naam van de stad
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: naam van de stad
De naam van mijn stad is gebaseerd op een plaats in de Pfalz in Duitsland te weten
Neustad

Gr. Bert
Re: naam van de stad
vandomm
gast

Re: naam van de stad
Als je woont tussen Roosendaal (NL) en Essen (B) dan is de keuze niet zo moeilijk t..w Essendaal.
Re: naam van de stad
ron van den broek
gast

Re: naam van de stad
Ik heb mijn baan wel een naam gegeven.
Mijn optiek is dat dit er bij hoort en in de aankleding van de baan zijn er diversen punten  waar een plaatsnaam terugkomt, maar ieder vult het op zijn eigen manier in.
Mijn baan heet Broekoord, het toeval is dat het deels mijn achternaam is maar ik woon in een dorp en de weg waar ik aan woon ligt aan de dijk van het ijsselmeer en in oude geografische plaatskaarten zag ik dat het lint langs de dijk in ons dorp verdeeld was in buurtnamen vroeger en het toeval wil dat het buurtje waar ik nu woon vroeger Broekoord werd genoemd, vandaar.

Mvg Ron
Re: naam van de stad
Op dit moment heet mijn stad afbreekcity.
Re: naam van de stad
Lid sinds: 2007

offline
Re: naam van de stad
Citaat van: rloop op zondag 13 januari 2008, 15:19:36
Op dit moment heet mijn stad afbreekcity.
daarna opbouwcity en daarna stootblokcity
toch?  :lol: :lol: :lol:

Dennis
Re: naam van de stad
TheCrow68
gast

Re: naam van de stad
Hoi beste medewisselspoorfanaten,

Voor mijn baan -en dus ook stadje- in aanbouw heb ik me bedacht iets te doen met de namen van mijn overleden ouders. Vader overleden in mei 2006, moeder in mei 2007. Met hun (doop)namen ga ik vast en zeker aan de slag om daar een plaatsnaam voor mijn Preiser-town te bedenken.

Ben ook van plan om straatnaambordjes te maken waarin verwezen wordt naar hun beider namen.

Noem me sentimenteel, gek of anderzins: geen probleem  :wink: ... ik heb wel sterk de behoefte om, al is het op deze manier, een eerbetoon aan deze twee bijzondere mensen te creëeren.
Ik mis ze nog elke dag.... :cry:

Vele groeten,

Crowtje
Re: naam van de stad
Lid sinds: 2006

offline
Re: naam van de stad
Ik heb nog niets bedacht maar neig wel sterk naar iets met Elsloo/ Aelse of iets van mijn eigen naam erin. Zou alleen echt nog niet weten wat.

Re: naam van de stad
Gerard
gast

Re: naam van de stad
Citaat van: TheCrow68 op donderdag 31 januari 2008, 13:03:22
Hoi beste medewisselspoorfanaten,

Voor mijn baan -en dus ook stadje- in aanbouw heb ik me bedacht iets te doen met de namen van mijn overleden ouders. Vader overleden in mei 2006, moeder in mei 2007. Met hun (doop)namen ga ik vast en zeker aan de slag om daar een plaatsnaam voor mijn Preiser-town te bedenken.

Ben ook van plan om straatnaambordjes te maken waarin verwezen wordt naar hun beider namen.

Noem me sentimenteel, gek of anderzins: geen probleem  :wink: ... ik heb wel sterk de behoefte om, al is het op deze manier, een eerbetoon aan deze twee bijzondere mensen te creëeren.
Ik mis ze nog elke dag.... :cry:

Vele groeten,

Crowtje
Dat is heel mooi. Mijn ouders leven allebei nog, maar ik vind dit idee zeker de moeite waard om het te kopieëren.
Re: naam van de stad
catzeiler
gast

Re: naam van de stad
Ik moet zeggen dat het idee om de stad te noemen in relatie tot de overleden ouders mij zeer aangreep. Mijn moeder is op 18 december jl overleden. Als ze bij mij op bezoek was keek ze als eerste naar "de treintjes". Tot op het laatst moest ik, gezeten naast het ziekenhuisbed, vertellen wat ik gemaakt en gedaan had. Helaas heeft ze een aantal dingen niet meer kunnen zien voltooien. Jammer, ik vond haar mening toch altijd belangrijk, ze had er een nuchtere kijk op en zei soms dat bepaalde dingen niet konden.  Mam, ik zal je missen. Maar goed, het idee om de stad naar ouders te vrnoemen, ik vind het heel goed idee. Mijn vader heette Arij, mijn moeder Jacomina Elisabeth.
Re: naam van de stad
TheCrow68
gast

