Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Klein baantje

Gestart door Artologic maandag 27 augustus 2007, 22:36:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Klein baantje
Lid sinds: 2007

offline
Klein baantje
hoi iedereen,

K heb vroeger altijd grotere banen gehad maar door de verhuis (ook al heb ik nu eindelijk weer wat plaats), ben ik genooodzaakt met een kleinere tafel tevreden te zijn. deze tafel is 1m20 op ongeveer 1m80. K zou een beetje willen kunnen rangeren en uiteraard ook rijden. Ik heb nog niet echt een ontwerp in gedachten, maar ik vroeg me af of er ni bepaalde ideeen of tips zijn waar jullie denken dat ik op moet letten? De langste trein die ik wil laten rijden is een br38 met 2 zilverlingen of een 6 tal goederenwagens.

Mvg
Re: Klein baantje
Lid sinds: 2006

offline
Re: Klein baantje
Kijk hier eens, daar heb ik ook inspiratie opgedaan...

Koen
Re: Klein baantje
Lid sinds: 2006

Ooit.....

offline
Re: Klein baantje
Ook bij mij is het woekeren met de ruimte.
Zie mijn mijn Minibaantje :shock:
Succes!
Re: Klein baantje
Lid sinds: 2007

offline
Re: Klein baantje
dank je allemaal, als ik een railplan heb zal ik het hier eens posten en kijken wat er nog aan kan verbeterd worden
Re: Klein baantje
JanPieter
gast

Re: Klein baantje
Hallo iedereen,

Ik moest mijn baan bouwen in een kamer, die niet al te groot was, maar waar je toch wel een baantje in kon bouwen. Groot is hij dus niet, maar voor een 12 jarige valt het best mee, denk ik. De kamer staat nu in ieder geval propvol, er kan niets meer bij!
Ik heb eigenlijk gewoon zonder baanplan gaan bouwen. Natuurlijk wel in mijn hoofd van dat en dat ga ik doen, maar het is toch een heel stuk anders (mooier  :!:) geworden dan dat ik gedacht had. Voor een veslag van mijn baan zie "Banenbouw" en dan "Bouw van mijn baan".

Veel succes!

M.v.g. Jan - Pieter
Re: Klein baantje
Lid sinds: 2007

offline
Re: Klein baantje
Ga ik zeker eens doen...

Dank je Jan Pieter (had ik je naam toch wel eerst omgedraait zeker)
Re: Klein baantje
VincentKloeg
gast

Re: Klein baantje
Valt Modelbaan Kloefeld ook onder 'kleine baantjes'? Met z'n 78cm diepte en 198 lengte niet de grootste (en ook weer niet kleinste) Marklin H0 baan van Nederland  :P.
Deze kleine baan is voorzien van een twee sporig station waarvan één spoor een kopspoor is, een doorlopend spoor die het perronspoor omzeild, een 3-sporig Bahnbetriebwerk, een industriespoortje, een kerk met kerkhof, een dorpje met speeltuin, een boerderij met meerdere weilanden, een parkje en een bezinestation.
Aanstaande 21 november doe ik het al drie jaar met deze modelbaan. Daarvoor had ik een andere baan op de huidige plaat. Die baan heeft het bijna 2,5 jaar uit gehouden. Dus al ruim 5 jaar beleef ik mijn hobby op een klein oppervlakte en het bevalt me prima!
Re: Klein baantje
Lid sinds: 2007

offline
Re: Klein baantje
Hoi Vincent,

Ik was al eens op je site terecht gekomen. K vind em gewoon prachtig. Nu Nog afwachten wat er bij mij terecht van komt hahaha. K heb in elk geval al een idee, da s ook al veel waard hahaha.

Mvg
Re: Klein baantje
woodymax
gast

Re: Klein baantje
wat ben ik dan verwend  :lol: :lol: :lol: mijn vorige baan was 7 vierkante meter en er komen nog 3 of 4 vierkante meters bij  :shock: :shock: :shock: