Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Verschillende foto's // Herfst is gearriveerd...

Gestart door treinfan070 vrijdag 29 augustus 2014, 19:24:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Verschillende foto's // Herfst is gearriveerd...
Lid sinds: 2010

Machinist bij de Valleilijn

offline
Verschillende foto's // Herfst is gearriveerd...
Ik maak maar een nieuw topic aan, het oude is veel te oud geworden naar mijn mening. >Zie hier<

De laatste tijd ben ik in Duitsland geweest. Daar heb ik een heleboel plaatjes gemaakt:


Salzbergen, DB 111 145. by TreinBas, on Flickr
Met een stammetje Dosto's komt DB-loc 111 145 het station van Salzbergen binnen, op weg als RE naar Emden Hbf.


Drei Annen Hohne, HSB 99 7247-2. by TreinBas, on Flickr
Met trein 8937 komt loc 99 7247-2 van de Harzer Schmalspurbahnen op de fotorij afrijden. Elke dag weer vormen de stoomlocs van de HSB de dienst die dwars door de Harz rijdt. Elke dag weer.


Bad Harzburg, HVLE V330.6. by TreinBas, on Flickr
Aangekomen op het station van Bad Harzburg zie ik ineens een goederentrein staan. Omdat ik die hier nog niet eerder gezien heb, even een kijkje genomen. In samenwerking met bevoegd personeel heb ik dit plaatje kunnen maken. HVLE V330.6 staat gereed met een Kolengruistrein va Enercon. Waar de trein heen gaat, weet ik niet.


Goslar, DB 218 455-4. by TreinBas, on Flickr
Met een RE uit Hannover komt DB 218 455-4 het station van Goslar uitrijden, richting Bad Harzburg. Nog altijd worden deze diensten uitgevoerd met de locomotieven type 218 in combinatie met een rijtje Silberlingen.


Schierke, HSB 99 7247-2. by TreinBas, on Flickr
De Brockenbahn, aangelegd als toeristische spoorlijn, is al een tijdje in handen van de HSB. De 19 kilometer lange spoorlijn van Wernigerode naar het station net onder (1125 meter boven zeeniveau) de top van de Brockenberg (1142 m). In Schierke werd tijdens de Oorlog alleen met speciale vervoersbewijzen gereden, omdat die het eindpunt was van de Brockenbahn. Verder was streng verboden voor het normale verkeer, vanwege de militaire activiteiten bovenop de berg. Schierke heeft dan ook een flink emplacement voor zo'n klein station! Sinds 1991 wordt er weer naar de Brocken gereden, en loc 99 7247-2 begint net aan die reis.


Goslar, VPS 605. by TreinBas, on Flickr
Met een speciaal transport komt loc 605 van Verkehrsbetriebe Peine-Salzgitter langs Baßgeige, richting Hannover. Het rijtuig, met nummer 51 80 22-40 828-1, wordt overgebracht naar Salzgitter, alwaar het wordt gestald.

Na de reis terug natuurlijk het Nederlandse Spoorwezen in de gaten gehouden, en daar kwam dit uit:

Rodenrijs, NSI 186 002. by TreinBas, on Flickr
Vandaag zou de twee dagen eerder aangekomen 186 002 een proefrit maken naar Tilburg. Om toch maar wat te doen even naar Rodenrijs gereden en een plaatje gemaakt. Niet de beste plaat (ik was veel te laat), volgende week waarschijnlijk een herkansing ergens tussen Amsterdam en Deventer.


Amsterdam Centraal, LC 9902. by TreinBas, on Flickr
Op 29 augustus zou er een trein vanuit Venlo naar Amsterdam Centraal rijden. Trein 13482, afkomstig uit Siegburg in Duitsland, had 14 rijtuigen van Euro Express. We zien de schone Locon 9902 van LOCON op Amsterdam Centraal klaarstaan voor vertrek naar de Zaanstraat.

Grtz,
Bas.
Re: Verschillende foto's.
Je bent redelijk actief geweest met de camera. 8o
Mooie plaatjes :thumbup: (ik ben eigenlijk niet anders gewend van je :wink:) en bedankt voor het plaatsen.
Re: Verschillende foto's.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Verschillende foto's.
Mooie foto's Bas. :thumbup:
Re: Verschillende foto's.
Lid sinds: 2013

Kees Hulstein

offline
Re: Verschillende foto's.
Weer mooie kiekjes  :thumbup:
Re: Verschillende foto's.
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re: Verschillende foto's.
Oei, daar zitten erg mooie plaatjes tussen! Vooral de Harz en Bad Harzburg komen me erg bekend voor, hier was ik in April nog...;)

Leuk! Dankjewel.:)

Groetjes, Daniël
Re: Verschillende foto's.
Lid sinds: 2011

offline
Re: Verschillende foto's.
Erg leuke plaatjes!
Re: Verschillende foto's.
Lid sinds: 2010

Machinist bij de Valleilijn

offline
Re: Verschillende foto's.
Citaat van: Gerard op vrijdag 29 augustus 2014, 19:31:26
Je bent redelijk actief geweest met de camera. 8o
Mooie plaatjes :thumbup: (ik ben eigenlijk niet anders gewend van je :wink:) en bedankt voor het plaatsen.
Ja, ik doe niet anders. Weet je toch :p

Citaat van: h0_miessie op vrijdag 29 augustus 2014, 19:51:30
Mooie foto's Bas. :thumbup:
Citaat van: Schienenbus2012 op vrijdag 29 augustus 2014, 19:56:13
Weer mooie kiekjes  :thumbup:
Citaat van: dp op zaterdag 30 augustus 2014, 22:54:04
Erg leuke plaatjes!
Bedankt allemaal! :thumbup:

Citaat van: NS-Daniel op vrijdag 29 augustus 2014, 23:16:27
Oei, daar zitten erg mooie plaatjes tussen! Vooral de Harz en Bad Harzburg komen me erg bekend voor, hier was ik in April nog...;)
Leuk! Dankjewel.:)
Het is een hele mooie omgeving. En met de auto wordt het nog mooie allemaal. Wordt je een stuk mobieler van. :D
Bedankt! ;)




Ik heb weer een lading nieuwe plaatjes.


Ede-Wageningen, NSI 186 003. by TreinBas, on Flickr
Ook deze week kwam er weer een 186 van NS het land in. De loc, de 186 003, is hier met de net bestickerde testtrein onderweg bij Ede-Wageningen.


Rotterdam Leuvehaven, NS 347. by TreinBas, on Flickr
Het Maritiem Museum heeft sik 347 van stichting De Locomotor in bruikleen. De locomotor staat opgesteld op de kade aan de Leuvehaven in hartje Rotterdam. Wie zou ooit denken dat de eerste legaal gereden trein (ik zeg niks...) in het centrum van Rotterdam staat. Dat er nog velen zullen volgen is vrijwel zeker.


Den Haag Centraal, HSA 186 115. by TreinBas, on Flickr
In het weekend van 6 en 7 september werd er aan het spoor gewerkt bij Schiphol. De InterCity Direct, of ICD werd omgeleid en ingekort tot Den Haag Centraal. Zo was er voor het eerst sinds jaren weer een locwissel op dit station te zien. Loc 186 115 staat klaar voor een  slag naar Breda, als de Machinist de loc opbouwt.


Ede-Wageningen, NSR 9567 &amp; 9584 en SSN 65 018. by TreinBas, on Flickr
Het weekend van 6 en 7 september betekende voor vele stoomliefhebbers een dagje naar de VSM wegens Terug naar Toen. Loc 65 018 van de StoomStichting Nederland was daarbij te gast. Zo'n loc moet ook terug naar de thuisbasis, en hier staat loc 65 018 te Ede-Wageningen te wachten op een afdoende watervoorraad, voordat wordt vertrokken richting Utrecht CS en Rotterdam Noord Goederen. Links komen de twee stelletjes VIRM 9567 en 9584 het station binnenrollen als trein 3164 naar Schiphol.


Utrecht Centraal, SSN 65 018. by TreinBas, on Flickr
Hier zien we de luid fluitende 65 018 het Centraal Station van Utrecht doordenderen, op weg naar Rotterdam. Dat reizigers massaal hun telefoon pakten, hoeft niet uitgelegd te worden neem ik aan.


