Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

waarde Capitole plus capitole(2)rijtuigen

Gestart door wilfreds44 zaterdag 30 augustus 2014, 09:27:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
waarde Capitole plus capitole(2)rijtuigen
Lid sinds: 2008

marklin collector

offline
waarde Capitole plus capitole(2)rijtuigen
Geinteresseerd in de werkelijke waarde van de analoge Franse Capitole met 2 Capitole passagierswagons.
Re: waarde Capitole plus capitole(2)rijtuigen
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: waarde Capitole plus capitole(2)rijtuigen
De toestand van de loc en rijtuigen is van groot belang voor de waarde bepaling.
En ook of de doosjes/boekjes etc. nog aanwezig zijn.
Dus wat foto's van de betreffende objecten zijn onontbeerlijk.
Re: waarde Capitole plus capitole(2)rijtuigen
Als je hier kijkt http://forum.3rail.nl/index.php?action=profile;u=1595 kan je zien dat TS na het stellen van zijn vraag niet meer ingelogd is geweest.
Re: waarde Capitole plus capitole(2)rijtuigen
Lid sinds: 2009

Station Brummen 1925

offline
Re: waarde Capitole plus capitole(2)rijtuigen
Loc op de foto twee jaar geleden verkocht voor 285 euro. Was deze versie: 2. frontauschriften weib , dachleitungen nikkel gemaakt van 1969-1971 300 euro.
Was in nieuwstaat met label en boekje. Dus komt wel aardig overeen met wat Lucien schrijft.



Heb wel het idee dat de vraag naar deze loc iets afgenomen is. Toen ik hem aanbood was er echt een run op. Nu zie ik ze regelmatig voorbij komen op Maktplaats en staan ze er na een lange tijd nog vaak op. Ook heb ik het idee dat de waarde iets gedaald is.


Groeten,
Maarten

Re: waarde Capitole plus capitole(2)rijtuigen
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: waarde Capitole plus capitole(2)rijtuigen
Maarten,

Lang niet iedereen is bereid zoveel geld neer te leggen voor zo'n oude loc.
Er moet maar net iemand langs komen die zo'n loc zoekt en het geld ervoor wil neerleggen.

In deze ebay aanbieding van een 3059 vragen ze zelfs ?549,90 voor een exemplaar in nieuwstaat.
Re: waarde Capitole plus capitole(2)rijtuigen
Lid sinds: 2009

Station Brummen 1925

offline
Re: waarde Capitole plus capitole(2)rijtuigen
Hallo Kappa,

Klopt.
Maar het is wel opvallend dat een paar jaar geleden een loc als deze erg snel verkocht was, nu zie ik ze regelmatig aangeboden worden voor lagere prijzen.
Dan wekt het mij de vraag op, is er minder interesse voor deze locomotief of komt het omdat het bij veel mensen misschien financieel slechter gaat.


Groeten,
Maarten
Re: waarde Capitole plus capitole(2)rijtuigen
Komt vermoedelijk doordat M enige jaren geleden deze loc en wagons opnieuw heeft uitgebracht. Ik denk dat dat een beetje de mythe "Capitole" om zeep heeft geholpen...
Re: waarde Capitole plus capitole(2)rijtuigen
Toch wil ik graag nog wel even kwijt, dat afgezien van het nummer, de nieuwe Capitole grijze opstapjes heeft en donker grijze zij-roosters en donkere wielen.
De wagons zijn door de uitsparingen van de wielkasten heel anders, evenals de wielstellen.
De mal van de wagens, o.a. 4065 en 4075 heeft Märklin niet meer. Dat geldt ook voor de wielstellen, o.a. 4050 en 4075 en 4076. En zo zijn de ramen ook anders.
Groet,
Hans
Re: waarde Capitole plus capitole(2)rijtuigen
Recent heb ik een Capitole 3059 verkocht voor 210 euro, inclusief OVP. Was in goede werkende staat, alleen de leiding op het dak was niet helemaal goed, doch wel vrij eenvoudig te herstellen. Prijzen zijn dus wel ietsje aan het dalen.

Ik heb deze verkocht omdat ik de bijbehorende rijtuigen gewoonweg te duur vind.
Re: waarde Capitole plus capitole(2)rijtuigen
Dat de bijbehorende rijtuigen nogal duur zijn komt helaas wel vaker voor bij lokomotieven uit de 60-er jaren. Ik denk bijv. aan de Oostenrijkse 3036, en de Italiaanse 3035. De bijbehorende rijtuigen zijn vaak duurder als de lok. En je hebt toch minstens wel 3 a 4 rijtuigen nodig om een beetje geloofwaardige trein samen te stellen.

Klopt wel dat de prijzen 'iets' (behoorlijk) aan het dalen zijn. Het is echt een kopersmarkt geworden.

m.vr.gr.
Martin