
met C-rail schijnt het ook te kunnen.
On topic:
a. het kan met k-rail
b. het kan analoog en het kan digitaal
c. analoog betekent noodzakelijk blokgestuurd rijden;
per blok rijdt er of een 2-rail of een 3-rail voertuig.
d. Je hebt van de 2200 serie wissels en kruisingen nodig zonder vaste schakelaar
(de oudere types met een vaste schakelaar, hebben een doorverbonden wisseltong)
e. het gaat het makkelijkst met de oudere nieuwere types slanke wissels 2271 (2272,2273)
maar met andere wissels (mits uitgevoerd met de letter A) gaat het ook,
mits je wat aanpast aan zo'n wissel. Dat staat elders in dit forum.
f. de nieuwere types slanke wissels hebben meestal stroom op de binnenste spoorstaven;
dat kan praktisch zijn, soms (o.a. lussen) niet. Soms moet je daar de zaag bij ter hand nemen.
foto's ervan staan elders op dit forum.
g. je kunt, als je analoog rijdt, kiezen uit 2-rail en 3-rail beide aangestuurd met gelijkstroom,
of uit 2-rail (gelijkstroom) en 3-rail (wisselstroom). Dat laatste kost een relais extra per blok.
h. je hoeft loks niet om te bouwen, dat is het voordeel van gemixed rijden
i. het nadeel is dat het geld dat je bespaart door loks niet om te bouwen, opgaat aan
kosten voor relais een andere beveiliging in een blokgestuurde aanpak
Er zijn een paar k-rail types altijd onbruikbaar: aansluitrails o.a. kun je niet gebruiken.
Je moet zelf aan de rails solderen.