Amsterdam Centraal, NSM 1202. by TreinBas, on Flickr
Het is bijna 10 uur 's avonds en ik bevind mij op het Centraal Station van Amsterdam. Ik sta klaar voor een leuk spectakel. Loc 1202 komt met 7 rijtuigen en de 1312 op sleeptouw binnenlopen op spoor 2b, wat piepend en knarsend gebeurd. Het halve station staat te kijken naar het niet alledaagse gebeuren. Telefoons worden getrokken, maar die maken er niet veel soeps van. Daar sta je dan, met zijn vijfen op een rijtje met je camera op een statiefje. Na een kwartiertje komt het geheel weer in beweging voor het laatste stuk naar Utrecht Maliebaan, als trein 28205.
Re: Verschillende foto's.
Citaat van: treinfan070 op woensdag 10 september 2014, 01:50:00
Wie zou ooit denken dat de eerste legaal gereden trein (ik zeg niks...) in het centrum van Rotterdam staat.
:wink:
Bedankt voor het maken en plaatsen van alweer een mooie serie mooie foto's. :thumbup:
Re: Verschillende foto's.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Verschillende foto's.
Schitterende platen Bas, klasse hoor.  :thumbup:
En wat een lekker leeg perron op de laatste foto van de 1202. ;)
Re: Verschillende foto's.
Lid sinds: 2013

offline
Re: Verschillende foto's.
Fraaie foto's!

Bedankt

Mvg Frans
Re: Verschillende foto's.
Mooie platen Bas. :P

Tony
Re: Verschillende foto's.
Citaat van: Kappa op woensdag 10 september 2014, 22:52:21
Schitterende platen Bas, klasse hoor.  :thumbup:
En wat een lekker leeg perron op de laatste foto van de 1202. ;)
Het gezelschap zat achterin de trein  ;)
Re: Verschillende foto's.
Lid sinds: 2013

offline
Re: Verschillende foto's.
Prachtige foto's!
Re: Verschillende foto's.
Lid sinds: 2010

Machinist bij de Valleilijn

offline
Re: Verschillende foto's.
Citaat van: Gerard op woensdag 10 september 2014, 11:55:07
Bedankt voor het maken en plaatsen van alweer een mooie serie mooie foto's. :thumbup:
Dank je. Hieronder weer een setje. ;)

Citaat van: Kappa op woensdag 10 september 2014, 22:52:21
Schitterende platen Bas, klasse hoor.  :thumbup:
Dank je.

Citeer
En wat een lekker leeg perron op de laatste foto van de 1202. ;)
Niet te vergeten dat het feest dus in de trein gaande was, en het 22.00 was. ;)

Citaat van: frans.m op donderdag 11 september 2014, 00:10:02
Fraaie foto's!
Dank je!

Citaat van: Thom op vrijdag 12 september 2014, 11:13:26
Citaat van: Kappa op woensdag 10 september 2014, 22:52:21
Schitterende platen Bas, klasse hoor.  :thumbup:
En wat een lekker leeg perron op de laatste foto van de 1202. ;)
Het gezelschap zat achterin de trein  ;)
Klopt. Achterin was de Df (geloof ik) ingericht tot rijdende disco o.i.d.

Citaat van: Mearaluna op zondag 14 september 2014, 20:48:40
Prachtige foto's!
Bedankt!




Het was de afgelopen week een ware Museumweek. Het SpoorwegMuseum en het Haags Openbaar Vervoer Museum reden verschillende ritten. Hieronder de plaatjes.


Kijfhoek, DBS 6476.
by TreinBas, on Flickr
Op 13 september was de Kijfhoek héél even open voor bezoekers. Dat resulteerde in mijn geval uiteraard een bezoekje! Via Station Zwijdrecht met de bus het terrein op gereden. Na de presentatie bij de bedrijfsbrandweer kwam deze 6476 voorbij met wat staalwagens. De loc zal de wagens naar de heuvel brengen, waarna de wagens worden gesorteerd met het voor Kijfhoek kenmerkende Heuvelproces.


Voorburg, HTM 1022.
by TreinBas, on Flickr
Vanwege Open Monumentendag werd rond Den Haag met museumtrams gereden. Om de 45 minuten vertrok er vanaf Voorburg station een tram richting het Haagse Centrum. Halverwege de middag speelt PCC-car 1022 de hoofdrol, als deze net vertrokken is van het eindpunt Voorburg, Station NS.


Soest, NSM 1312.
by TreinBas, on Flickr
Vanwege de Haarlemse Open Dag en de viering van 175 jaar Spoor werd er op 19 september een heleboel museummaterieel naar de Noord Hollandse hoofdstad overgebracht. De langste sleep was de door de 1312 aangevoerde rijtuigsleep, waarin een Plan K, D, E en W, de 1202 en achterop ook nog de Blokkendoos meeliepen. De lange trein werd via Soest geleid wat gelegenheid gaf tot een leuk, en vrij uniek plaatje. Hier zien we dan ook loc 1312 op kop de Soesterlijn afrijden, op weg naar Baarn, Amsterdam en Haarlem.


Haarlem, NSM 273, 386, 114, 1202 & 1312.
by TreinBas, on Flickr
Op vrijdag 19 september 2014 was het één groot feest voor de treinliefhebber. Het Spoorwegmuseum, de StoomStichting Nederland en de Stichting DE-III hadden allemaal ritten gepland voor twee evenementen. De ene is de viering van 175 jaar spoorwegen tussen Haarlem en Amsterdam, de tweede is Stadskanaal onder Stoom! Op het station van Haarlem staat het museummaterieel voor de pendeltreinen van de 20e september. Van links naar rechts zie we Mat '46 273 (niet zichtbaar erachter Mat '54 386), Plan U 114, Locs 1202 en 1312 met de rijtuigstam en VIRM 8635, welke binnenkomt op weg naar Amsterdam.


Amsterdam Geuzenveld, NSM 20.
by TreinBas, on Flickr
Ook de Kameel werd naar Haarlem gedirigeerd, en is hier onderweg bij Amsterdam Geuzenveld.


Halfweg-Zwanenburg, NSM 273 &amp; 386.
by TreinBas, on Flickr
20 september 2014. De dag dat de Spoorwegen 175 jaar bestaan. Ter ere daarvan reden er vier museumtreinen tussen Amsterdam en Haarlem, het eerste baanvak van Nederland. Ook de Muizeneus en Hondekop reden in deze diensten, en zo zien we ze hier door Halfweg-Zwanenburg knallen, op weg naar Amsterdam.


Halfweg-Zwanenburg, NSM 114.
by TreinBas, on Flickr
Eén van de pendeltreinen was de Plan U 114 van het SpoorwegMuseum. De Dieseldrie rijdt hier rustig op het station van Halfweg-Zwanenburg af, op weg naar Haarlem.


Haarlemmerliede, NSM 386 &amp; 273.
by TreinBas, on Flickr
Ook de Hondekop en Muizeneus reden in de pendeldiensten, en zo zien we ze hier langs Haarlemmerliede zoeven, op weg naar Haarlem.


Haarlem, NSM 9107.
by TreinBas, on Flickr
De Blokkendoos deed ook mee, en zien we hier klaarstaan voor vertrek richting Amsterdam.


Haarlem, NSR 9556.
by TreinBas, on Flickr
Ook werd de 'Groene'-VIRM onthuld. Deze trein is vanwege het feit dat vanaf 2018 de Spoorwegen volledig op Groene Stroom rijden omgetoverd naar een rijdend reclameobject. Hier zien we het treinstel de Afvalverwerking Spaarnelanden N.V. voorbijrijden richting Amsterdam.


Den Haag Leidschenveen, NSM 20.
by TreinBas, on Flickr
Op 22 september reed het museummaterieel weer retour naar Utrecht of Leidschendam. De Kameel, NS 20, is als trein 80020 bij de  RandstadRailhalte Leidschenveen onderweg naar de Werkplaats Leidschendam.


Den Haag Laan van NOI, RET 5517 & 5514, HTM 4056, NSR 8731 & 8735, NSM 386 & 273.
by TreinBas, on Flickr
Zo nu en dan hebben mensen ontzettend veel geluk. Zo ook ik, en hier zien we een heleboel railvoertuigen op station Laan van NOI afkomen. Links een stel metro's op Metrolijn E naar Den Haag Centraal, onder een HTM-Citadis op Tramlijn 2 naar Leidschendam, in het midden een tweetal VIRM-VI's als IC naar Den Haag Centraal en rechts het museummaterieel van het SpoorwegMuseum op weg naar de Werkplaats Leidschendam.


Den Haag Ypenburg, NSM 273 &amp; 386.
by TreinBas, on Flickr
Als trein 80058 komen treinstellen Mat '46 en Mat '54 door Ypenburg heen, richting de Werkplaats in Leidschendam. Vanwege 175 jaar Spoorwegen waren de twee museumstellen een weekendje in Haarlem.

Grtz,
Bas.
Re: Verschillende foto's.
Ik heb het al vaker gezegd, maar vooruit: ik zeg het nog maar eens: GE WEL DIG :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Verschillende foto's.
Lid sinds: 2011

offline
Re: Verschillende foto's.
Erg mooie foto's weer!
Re: Verschillende foto's.
Lid sinds: 2013

offline
Re: Verschillende foto's.
Prachtige foto's!
Re: Verschillende foto's.
Lid sinds: 2010

Machinist bij de Valleilijn

offline
Re: Verschillende foto's.
Citaat van: Gerard op maandag 22 september 2014, 21:27:14
Ik heb het al vaker gezegd, maar vooruit: ik zeg het nog maar eens: GE WEL DIG :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Nog een keertje dan maar?

Citaat van: dp op maandag 22 september 2014, 23:32:53
Erg mooie foto's weer!
Citaat van: Mearaluna op dinsdag 23 september 2014, 09:52:48
Prachtige foto's!
Merci ;)




De laatste tijd ben ik niet zo actief geweest. Alleen af en toe een speciaaltje en dat was het dan wel. De opleiding gaat voor.


Den Haag Leidschenveen, NS 4653.
by TreinBas, on Flickr
ICE 4653 is op weg naar Den Haag Ypenburg, om vervolgens richting Watergraafsmeer te vertrekken als trein 20371.


Den Haag Hollands Spoor, SSN 01 1075.
by TreinBas, on Flickr
De SpoorParade in Amersfoort zorgde voor een leuke extra trein in Den Haag. Loc 01 1075 van de StoomStichting Nederland was vandaag de trekkracht van de SpoorParade Express, die vanuit Rotterdam via Den Haag, Leiden, Haarlem en Amsterdam naar Amersfoort reed. Op het mooie Haagse Hollandse Spoor komt de stampende trein binnen op spoor vijf, na duidelijk kenbaar te maken dat deze in aantocht was.


Amersfoort, NSM 41.
by TreinBas, on Flickr
Motorwagen 41, de Blauwe Engel, van Het Spoorwegmuseum is om een uurtje of half tien aan het warmdraaien, om weer een dagje mee te doen aan de treinparade. De zon staat er perfect voor rond deze tijd en ik had de kans om het vast te leggen.


Vught, NSR 1767.
by TreinBas, on Flickr
NSR heeft materieelprobleempje, omdat er geknipt is on verschillende treindiensten. Zo verdwaalde er een stam ICRm met loc 1767 in de 3500 Heerlen - Schiphol. In een leuk zonnetje komt de trein door vught heen, op weg naar Heerlen als trein 3543.


Eindhoven, Eurailscout 'Jules' (mP 3032).
by TreinBas, on Flickr
MotorPost 3032 is na de Postdienst omgebouwd tot meetrijtuig, en in 2003 is deze weer gereviseerd naar de huidige kleurstelling. Niet zo heel lang geleden is daar een kap aan toegevoegd. Hier staat de Jules voor een Stoptonend Sein te Eindhoven, op weg richting het Zuiden des Lands.


Mook-Molenhoek, VTN 352.
by TreinBas, on Flickr
Veolia rijdt al een flink aantal jaren heen en weer tussen Roermond en Nijmegen, en er wordt gestopt op verschillende stations. In 2009 is daar station Mook-Molenhoek bij gekomen. Het station ligt in Bajonetligging, wat zoveel betekend als dat de perrons los van elkaar liggen. Stel 352 vertrekt net van het station als trein 32246 naar Nijmegen.


Den Haag Leidschenveen, HTM 4017.
by TreinBas, on Flickr
De zonsondergang is altijd leuk om te fotograferen. Zie je in dat plaatje een railvoertuig, wordt dat alleen maar leuker, ook al is het een standaard HTM-geval.


Rotterdam Zuid, Arriva GTW.
by TreinBas, on Flickr
Tweemaal GTW richting Dordt.


Zoetermeer, NSR 7609.
by TreinBas, on Flickr
Op deze vrij zonnige dag was het de beurt aan een bevriende Machinist om op de foto te gaan met z'n trein. DDZ 7609 komt hier onder de Balijbrug door als trein 2044 naar Den Haag. Meester, bedankt voor de vriendelijke groet. ;)


Roeleveen, HTM 4028.
by TreinBas, on Flickr
De typisch Hollandse weilanden zijn er in Den Haag ook. In één van de buitenwijken grazen de schapen rustig door en kijken al lang niet meer op van de voorbijrazende RandstadRail-voertuigen. HTM 4028 is op weg naar de Haagse Uithof, als deze op Lijn 4 de toekomstige halte Leidschenveen Oost passeert.


Breukelen, TXL 189 281.
by TreinBas, on Flickr
Op de 4801 na zijn alle FYRA-stellen het land uit. De stellen gaan naar Italië, waar ze worden opgelapt en doorverkocht. Hier is loc 189 281 onderweg met treinstel 4803, en heeft zojuist Breukelen gepasseerd in de richting Utrecht. Helaas had ik hem niet zo laat verwacht, en is de foto wat onscherp en waziger dan gedacht. Volgende week maar even een nieuwe poging.

Grtz,
Bas.
Re: Verschillende foto's.
Citaat van: treinfan070 op zaterdag 15 november 2014, 19:44:39
Citaat van: Gerard op maandag 22 september 2014, 21:27:14
Ik heb het al vaker gezegd, maar vooruit: ik zeg het nog maar eens: GE WEL DIG :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Nog een keertje dan maar?
Nou, vooruit dan maar. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Verschillende foto's.
Lid sinds: 2013

offline
Re: Verschillende foto's.
Prachtig!
Re: Verschillende foto's // Nieuwe foto's, o.a. DB Schenker Kfh!
Allereerst, bedankt heren.
Na een drie maanden is er een heleboel materiaal bij gekomen. Zeker nu ik stage loop bij DB Schenker op de Kijfhoek.

Zal ik dan maar gelijk beginnen?


Zevenbergen, NMBS 7781 & 7777.
by TreinBas, on Flickr
De Kalkslurrytrein van de Moerdijk naar Virton rijdt elke woensdag en vrijdagmiddag een onder treinnummer 47601 van Lage Zwaluwe via Zevenbergen en Roosendaal naar Essen, en van daaruit naar Virton. De trein wordt standaard van tractie voorzien door tweemaal NMBS Reeks 77. Hier komen de twee 77'ers met -20 door Zevenbergen ronken, op weg naar Virton in de Belgische Ardennen.


Breukelen, HSA 186 012.
by TreinBas, on Flickr
Elke dinsdag maakten de nieuwe speeltjes van NS een proefrit naar Deventer. Samen met de rijtuigstam vertrokken de testtreinen vrij vroeg van de Watergraafsmeer om via Utrecht en Arnhem in Deventer aan te komen. De eerste slag van de 186 012 zou echter maar tot Ede-Wageningen komen. Hier is de nieuwe loc, raar genoeg met twee stroomafnemers op, onderweg naar Ede, en is zojuist voorbij Breukelen gereden.


Loenersloot, TXL 189 986.
by TreinBas, on Flickr
Op 22 november 2014 zou de laatste FYRA V250 het land gaan verlaten. Dat mag natuurlijk niet zonder plaatje en hier komt de 189 986 langs Loenersloot, op weg naar Emmerich als trein 42511. De V250 4801 is het grote onderwerp, de allerlaatste van zijn soort. Mooi dat er aan deze zijde geen graffity zichtbaar is.


