Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

knipperende verlichting

Gestart door Herman05 donderdag 23 augustus 2007, 07:57:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
knipperende verlichting
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
knipperende verlichting
Hey mensen,

Knipperende verlichting alweer,.. ja,.. want een topic wat ik gistern wel heb kunnen vinden met de zoekfunctie kan ik niet meer terugvinden en ook niet in m'n geschiedenis.

Het topic ging over knipperende verlichting waarbij de lampjes van de verlichting direct op het chassi zijn geplaatst. In dit topic kwam een tip voor door "iets"  :shock: in serie te zetten tussen de decoder lamp en chassi. Wie weet wat dat iets moet zijn.

Het gaat overigens nog steeds om m'n 5247 decoder. De trein rijdt mooi, alleen nu nog het knipperen weg.  :D

Groeten,
Herman
Re: knipperende verlichting
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: knipperende verlichting
Omdat m'n decoder geen extra aansluiting volgens mij heeft voor de massa. Vandaar dat ik dus dacht gewoon wat electronica in te stoppen om het probleem op die manier op te lossen.  :)

Groeten,
Herman
Re: knipperende verlichting
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: knipperende verlichting
Hoi Peter

Decoder 5247 Viessmann (Al kom ik er wel achter dat ik steeds meer problemen op de hals krijg dankzij m'n decoder keuze,.. maar m'n oude motor wilde ik er persé in laten zitten. Goede jeugdherinneringen aan en een soundmodule opzich  :P :D.

Groeten,
Herman
Re: knipperende verlichting
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: knipperende verlichting
 :) Tsjonge, dan zitten er toch nog meer aansluitingen op als  ik dacht. Maar dan even een korte technische vraag. Waarom zou je hem aansluiten op de "1. +20V rot" en niet op de "decodermasse" aangezien je hem eigenlijk nu met een draad van decoder naar lampje hebt en de andere op de massa staat? (Ik geloof je wel dat het goedkomt, wil alleen weten waarom  :))

Groeten,
Herman
Re: knipperende verlichting
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: knipperende verlichting
Ok, heel erg bedankt. Dan gaan we het op die manier aansluiten.  :D

Groeten,
Herman
Re: knipperende verlichting
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: knipperende verlichting
Hoi Peter,

Bedankt voor de tip. Ik heb het gedaan zoals je zei en ik heb nu flikkervrije verlichting :D. Dank je wel daarvoor.

Groeten,
Herman