Peter/Richard
Nog even over die blokken, duidelijke reden waarom jullie geen dynamische blokken hebben, met achteruit rijden heb ik (nog) geen problemen ondervonden (mijn treinen zijn maximaal 6 personen rijtuigen of 15-18 erstwagons, Mä 46255). Met de vraag waar ik dan nu (weer) mee zit, mag ik?
Weer even het voorbeeld van 3 blokken van elk 2 meter.
In die 3 blokken kun je dan 3 treinen kwijt van maximaal 2 meter, hoe zit het dan met een trein die langer is dan 2 meter? Ik bedoel in Koploper (daar rij ik mee) geef je een blok lengte op en de lengte van je trein, als die lengte langer is dan de lengte van het blok zal die trein nooit dat blok kiezen om te stoppen, toch? Op mijn baan heb ik ook een paar blokken waarvan de lengte korter is dan een treinlengte die trein stopt nooit in dat te korte blok (blok eigenschappen enzo) maar dan juist in het blok ervoor als het vervolg blok dan vrij is gaat ie weer verder, anders zie ik wel eens de melding als, ik meen "trein te lang voor blok.... " Bij een dynamisch blok past een trein die langer is dan het blok toch in het totale blok, wel met de beperking dat een dynamisch blok uit maximaal 2 blokken kan bestaan, bij 6 meter dus 2 blokken van elk 3 meter, daar kan ik dan een trein kwijt van bijvoorbeeld 4 meter (niet dat ik ze zo lang heb hoor.....) , kan dat dan ook bij jullie
Je bent in mijn voorbeeld met jullie oplossing dan toch beperkt tot maximaal 2 meter treinlengte of zie ik dat verkeerd (zal haast wel

)? Willen jullie eens uitleggen hoe je dat dan doet? Of is deze vraag iets voor het Koploper forum?
Ik hoor het wel
Peter