Rotterdam Capelsebrug, RET 5234, 5239 & 5219.
by TreinBas, on Flickr
De RET rijdt nog altijd met 13 stellen SG2. De stellen zijn onmisbaar vanwege het kleine tekort. Om dit aan te vullen is nog niet de gehele vloot uit dienst, maar wordt er dagelijks één dienst met SG2 gereden op lijn A of B. Op 8 december 2014 was dat het geval op lijn B, en hier komen de 5234, 5239 en 5219 met ritnummer 710562 het station Capelsebrug binnenrijden, op weg naar Nesselande.


Den Haag Laan van NOI, NMBS 2809.
by TreinBas, on Flickr
Het is zondag 14 december 2014. De nieuwe dienstregeling gaat bij veel vervoerders in. Zo ook bij NS International. De IC-verbinding tussen Amsterdam en Brussel is weer in ere hersteld. Daarvoor zijn diverse IC-rijtuigen gereviseerd. Grappig detail is dat de logo's van beide spoorwegmaatschappijen op de flanken zijn aangebracht. Loc 2809 was de gelukkige die de eerste stam mocht trekken, en hier is de loc net vertrokken uit Den Haag HS, onderweg als trein 9243 naar Amsterdam Centraal.


Scheveningen, HTM 3111.
by TreinBas, on Flickr
HTM heeft sinds de nieuwe dienstregeling twee extra ritten op lijn 1 ingepland. Deze sluiten aan op de treinen uit Leiden. Speciaal voor deze diensten zijn de 3105 en 3111 omgestickerd naar een NS/HTM-IC kleurstelling. Leuk is dat de HTM kleuren in hetzelfde patroon vallen. Het is iets over negenen als de eerste rit voor de nieuwe NS-tram 3111 van HTM er bijna op zit. De GTL is net vertrokken van halte Duinstraat, en is als Extra Tram onderweg naar Scheveningen Noorderstrand.


Rotterdam Centraal, RET 2115.
by TreinBas, on Flickr
De Kersttram rijdt ook in Rotterdam weer zijn rondjes. Na 11 jaar heeft SkyRadio weer een tram laten uitdossen met lampjes, muziek en natuurlijk de kerstmuts. De tram staat hier op halte Rotterdam Centraal op lijn 7 naar het Willemsplein.


Tourcoing, RET 2201.
by TreinBas, on Flickr
RET heeft bekend gemaakt vijf tramstellen van Transpole over te nemen en om te sporen naar normaalspoor voor inzet op het Rotterdamse tramnet. De trams, gebouwd door Ansaldo Breda, zullen gaan rijden op tramlijn 8, welke met flinke capaciteitsproblemen kampt. De nieuwe trams zullen er voor zorgen dat dat verleden tijd is.
Op één van de weinige testritten kon de ex-Transpole 01 worden gefotografeerd vlak voor eindpunt Tourcoing Centre. De tram zal spoedig worden overgebracht naar Rotterdam voor de grootschalige omsporing naar 1435mm. :mrgreen:


Lille Flandres, SNCF 525628.
by TreinBas, on Flickr
De oudjes van de SNCF sterven langzaam maar zeker uit. De verschillende oude locomotieven uit de jaren '60 worden vervangen, evenals de achter deze loc hangende dubbeldeksrijtuigen. Voor de reiziger alleen maar goed natuurlijk. De treinfotograaf ziet het niet zo zitten... Loc 525628 staat aan kop van een rijtuigstam gereed voor een rit naar Lens.


Amsterdam Alexanderplein, GVB 2058.
by TreinBas, on Flickr
Naast Rotterdam heeft het Amsterdamse GVB namens Sky Radio ook een Kersttram rijden. Deze reed op 23 december 2014 op de lijnen 7 en 14. De tram is hier net vanaf halte Alexanderplein vertrokken richting Slotermeer, en komt hier één van de vele bruggen over de Amsterdamse Grachten heen.


Amsterdam Geuzenveld, NSR 1762.
by TreinBas, on Flickr
Op de druilerige 29e december reden er twee stammen DD-AR op de dienst tussen Zandvoort en Amsterdam. Loc 1762 reed met stam 7373 heen en weer, en zien we hier als trein 5469 naar Zandvoort aan Zee voorbij het Amsterdamse Geuzenveld komen.


Esneux, CFL 3015.
by TreinBas, on Flickr
2015! Op 2 januari gelijk Nederland ontvlucht voor een dagje ardennen. :razz:
CFL en NMBS/SNCB verzorgen samen de treindienst tussen Liège en Luxembourg. De treinen worden, net als de Beneluxtreinen, voorzien van tractie door één land, terwijl de rijtuigen door de andere geleverd worden. CFL verzorgt de tractie met locomotieven serie 3000. Loc 3015 is onderweg naar Luxembourg als trein 114, en passeert hier de overweg vlak voor het station van Esneux.


Den Haag Laan van NOI, NSR 1759.
by TreinBas, on Flickr
Dat het DD-AR niet de gewenste start heeft, mag ondertussen duidelijk zijn. De treinen rijden meer niet dan wel. Toch zit eer wel eens een dienstje tussen die leuk zijn voor een plaatje. Loc 1759 was met zijn stam 7339 verdwaald in de 6300 Haarlem - Den Haag Centraal. Om een uurtje of 7 komt trein 6310 Den Haag Laan van NOI binnenrijden, op weg naar Haarlem. Dat het niet de gewenste plaat is, komt doordat ik zelf de IC naar Dordrecht moest hebben, die naast mij ongeduldig stond te wachten.


Zwolle, NSR 1768.
by TreinBas, on Flickr
Het is een sombere 8 januari 2015. Loc 1768 is met IC 3649 onderweg naar Roosendaal, en is net vertrokken vanuit Zwolle, als de IJsselcentrale wordt gepasseerd. De loc en rijtuigen hebben niet lang meer voordat ze verleden tijd zijn.


Nijverdal, 3433 & 3435
by TreinBas, on Flickr
Vlak voor station Nijverdal komt de trein tussen Zwolle en Enschede de bossen uit. De laatste meters voor station Nijverdal worden hier afgelegd door DM '90 stellen 3433 en 3435. De twee treinstellen zijn onderweg als trein 7934 naar Wierden, Almelo, Hengelo en Enschede.


Zoetermeer, HTM 4048.
by TreinBas, on Flickr
HTM heeft tussen Zoetermeer en Den Haag twee tramlijnen rijden. RandstadRail 3 en 4 verzorgen de dienst, respectievelijk over de Zoetermeerse Krakeling en over het nieuwere Oosterheem-tracé. Tramstel 4048 heeft er al een rondje Zoetermeer op zitten en is, na passage van de gemeentegrens onderweg naar het Haagse centrum. Links op de achtergrond begint Zoetermeer.


Kijfhoek, DBS 6479.
by TreinBas, on Flickr
DB Schenker verzorgt de rangeerwerkzaamheden op de Kijfhoek. Een achttal ketelwagens zijn net aangekoppeld en zullen over de heuvel heen worden getrokken, waarna deze naar de bestemmingssporen worden geheuveld. Loc 6479 was op 10 februari de gelukkige, als één van de vier 'Heuvellocs'.


Botlek, DBS 189 024-3.
by TreinBas, on Flickr
Ketelwagentjes ophalen op de Botlek. Op 12 februari 2015 had ik een dienst naar de Botlek, om daar 20 ketelwagens op te halen. Vanaf de Waalhaven met loc 189 024-3 naar de Botlek gereden, om daar, na de benodigde remproef weer terug te rijden naar de Kijfhoek. Als trein 46673 staat de 189'er gereed voor vertrek op spoor 312.


Rotterdam Centraal, SNCF 4344.
by TreinBas, on Flickr
In het wintersportseizoen rijden er extra Thalys-treinen naar Bourg-Saint Maurice. Omdat deze treinen bijzonder vroeg rijden, had ik nooit de kans om deze op de foto te zetten. Het OV is op zaterdagmorgen 6.30 namelijk nog niet helemaal op gang gekomen. Nu had ik een nachtdienst bij DB Schenker, en door het uitvallen van een rit kon ik wat eerder naar huis. Op Rotterdam Centraal trof ik Thalys PBKA-stel 4344 als Ski-Thalys 9920 naar Bourg-Saint Maurice.

