Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

draaischijf!!

Gestart door fisherman maandag 18 augustus 2014, 20:20:45

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
draaischijf!!
fisherman
gast

draaischijf!!
hallo
ik ben theo uit eindhoven

ik heb veel lima spullen op marktplaats gekocht nu wil ik er  een mooie baan van maken heb nu de kinderen weg zijn een hele slaapkamer over
mijn vraag welke draaischijf kan ik dan kopen voor de lima
ik wil met meerdere treinen op de rails ze zeggen dat dat niet gaat en dat je een draaischijf nodig hebt!
heb geen ervaring is allemaal nieuw voor me

grt.theo
Re: draaischijf!!
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: draaischijf!!
Hoi Theo,

Dat je een draaischijf voor meerdere trein op de rails hebt is natuurlijk een fabeltje.

Ik raad je aan om eens te gaan lezen, bijvoorbeeld in deze encyclopedie zodat je wat meer komt te weten over de  hobby.
Re: draaischijf!!
fisherman
gast

Re: draaischijf!!
oke maar als ik een draaischijf wil aanschaffen welke zou ik dan nemen voor de lima!

grt.theo
Re: draaischijf!!
BR98-10
gast

Re: draaischijf!!
Theo

Volg het advies van Wijbe op.
Je wilt  Lima gebruiken, dat is een 2-rail systeem.
Je stelt je vraag op het forum voor 3-rail gebruikers.
Het antwoord op je vraag vindt je bij de buren, zoals Wijbe aangeeft.

Cees
Re: draaischijf!!
Spoorman
gast

Re: draaischijf!!
Citaat van: BR98-10 op dinsdag 19 augustus 2014, 13:05:32

Je wilt  Lima gebruiken, dat is een 2-rail systeem.
Je stelt je vraag op het forum voor 3-rail gebruikers.


Wat een onzin, genoeg 2-railers en genoeg kennis hier. Daarnaast is hier ook de LGB, spoor-1, spoor-n en spoor-z  vertegenwoordigd, allemaal 2-rail onder de vlag van Marklin. En zo bijzonder ingewikkeld is het allemaal niet Cees.

@Theo: er staat op dit forum een 2-rail draaischijf te koop, prima te gebruiken i.c.m. Lima rail.
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=51318.0

Gr, Ben.
Re: draaischijf!!
nobody
gast

Re: draaischijf!!
Eigenlijk is de forum naam misleidend.
Modelrails hebben (tenminste) twee railstaven. Sommige H0 railsystemen hebben tevens een middengeleider die bestaat uit puntcontacten. Lionel is een merk dat werkelijk een derde (midden) rail gebruikt.
Pukoforum is een meer realistische naam voor een ex M* forum.
Re: draaischijf!!
BR98-10
gast

Re: draaischijf!!
Ben,

Natuurlijk is mij bekend dat ook op dit forum vele 2-railers hun stem laten horen en daar ben jij er een van maar de  "buren" richten zich toch meer op 2-railers.
En zonder vervelend te willen doen: de draaischijf waarnaar je verwijst, is de Fleischmann-variant die specifiek is bestemd voor 3-rail gebruik.
Zie de website van Felieschmann zelve.
In mijn baan zitten er twee en ik heb die gekocht omdat deze aanzienlijk goedkoper zijn dan de nagenoeg identieke draaischijf van Märklin.

Cees

Re: draaischijf!!
Spoorman
gast

Re: draaischijf!!
Citaat van: BR98-10 op dinsdag 19 augustus 2014, 17:57:50

En zonder vervelend te willen doen:.....


Je doet niet vervelend hoor, je hebt gelijk. Het is me ontgaan, goede verbetering. :thumbup:

BNLS.net is een algemeen forum en er wordt geen onderscheid gemaakt in 2 of 3-rail en iedereen is welkom met zijn vraag. Er is zelfs een bestuurslid 3railer.

Gr, Ben.
Re: draaischijf!!
BR98-10
gast

Re: draaischijf!!
Ben,

Inderdaad, ook ik maak graag gebruik van het BNLS-forum, zeker waar het gaat om wetenswaardigheden over digitale besturing in dcc-format.

Cees
Re: draaischijf!!
fisherman
gast

Re: draaischijf!!
nou dan naar de buren succes allemaal met de 3rail