Re: naam van de stad
Beste Catzeiler en Gerard,

Eerst aan Catzeiler: mijn oprechte deelneming met het verlies van je moeder. Ik hoef je niet te zeggen dat ik me je gemis, gevoelens e.d. heel goed kan voorstellen, zeker als ik lees dat je band met je moeder uitstekend was -althans, dat maak ik op uit je verhaal. Doet me een beetje aan mijn eigen moeder denken die ook altijd belangstelling toonde voor mijn/onze hobby. Ik wens je vanaf mijn positie enorm veel sterkte met het verwerken van je verlies. Ik kan je alleen zeggen, daar het in mijn geval alweer wat langer geleden is: het ergste leed zal over een tijdje zijn verdwenen en alles krijgt een plekje, maar het missen van..... dat zal denk ik nooit overgaan. HEEL VEEL STERKTE!!!!

Gerard,
Dank je wel voor je enorm vriendelijke woorden. Vanuit mijn ervarings-en belevingswereld zeg ik tegen jou: ben elke dag dankbaar dat je ouders er nog zijn, dat je ze nog kan bezoeken, spreken, raad kan vragen enz enz enz. Natuurlijk weet ik dat er mensen zijn die een slechte band met hun ouders hebben, maar over het algemeen is dat niet zo. Tussen je woorden maak ik ook op dat de band met jouw ouders prima is. Houd ze in ere en nogmaals, DANK elke dag dat je ze hebt! Dat stoel ik overigens echt niet op een religie of zo, maar als je ze allebei kwijt bent...dan begrijp je ook waarom ik dit schrijf.

Ik dank jullie beiden vanuit de grond van mijn hart voor jullie reaktie, en groet jullie beiden!!!!!

Zwaaierdezwaai van de Kraai

(a.k.a. Crowtje)  :wink:
Re: naam van de stad
kiezel
gast

Re: naam van de stad
Ik heb nu eindelijk ook een naam in mijn hoofd voor ons Duitse tijdperk IV-stadje.

Waarschijnlijk gaat het 'Raschung' heten.
Bij mijn weten bestaat deze plek niet echt (trouwens wel in Polen als alternatieve naam voor een andere plaats).

Mijn 3 stations heten dan:
- Raschung Hbf  (het hoofdstation dus)
- Raschung Hoch  (kopstation dat daar overheen gaat)
- Über Raschung  (klein stationnetje op het hoogste punt van de baan)


Best verrassend, toch?! :P

Groetjes,
Kiezel :)
Re: naam van de stad
Gerard
gast

Re: naam van de stad
Citaat van: kiezel op woensdag 20 februari 2008, 11:28:12
- Über Raschung  (klein stationnetje op het hoogste punt van de baan)
Best verrassend, toch?! :P
Dat kan je best wel zeggen, ja.
Re: naam van de stad
Lid sinds: 2007

offline
Re: naam van de stad
naam voor je stad

vraag het maar aan vincent
die zuigt het zo uit zijn duin
kijk maar naar zijn verhalen uit kloefeld

gerard
Re: naam van de stad
Lid sinds: 2007

Meine (Landkreis Gifhorn)

offline
Re: naam van de stad
Ik had nog geen naam voor mijn hoofdstation, Ik kan mijn stem niet meer aanpassen. ondertussen hebben we een naam voor het dorpje.
Dit is Waldende. Aan het het begin van het woud, daar waar vroeger een eindstation was, maar waar sinds lange tijd al een tunnel is gemaakt om aan de andere zijde van de berg te komen.

Overigens denk ik dat ik een van de weinigen ben die een naam heeft van een echt dorpje met een station  :lol:
Het plaatsje ligt in Duitsland en ik weet nog maar kort van het bestaan af....
zie plattegrond van Meine

Meine