Dat waren ze weer, tot de volgende keer. :)

Grtz,
Bas.
Re: Verschillende foto's // Nieuwe foto's, o.a. DB Schenker Kfh!
Dank voor het plaatsen van de mooie foto's. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Verschillende foto's // Nieuwe foto's, o.a. DB Schenker Kfh!
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Verschillende foto's // Nieuwe foto's, o.a. DB Schenker Kfh!
Dat is een puik staaltje fotografie Bas, erg fraai!
Re: Verschillende foto's // Nieuwe foto's, o.a. DB Schenker Kfh!
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Verschillende foto's // Nieuwe foto's, o.a. DB Schenker Kfh!
 :thumbup: :thumbup: Bedankt voor deze uitgebreide reportage. Puik fotowerk.  B)

Dirk-Jan
Re: Verschillende foto's // Nieuwe foto's, o.a. DB Schenker Kfh!
Een fantastisch mooie reportage :thumbup:. Bedankt voor het maken en het plaatsen.
Re: Verschillende foto's // Nieuwe foto's, o.a. DB Schenker Kfh!
Heel erg mooi!
Bedankt :)
Re: Verschillende foto's // Nieuwe foto's, o.a. DB Schenker Kfh!
Het is duidelijk dat er de laatste maanden niet veel gebeurde hier...  :mrgreen: :mrgreen:
Allereerst bedankt weer voor de reacties!


Roosendaal, NSR 1748 + 7335.
by Bas Meijer, on Flickr
De nieuwste DD-AR stam was na een dag alweer verdwaald. Loc 1748 is met stam 7335 hier zojuist als trein 3663 aangekomen te Roosendaal, als deze zal worden afgerangeerd. De loc en rijtuigen zijn afgelopen zondag in dienst gesteld. Wat de motivatie was om een DDZ-VI te vervangen door DD-AR, is mij onduidelijk. Als rangeerdeel staat het geheel hier gereed op spoor 1b.


Venlo, Vossloh DE18 & G12.
by Bas Meijer, on Flickr
Zo hebben velen een plaatje langs de baan of op het station van Nijmegen, zo stond ik perfect op tijd met stage in Venlo. De twee testlocs staan hier op het Venlo'se emplacement als trein 41725 te wachten op een veilig sein.


Delft, NSR 441, 949 & 452.
by Bas Meijer, on Flickr
Op dinsdagavond 3 maart reden er drie treinstellen Mat '64 in trein 1985 Den Haag - Eindhoven. Omdat een Mat '64 op het nieuwe station van Delft niet heel vaak voor gaat komen, ben ik even meegereden vanaf Den Haag. De stellen 441, 949 en 452 staan hier nog eventjes te wachten op de fotograaf, alvorens met het welbekende snorrende geluid op te trekken in de richting Rotterdam en Eindhoven.


Salzbergen, SBBC 421 375-7.
by Bas Meijer, on Flickr
Loc 421 375-7 is met een volbeladen autotrein onderweg naar Bad Bentheim, als het station van Salzbergen wordt gepasseerd.


Dordrecht, DuPont Industries.
by Bas Meijer, on Flickr
De industrie ten oosten van Dordrecht is vanaf de stamlijn goed te zien. Omdat ik hier ruim een halfuur op mijn pad moest wachten, maakte ik een plaatje van de industrie. In het 'blauwe uur' zien we de flink belichte gebouwen van DuPont, een chemiebedrijf waar ik 12 ketelwagens mocht ophalen.


Ouddorp, RTM 17.02 'Sperwer&'.
by Bas Meijer, on Flickr
Op 18 april 2015 werd er door een tweetal mede-hobbyfotografen bij de RTM een excursie georganiseerd. De zeer goed uitgedachte locaties voor de plaatjes waren top. Als klap op de vuurpijl werd de bijzonder mooi (van buiten dan) gerestaureerde 'Sperwer' naar buiten gereden. Het driewagenstel staat hier in het volle zonnetje te poseren voor ruim 50 fotografen.


Vogelenzang, NSR 8651.
by Bas Meijer, on Flickr
De bloembollen zijn altijd een geliefd decor voor een treinfotograaf. Nu de lente echt aangebroken is, kon er op zondag 19 april een kijkje worden genomen. Op zondag is er niet veel bijzonders op de Oude Lijn te vinden, dus een plaatje van VIRM 8651 is het enigste wat nog leuk was. De dubbeldekker is onderweg naar Leiden Centraal, als trein 2257 Amsterdam Centraal - Dordrecht.


Dordrecht, Arriva 519 & 518.
by Bas Meijer, on Flickr
Vanwege de verwachte drukte liet Arriva twee treinstellen van de Vechtdallijnen overkomen naar Dordrecht. Omdat een blauwe GTW weer eens wat anders is dan een rode, heb ik onderweg naar huis maar even een ommetje gemaakt. De 519 en 518 zijn hier als trein 36854 Gorinchem - Dordrecht onderweg.


Bergen op Zoom, NSR 7344 + 1734.
by Bas Meijer, on Flickr
Op 27 april 2015 was het groot feest in Nederland. Onze koning, Willem Alexander, was op bezoek in Dordrecht. De spoorwegen hadden echter andere zaken aan hun hoofd, namelijk het plannen van het materieel op de drukke assen. Zodoende werd het VIRM vrijgespeeld van de Zeeuwse lijn. Om de dienst toch uit te kunnen voeren, werden er verschillende materieeltypes naar Zeeland gedirigeerd. We zien hier DD-AR stam 7344 op het station van Bergen op Zoom, als trein 712640 naar Vlissingen. Duwende kracht is de 1734.


Paris Est, SNCF 272186.
by Bas Meijer, on Flickr
Een 186'er is het niet, maar mooier is het zeker. Loc 272186 van de serie CC72000 trekt hier een Intercités uit Culmont-Chalindrey. De trein heeft gereden onder 11944 naar Parijs gereden. De locomotief zal helaas niet lang meer hebben...


Bad Bentheim, DB 220 033-5.
by Bas Meijer, on Flickr
De 220 033-5 nam de Westfalendampf-Express in Bad Bentheim over. Nadat alle reizigers weer waren ingestapt, moest nog even worden gewacht. Dat maakte mooi de tijd voor een plaatje in het steeds donkerder wordende Bad Bentheim. Zo rond de klok van half elf trok de uit 1956 stammende Diesellocomotief op, richting Rheine, Münster en Menden.


Hoek van Holland Haven, NS 20.
by Bas Meijer, on Flickr
Op woensdag 3 juni reed de Spoorwensdag Expres een rit door Nederland. De NS 20 'Kameel' reed met een afwisselend aantal VIP's vanuit Simpelveld naar Rotterdam en verder over de Hoekse Lijn naar Hoek van Holland. Eenmaal in Hoek van Holland aangekomen, werd heen en weer gereden over spoor 1, zodat er verschillende standpunten konden worden ingenomen. Met de typische vuurtoren van Hoek van Holland in de achtergrond, staat de Kameel hier te wachten op vertrek richting de Maliebaan.


Andernach, EC 9 - DB 101 091-7.
by Bas Meijer, on Flickr
In het weekend van 13 en 14 juni was ik met drie vrienden in Duitsland te vinden voor het Sommerfest van het DB Museum. Speciaal voor fans van museumtreinen reden er diverse 'Sonderzüge' in de rondte. Omdat er ook een Trans Europa Express met een 103 zou rijden, zijn we naar Andernach gereden voor een plaatje. Vlak voor de echte TEE doorkwam, zagen we diens opvolger: de EuroCity. EC 9, van Hamburg-Altona naar Chur in Zwitserland, rijdt in Duitsland met DB-tractie en Zwitserse IC-rijtuigen. Loc 101 091-7 verzorgt de tractie, en komt hier op kruissnelheid door Andernach gereden, om weldra uit te schakelen voor de volgende stop, Koblenz Hauptbahnhof.


Weißenthurm, DB 103 113-7.
by Bas Meijer, on Flickr
Koblenz was in het weekend van 13 en 14 juni 2015 een grote trekpleister onder spoorwegfotografen. Het DB Museum reed, vanwege het jaarlijkse Sommerfest, veel extra treinen, waarvan één met een 103. De uit TEE-rijtuigen bestaande trein komt hier met een mooi gangetje door Weißenthurm, als de typische koeltoren van 'Kernkraftwerk Mülheim-Kärlich' wordt gepasseerd.


Kattenes, RB 12116 - DB 442 704.
by Bas Meijer, on Flickr
De RB tussen Koblenz en Trier wordt verzorgd door de BR 442. Als RegionalBahn 12116 Koblenz Hbf - Trier Hbf komt treinstel 442 704 het stationnetje van Kattenes binnengereden. Rechts zien we de Moezel (Mosel), welke in Koblenz uitmondt in de Rijn. Links tenslotte nog de kenmerkende wijnranken op de hellingen.


Braubach, HGK 185 604-6 & RHC 185 618-6.
by Bas Meijer, on Flickr
Het laatste plaatje van de omgeving Koblenz werd een plaatje van een keteltrein. Met een bekende Machinist op de bok zien we de RheinCargo 185 604 en 185 618 net voorbij Braubach, als er even gezwaaid wordt voor de vier fotografen. De trein is onderweg naar Duisburg. Op de achtergrond wordt de omgeving scherp in de gaten gehouden door Burcht Marksburg.


Voorburg, HTM R-Net 5011.
by Bas Meijer, on Flickr
Niet heel lang geleden maakte HTM via via bekend dat de nachtelijke Avenio-testritten afgerond waren. Om de nieuwe stadstram 'in the field' te beproeven, worden er nu overdag proefritten gereden door de gewone dienstregeling heen. Op 24 juni kwam ik de 5011 tegen op zijn proefrit door Voorburg heen, op de voor Voorburg kenmerkende plek op de Moseigneur van Steelaan. Echt mooi kan ik het overigens niet vinden.


Rijswijk, HTM 3010.
by Bas Meijer, on Flickr
Coca Cola heeft in de drie van de vier tramsteden van Nederland reclametrams rijden. In Den Haag betreft het GTL 3010, eentje zonder botsneus. De tram rijdt op 29 juni 2015 zijn rondjes op lijn 1, tussen Delft Tanthof en Scheveningen Noorderstrand, en is hier te zien ter hoogte van de AHOB in de Zuiderweg te Rijswijk.


Oosterbeek, ICE 125 - DB 4601.
by Bas Meijer, on Flickr
Op dinsdag 30 juni zou het de gehele dag zonnig (en ook warm!) zijn. Omdat ik sinds deze week vrij ben van school, heb ik een dagje rondgereden. Als eerste werd Arnhem aangedaan, waar ik sowieso even moest zijn voor een vriendin. Later op de dag besloot ik even met de trolleybus naar Oosterbeek af te reizen om wat plaatjes te maken. Bij puur toeval was de eerste voorbijganger deze ICE 125, welke wordt verzorgd door de 4601. Binnen enkele minuten na het maken van deze foto, zal het treinstel Arnhem binnenrijden, op weg naar Frankfurt am Main.


Diemen, IC 146 - NSI 186 149.
by Bas Meijer, on Flickr
De TRAXX voor ICB 146 besloot ik in Diemen op de foto te zetten. Omdat ik hier, op ééntje na, nog geen plaatjes van voorbij heb zien komen, ben ik vanaf Arnhem doorgereisd naar de Amsterdamse binnenstad, waarna per Blokkendoos naar het Muiderpoortstation werd getrokken. Met de Sprinter ging het perfect, omdat de trein werd omgeleid over de Hanzelijn. Daardoor zien we hier de 186 149 voorbij Diemen komen met trein 146 naar Amsterdam Centraal. Het sein 484 zal op groen hebben gestaan, gezien de snelheid.

Dat was weer een hele hoop copy-paste werk, maar dat is niet erg, neem ik aan... :)

Grtz,
Bas.
Re: Verschillende foto's // Nieuwe foto's, o.a. DB Schenker Kfh!
Dank je wél voor 't tonen van de fraaie foto serie :important: :thumbup:
Re: Verschillende foto's // Nieuwe foto's, o.a. DB Schenker Kfh!
Lid sinds: 2009

Glenfinnan viaduct, Schotland

offline
Re: Verschillende foto's // Nieuwe foto's, o.a. DB Schenker Kfh!
Het zijn weer schitterende plaatjes :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Verschillende foto's // Nieuwe foto's, o.a. DB Schenker Kfh!
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Verschillende foto's // Nieuwe foto's, o.a. DB Schenker Kfh!
Absolute top !  :thumbup: :thumbup: :thumbup:   :D
Re: Verschillende foto's // Nieuwe foto's, o.a. DB Schenker Kfh!
Fantastisch :thumbup: :thumbup:
Bedankt voor de foto's en de verklarende bijschriften :thumbup: :thumbup:
Re: Verschillende foto's // Nieuwe foto's, o.a. DB Schenker Kfh!
Bas

Hartelijk dank voor het delen van deze reeks prachtige plaatjes. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Verschillende foto's // Nieuwe foto's, o.a. DB Schenker Kfh!
Schitterende foto's. :thumbup: :thumbup:
Vooral de foto in de avondschemering van de DB 220 033-5 in Bad Bentheim is prachtig mooi. :thumbup: :thumbup:
Re: Verschillende foto's // Nieuwe foto's, België in de 'zomer'.
Dank voor de reacties. :)

In de laatste twee weken van juli en de eerste twee weken van augustus heb ik een vrij-reizen abonnement voor België. Omdat ik België nog niet compleet ontdekt heb, ben ik zo nu en dan eens in het mooie land te vinden. Niet dat het daar zonniger is hoor. :mrgreen:


Tilff, L5587 - SNCB (08)548
by Bas Meijer, on Flickr
Hony is een plaatsje aan de Ourthe, midden in de Belgische Ardennen. Voorafgaand aan het laatste stukje naar Hony, wachtte ik een half uurtje in Tilff om een van de om het uur rijdende L-treinen tussen Marloie en Liers, welke sinds kort met Desiro's rijdt, te kunnen fotograferen. Desiro 548 is onderweg naar Liège-Guillemins en Liers, wanneer deze als L-trein 5587 het kleine stationnetje van Tilff nadert.


Hony, L5588 - SNCB (08)570
by Bas Meijer, on Flickr
Eenmaal in Hony aangekomen, moest ik een halfuurtje wachten op de tegentrein, welke uiteindelijk met 5 minuutjes vertraging aankwam in het dorpje. Als L-trein 5588 naar Liers zien we Desiro 570 het bruggetje passeren, vlak voor de halte Hony.


Liège-Guillemins, L12989 - SNCB 706 & 657.
by Bas Meijer, on Flickr
Op de terugweg had ik een ruime tien minuten op Liège-Guillemins, waarbij de Klassiekjes 706 en 657 een leuk treintje vormden voor de richting Namur. Vanwege werkzaamheden reden de stellen echter niet verder dan Flemalle-Haute. Als L-trein 12989 staat het geheel gereed op het grootste station van Luik, Liège-Guillemins.


Antwerpen-Centraal, IC4240 - NMBS 986.
by Bas Meijer, on Flickr
In Antwerpen had ik even tijd om rond te kijken in de Spoorwegkathedraal van België: Antwerpen-Centraal. Dit mooie station kent drie verdiepingen. Na aangekomen te zijn zag ik direct dit Klassiekje staan aan de overzijde van het perron. Het treintje staat vertrekgereed als IC-trein 4240 naar Herentals en Turnhout, op verdieping -1. De 'treinbestuurder', oftewel machinist, staat buiten te wachten op de reizigers.


Sint Mariaburg, L2588 - NMBS 826 & 813.
by Bas Meijer, on Flickr
Op 27 juli 2015 had ik wat zaken te regelen in België. Omdat ik tegen de klok van 14.00 al weer buiten stond, heb ik 's middags een paar plaatjes gemaakt in Sint Mariaburg. Het plekje stond al een tijdje op mijn lijstje, en zodoende was er de tijd om het dorpje een bezoekje te brengen. Het station wordt bediend door de L-trein Roosendaal - Puurs, welke om het uur rijdt. Treinstellen 826 en 813 zijn hier te zien vlak voor het stationnetje, op weg naar Puurs als L-trein 2588.


