Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Waarde C- rails

Gestart door jandeboer zaterdag 23 augustus 2014, 00:08:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Waarde C- rails
Lid sinds: 2013

offline
Waarde C- rails
Beste Märklin-rails-rijders,
Ik zie op marktplaats en in webshops de meest verschillende prijzen voor c-rails voorbij komen. Voor een rechte rail varieren de prijzen tussen 1 en 3,5 euro. Wat is redelijk? En welke types zijn meer waard? Ik begrijp dat wissels al snel 10 a 15 zijn, maar graag jullie input.

Ik ben op zoek naar een partijtje rails van enkele tientallen stuks, vandaar de vraag.

Dank bij voorbaat!
Re: Waarde C- rails
Spoorman
gast

Re: Waarde C- rails
Een 24188 koop je voor ?1,75 tot ?2. Een wissel 24611 rond de ?12,50.

Een bekende, goedkope en vooral betrouwbare verkoper is Maikel uit Lelystad. Hij adverteert op Marktplaats en je kunt hem ook bellen.

http://link.marktplaats.nl/a1000316703

Gr, Ben.
Re: Waarde C- rails
Lid sinds: 2008

offline
Re: Waarde C- rails
Prijzen lopen inderdaad zeer uiteen.
Grotere partijen koop ik meestal bij LaCasa.
Deze staat ook bijna altijd in Houten.
Geven nog eens 3% extra korting op rails bovenop de al lagere prijs dan de standaard adviesprijs.

Groeten,
Ton.
Re: Waarde C- rails
Lid sinds: 2006

offline
Re: Waarde C- rails
Fabrikantprijs is ?3,19 prijzen daar boven is meer dan de hoofdprijs.
Zou gewoon voor de goedkoopste aanbieder gaan lijkt mij, de C-Rails blijft hetzelfde, namelijk gewoon een lelijk plastic ding. ;)

Groetjes
Re: Waarde C- rails
Lid sinds: 2006

what else?

offline
Re: Waarde C- rails
Inderdaad zoals "Sprinter" hierboven zegt: zoek de goedkoopste!

Afgelopen tijd heb ik aardig wat (gebruikte) C-Rails op eBay.de gekocht en op basis daarvan de volgende ervaringen.

Rechte rails 24172, 24188 kosten gemiddeld ? 1,75. Als je rond of onder ? 1,50 uitkomt per rail in goede staat kun je van goedkoop spreken.
Bochten 24130 moet je met geduld en goed zoeken voor ? 1,= / stuk kunnen aanschaffen.
Wissels (24671/24672 of 24611/24612) kosten tussen de ? 10,= en ? 12,50. Maar ook hier kan het met geduld en een beetje geluk bij het bieden goedkoper. Zo had ik laatst drie bochtwissels voor ? 12,51 (incl. verzendkosten naar Duitsland).

Ik weet niet hoeveel haast je hebt met de aanschaf, maar zet anders wat permanente zoekopdrachten uit op eBay.de. Dan kun je instellen dat je een berichtje krijgt indien er weer een objekt wordt aangeboden wat voldoet aan jouw zoekcriteria.
TIP: Zoek je grotere partijen C-Rails, neem dan ook het woord "konvolut" op in je zoekopdracht.
Re: Waarde C- rails
Lid sinds: 2013

offline
Re: Waarde C- rails
Re: Waarde C- rails
Lid sinds: 2014

offline
Re: Waarde C- rails
dit is de goedkoopste van nieuwe rails die ik heb kunnen vinden http://www.modeltreinmarkt.nl/ altijd goed uitgeleverd gehad
Re: Waarde C- rails
Lid sinds: 2008

offline
Re: Waarde C- rails
Ik zou met 2de-hands C-rails voorzichtig zijn; als je te oude rails koopt dan is de kans groot dat je slechte exemplaren krijgt.
Met slecht bedoel ik dat er zo maar stukjes en stukken van af kunnen breken tot zelfs het helemaal uit elkaar spatten van de rails bij vallen.
Je kan dit aan de datumcode zien, is het spul van 2002 of later, dan zou je goed moeten zitten (wat betreft de plastic kwaliteit).

De prijs mag (voor gebruikte rails) zeker niet te hoog liggen:
Je zoekt de goedkoopste leverancier en dan ga je nog een stukje onder die prijs zitten.
Dat kan betekenen dat zo maar op 40% of meer korting op de cataloguswaarde uit komt !
Is het duurder dan laat je het gewoon liggen; kan je veel beter nieuw spul kopen.

Re: Waarde C- rails
rthuinte
gast

Re: Waarde C- rails
Ik heb dezelfde ervaring als Huub. Bij oudere modellen (die vaak ook goedkoper zijn), breken inderdaad vaak de plastic delen af !!
Re: Waarde C- rails
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Waarde C- rails
Die oudere rails is prima geschikt voor in een schaduwstation te leggen. Eenmaal op zijn plaats en je hebt er geen omkijken meer naar. En dat er af en toe stukjes ontbreken.. who cares?

vr.gr.
Jurrien
Re: Waarde C- rails
Lid sinds: 2008

offline
Re: Waarde C- rails
Maar je gaat toch zeker niet zuur verdiende centjes uit geven aan rommel ?
Re: Waarde C- rails
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Waarde C- rails
Nee maar als het ligt dan is er  toch niets aan de hand.  Van het over rails rijden gaat de c rail dacht ik niet kapot.
Re: Waarde C- rails
Lid sinds: 2008

offline
Re: Waarde C- rails
Tja, dit draadje gaat helaas niet over al liggende rails maar over aanschaf  :)
Re: Waarde C- rails
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Waarde C- rails
Absoluut die oude rails niet aanschaffen! Wordt met de jaren alleen maar poreuzer.
Re: Waarde C- rails
cardonel
gast

Re: Waarde C- rails
Modell-Bahnwest Jim Knopf in Essen is zeker zo goedkoop als de modeltreinwereld.

en perfecte laatste kwaliteit.

Re: Waarde C- rails
Lid sinds: 2010

offline
Re: Waarde C- rails
In schaduwstations zou ik m rail leggen. Kost bijna niks meer, en gaat eeuwig mee. ( groot deel van mijn rails is minimaal 50 jaar oud en nog perfect) het maakt alleen wat meer herrie
Re: Waarde C- rails
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Waarde C- rails
Ja, M-rail om te rijden is prima.
Alleen de terug- / bezetmelding is wat lastiger.
Iig gaat het niet via de spoorstaaf. (op de speciale rails na..)
Anders was de M-rail nog steeds populair.

Gr. Marcel
Re: Waarde C- rails
Lid sinds: 2008

offline
Re: Waarde C- rails
Hmm, de verhalen in dit draadje gaan weer alle kanten op.
De oorspronkelijke vraag (C-rail) is wel nog gewoon te lezen in het eerste bericht  :)
Re: Waarde C- rails
Lid sinds: 2013

offline
Re: Waarde C- rails
Wat mij betreft valt het off-topic gehalte nog mee. Het gaat nog steeds over rails en waarom je wel of niet voor c rails kiest.

De eerste vraag blijft staan idd en ik vertrouw erop dat die blijvend wordt beantwoord.

Dank aan allen.
Re: Waarde C- rails
Lid sinds: 2012

Na 20 jaar weer langzaam beginnen

offline
Re: Waarde C- rails
http://www.mbs-fischer.de/

Heeft ook best prima prijzen voor nieuwe rails.
Setjes van 10 zijn het goedkoopst
Re: Waarde C- rails
Populier
gast

Re: Waarde C- rails
Ik zou hier even kijken voor nieuwe rails, hou er rekening mee dat er nog een paar ? verzendkosten bij komt:

http://www.besserepreise.com/onlineshop_guenstig_billig.htm

groet Hennie
Re: Waarde C- rails
Lid sinds: 2014

offline
Re: Waarde C- rails
ik denk dat je het beste eerst kunt gaan kijken wat je precies nodig hebt,en het dan ergens besteld omdat er verschilende prijszen per rail stuk bij de webshops zijn! 2de hands zou ik gewoon links laten liggen of het moet wel heel goedkoop zijn! want de meeste mp prijzen voor 2de hands zijn hoger dan waarvoor sommige webshops het  nieuw aanbieden!