Sint Mariaburg, 47603 - CT 6601.
by Bas Meijer, on Flickr
Sint Mariaburg beschikt over een zogenaamde 'Y'. Deze splitsing wordt gebruikt door goederentreinen van en naar de Antwerpse Havens. CapTrain rijdt doordeweeks dagelijks met een gasketeltrein vanuit Geleen Lutterade naar Antwerpen Alaska. Het treintje bestaat op 23 juli 2015 uit 8 wagens. Als trein 47607 is het geheel onderweg naar de havens van Antwerpen, en passeert hier het dorpje Sint Mariaburg.


Sint Mariaburg, 44623 - DBS 6513 & 6505.
by Bas Meijer, on Flickr
DB Schenker komt regelmatig voorbij het dorpje, en dat was op 23 juli niet anders. Locomotieven 6513 en 6505 hebben het merkbaar zwaar om het het treintje weg te krijgen, wat hier gebeurt onder nummertje 44623.


Angleur, 47624 - DBS 6507 & 6510.
by Bas Meijer, on Flickr
Op de stormachtige zaterdag 25 juli 2015 was de afspraak om met een mede-fotograaf richting België te trekken. Immers, vrij reizen per trein in België laat je niet lopen. Zo zien we hier DB Schenker's 6507 en 6510 voorbijkomen met een kalktrein naar Beverwijk. Het treintje zal eerst naar emplacement Kinkempois rijden, alvorens na kopmaken weer richting Nederland te rijden. De treintjes van DB rijden vrij onregelmatig, maar als zoiets voor je lens verschijnt bij een gedwongen pauze van drie kwartier, lach je toch wel weer. Zelfs met dit weer.


Angleur, IC539 - SNCB 1829.
by Bas Meijer, on Flickr
De locomotieven Reeks 18 hebben een groot aantal diensten in België overgenomen van de oude series. Nummer 29 in de serie is hier onderweg naar Oostende als IC-trein 539. Na Liège-Guillemins gaat het met 200 km/h naar Leuven, waarna via Brussel naar Oostende wordt gereden.


Hoboken-Polder, EXT18303 - NMBS 827 & 839. by Bas Meijer, on Flickr
Het afgelopen weekend was het Tomorrowland-Weekend. Omdat dat zoveel mensen trekt, reed NMBS een twee-uursdienst tussen Antwerpen-Centraal en Boom. Als Extra trein 18303 zijn Varkensneuzen 827 en 839 onderweg naar Boom, als het op het moment van schieten niet bediende station Hoboken-Polder wordt gepasseerd.

Er komt nog een heleboel aan, maar dat is voor later. ;)

Grtz,
Bas.
Re: Verschillende foto's // Nieuwe foto's, België in de 'zomer'.
Heb weer genoten van je mooie foto's en teksten Bas. :thumbup: :thumbup:
Re: Verschillende foto's // Nieuwe foto's, België in de 'zomer'.
Bas

Dank voor het plaatsen van de mooie foto's, wij in Belgie zijn wel verwend op gebied van mooie plaatsjes om foto's te maken van ons geliefd onderwerp,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Verschillende foto's // Nieuwe foto's, België in de 'zomer'.
Wederom bedankt Bas :important: :thumbup:
Re: Verschillende foto's // Nieuwe foto's, België in de 'zomer'.
Mooie plaatjes Bas  :thumbup: :thumbup:
Re: Verschillende foto's // Nieuwe foto's, België in de 'zomer'.
Lid sinds: 2009

Glenfinnan viaduct, Schotland

offline
Re: Verschillende foto's // Nieuwe foto's, België in de 'zomer'.
Het zijn weer gave  :thumbup: :thumbup: :thumbup: plaatjes Bas!!
Re: Verschillende foto's // Nieuwe foto's, België in de 'zomer'.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Verschillende foto's // Nieuwe foto's, België in de 'zomer'.
Hallo Bas,
Geweldig mooie foto's; kunnen we ook zien wat er zoal bij onze 'zuiderburen' rondrijdt. Een ware belevenis om te aanschouwen. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Bedankt, dat jij jouw foto's hebt kenbaar gemaakt!
:-) :-)
Re: Verschillende foto's // Nieuwe foto's, België in de 'zomer'.
 :thumbup: :thumbup: :thumbup: Bedankt voor deze reportage.
Re: Verschillende foto's // Nieuwe foto's, België in de 'zomer'.
Mooie foto's gemaakt, die Captrain staat op mijn verlang lijstje, die duikbril heb ik al reeds in mijn bezit.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Verschillende foto's // Nieuwe foto's, België in de 'zomer'.
Citaat van: h0_miessie op maandag 27 juli 2015, 06:59:22
Heb weer genoten van je mooie foto's en teksten Bas.
Een foto is niet compleet zonder begeleidende tekst. ;)

Citaat van: Jørg op maandag 27 juli 2015, 07:45:21
Dank voor het plaatsen van de mooie foto's, wij in Belgie zijn wel verwend op gebied van mooie plaatsjes om foto's te maken van ons geliefd onderwerp.
Jullie zijn zeker verwend, en ik ga er dan ook graag naartoe. En niet alleen voor de treinen...  :mrgreen: :mrgreen:
Citaat van: nobody op maandag 27 juli 2015, 09:27:41
Wederom bedankt Bas
Citaat van: Sem en Marc op maandag 27 juli 2015, 12:06:59
Mooie plaatjes Bas  :thumbup: :thumbup:
Citaat van: Dicklz op maandag 27 juli 2015, 13:17:15
Het zijn weer gave  :thumbup: :thumbup: :thumbup: plaatjes Bas!!
Pas de problem. :)

Citaat van: GWS op maandag 27 juli 2015, 17:17:14
Hallo Bas,
Geweldig mooie foto's; kunnen we ook zien wat er zoal bij onze 'zuiderburen' rondrijdt. Een ware belevenis om te aanschouwen.
Bedankt, dat jij jouw foto's hebt kenbaar gemaakt!
Het is totaal anders, op nog geen 100 kilometer afstand al!

Citaat van: Gerard op maandag 27 juli 2015, 18:37:41
:thumbup: :thumbup: :thumbup: Bedankt voor deze reportage.
Kijk maar eens hieronder, voor nog meer. :P

Citaat van: peterke33 op maandag 27 juli 2015, 20:01:03
Mooie foto's gemaakt, die Captrain staat op mijn verlang lijstje, die duikbril heb ik al reeds in mijn bezit.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Ik heb niet echt een verlanglijstje, ik ga er gewoon staan, en zie het wel :P





Esneux, CFL 3013 - IC114.
by Bas Meijer, on Flickr
Esneux is een dorpje aan de Ourthe, waar prima gebivakkeerd kan worden gedurende een uurtje of twee. Er zijn café's, een ijssalon en, ook belangrijk, een supermarkt naast het station. Het station biedt een leuke fotostek, en hier zien we die fotostek in actie met de IC naar Luxemburg. CFL 3013 is met vier rijtuigjes onderweg richting de Belgische/Luxemburgse grens, als het ongemoderniseerde stationnetje van Esneux gepasseerd wordt.


Queensferry, Firth of Forth Railway Bridge.
by Bas Meijer, on Flickr
Natuurlijk neem je even de afslag als deze brug in je zicht komt. Tot groot ongenoegen van het meerijdende gezelschap moest en zou er een plaatje gemaakt worden. De concessie van Scotrail, de Schotse Spoorwegen, is tegenwoordig in handen van Abellio. Zo zien we hier een, soort van dan, NS-trein over de Firth of Forth Railway Bridge heen denderen, onderweg naar Edinburgh Waverley. De brug, 2,5 km lang en ruim 100 meter hoog, is een icoon voor Schotland, en is niet heel lang geleden op de UNESCO-lijst gezet.


Bridge of Orchy, WCR 47 854 - 1H86.
by Bas Meijer, on Flickr
Hobbyen in het buitenland is altijd leuk. Helemaal als je onverwachts een leuke foto kan maken. Zo reed ik langs Bridge of Orchy, een plaatsje met vijf huizen en een hotel/restaurant, waar ik een donkerrood geval bij het station zag staan. Daar moest natuurlijk even worden gekeken. Terwijl het gezelschap het luxueuze interieur van wat later de The Royal Scotsman bleek te zijn bekeek, toog de fotograaf zich in de velden voor een plaatje van de loc. Dat werd mogelijk door een flinke steen, welke precies op de juiste plek lag. Locomotief 47 584 staat hier met zijn Royal Scotsman aan de haak in diepe rust. Op de vroege ochtend van 9 augustus 2015 om 8.00 vertrekt het geheel richting Edinburgh.


Gleneagles, VEC 43208 - 1E13.
by Bas Meijer, on Flickr
Tijdens een dagje hobbyen zag ik dit veld waar ik, met een hulpje in de vorm van de auto, een plaatje kon maken. Niet wetende wat er langs zou komen, was het afwachten. Na wat zoekwerk zag ik dat er met tien minuten een trein zou komen van Virgin Trains East Coast. Na even de compositie bepaald te hebben hoorde ik de motoren van de uit de jaren '80 stammende trein al brullen. Virgin East Coast Express 1E13, hier te zien met ex-IC125 43208, is hier net vertrokken uit Gleneagles. De trein is op weg naar London Kings Cross, waar om 15.52 GMT aangekomen zal worden. Een reis van 8 uur, over ongeveer 950 kilometer!


Lochawe, SCO 156 447 - 1Y26.
by Bas Meijer, on Flickr
Een ritje voor boodschappen mondde uit in een bezoekje aan het oude kasteel bij Lochawe. De ruïnes van dit Kasteel, Kilchurn Castle, zijn vrij toegankelijk. Op de weg er naartoe moest het spoor worden gepasseerd. Na een kleine check op internet bleek dat er met 5 minuten een trein naar Glasgow Queen Street zou komen. Na even een plekje gezocht te hebben hoorde ik het treintje al aankomen. Abellio Scotrail 156 447 is met een vertraging van ruim een uur als 'Express Passenger'-service 1Y26 onderweg naar Dalmally, wat drie minuten later bereikt zal worden.


Dalmally, SCO 156 447 - 2Y40.
by Bas Meijer, on Flickr
Omdat ik toch niet al te veel te doen had op deze mooie dinsdag, ben ik even wezen kijken op het plaatselijke station. Na een mooie wandeling met mooie watervallen en uitzichten, kwam ik op het station dit treinstel tegen. Class 156 447 staat hier te wachten op vertrek naar Oban. Speciaal voor de fotograaf werden even de frontseinen aangeknipt.


Glenfinnan Viaduct, WR 45407 - 2Y68.
by Bas Meijer, on Flickr
Glenfinnan Viaduct, het beroemde Harry Potter viaduct uit 1901 staat nog altijd fier overeind. Dagelijks rijden er treinen overheen, en 's zomers zelfs twee stoomtreinen! Omdat deze treinen typisch Engels zijn, en de omgeving schitterend, wist ik het voor elkaar te krijgen er een dagje rond te hangen. West Coast Railways is met trein 2Y68 onderweg naar Mallaig, en passeert het de mooie boogbrug. De trein doet denken aan de Hogwarts-Express, al is dat een andere trein.


Aberystwyth, WCRC 97 303.
by Bas Meijer, on Flickr
Het is altijd wel leuk om op het lokale stationnetje te kijken of er nog wat interessants te vinden is. Op 18 augustus was ik in het in Wales gelegen Aberystwyth te vinden, aan de Oostkust van het Engelse eiland. Tijdens het kijken naar de lokale museumstoomtrein kwam de stationschef naar me toe en vertelde me dat er binnen nu en een kwartier een meettrein zou komen. Nu is daar op het station zelf niet veel mee te doen, gezien de zonstand en het perron. Dus werden de reizigers en het zéér vriendelijke personeel als fotomotief meegenomen. Helaas in mindere kwaliteit, genomen met de telefoon. Ik had, omdat er niks was aangegeven op de vertrektijden, de camera maar niet meegenomen, zodat het reisgezelschap deze kon gebruiken. Vandaar de telefoonkwaliteit, welke me nog best meevalt! Na het, kennelijk op dit eiland gebruikelijke, overnemen van het mailadres van de dienstdoende machinist en een kijkje in de loc werd weer vertrokken richting Birmingham. De loc is in gebruik door Network Rail, de Britse ProRail (hoewel er hier beter met infra wordt omgegaan moet ik zeggen), welke West Coast Railways uit Fort William inhuurt voor de tractie van een aantal treinen.


Aberystwyth, AW 158 829 - 1G65.
by Bas Meijer, on Flickr
Arriva 158 829 staat in Aberystwyth klaar voor vertrek richting Birmingham. De treindienst wordt in Wales uitgevoerd door Arriva Trains Wales, in Welsh 'Trenau Arriva Cymru'. Let ook op de 'bewaking' op de nok van het gebouw. :)


LE 317 652 - 2O72, London Liverpool Street.
by Bas Meijer, on Flickr
Het dochterbedrijf van de Nederlandse Spoorwegen, Abellio, is groter dan het moederbedrijf. Ongelooflijk maar waar is zelfs NS Stations het water overgestoken en heeft in Chelmsford en Londen Ilford een Kiosk geopend. Op stations is daar niets van te merken, en personeel weet niet eens dat ze via via voor de Nederlandse overheid werken. Abellio heeft onder andere de concessie voor Greater Anglia overgenomen, en heeft dat op alle treinen laten zetten. Zo zien we hier een Class 317 klaar staan voor vertrek richting Hertford East. Stom genoeg zat er een (beetje) Nederlands sprekende machinist op, wat het achtergrondverhaal alleen maar leuker maakt!


SR 170 409 - 1T18, Blackford.
by Bas Meijer, on Flickr
Schotland, het land van Lochs, Highlands en... treinen? Jawel, Schotland heeft een uitzonderlijk goed netwerk voor een dunbevolkt land. Bijna elke plaats van enige betekenis, en dat hoeft in Schotland niet veel te zijn, heeft een aansluiting op het spoorwegnetwerk. Er zijn de laatste jaren enkele stations bij gekomen, en in september dit jaar komt er zelfs een hele nieuwe spoorlijn bij! Schotland is daarbij ook nog eens een geweldig mooi land, en goed voor vele fotostekken. Als eerste in een week in Schotland kwam treinstel 170 409 voorbij mijn lens gereden, op weg naar Glasgow als 'Express Passenger' 1T18. Het volledig klassiek beveiligde stuk spoor nabij Blackford vormde de ideale locatie om de eerste heuvels van Schotland in de compositie mee te kunnen nemen.

Dat was het weer, Schotland, Wales en een plaatje uit Londen. Volgende keer weer Nederlands. ;)

Grtz,
Bas.
Re: Verschillende foto's // Nieuwe foto's, Een kijkje bij onze Westerburen!
Bedankt voor het kijkplezier van deze mooie treinen en stations Bas. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Verschillende foto's // Nieuwe foto's, Een kijkje bij onze Westerburen!
Bedankt voor t delen van deze super foto's!!

Groetjes Dennis
Re: Verschillende foto's // Nieuwe foto's, Een kijkje bij onze Westerburen!
Bas

Dank voor het delen van de prachtige beelden  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Verschillende foto's // Nieuwe foto's, Een kijkje bij onze Westerburen!
Bedankt Bas voor de fraaie fotoserie.
'k Ben zo stout geweest de foto's (in groter formaat) in Flickr te bekijken. ;)
Daar staan trouwens veel meer bezienswaardige opnamen van Bas,,,, :idea:
Re: Verschillende foto's // Nieuwe foto's, Een kijkje bij onze Westerburen!
Zo! De foto's met die treinen in het Schotse landschap zijn echt heel mooi!  :thumbup:
Bedankt voor het plaatsen.

Groet, Marc
Re: Verschillende foto's // Nieuwe foto's, Een kijkje bij onze Westerburen!
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Verschillende foto's // Nieuwe foto's, Een kijkje bij onze Westerburen!
Hele mooie reportage; zal het blijven volgen. Bedankt. :thumbup: :thumbup: