Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

C-rail

Gestart door Alexandre zaterdag 16 augustus 2014, 10:04:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
C-rail
Alexandre
gast

C-rail
Hallo allemaal,

Mijn eerste vraag op dit forum, zeker niet de laatste.
Als beginner ben ik bezig met het verzamelen van de benodigde spullen om een testbaantje te bouwen.
Rail is natuurlijk onontbeerlijk, dus bij diverse aanbiedingen o.a. op marktplaats, heb ik toegeslagen.

Inmiddels heb ik bochten met twee verschillende nummers. lengte en straal zijn identiek het ballastbed is miniem verschillend in vorm en kleur.

De beide Märklin nummers zijn: 2021 en 24130.
Is er verder nog verschil, ik kan me niet voorstellen dat Märklin twee C-rail typen naast elkaar in het programma had of heeft.

Groet,

a-Lex-andre
Re: C-rail
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: C-rail
De 2021 is ve voorloper van de 24130.
En ik dacht zelfs vervangen door de 24130 vanwege de slechte kwaliteit plastic, maar dat kan ik mis hebben.

grt Piet.
Re: C-rail
Alexandre
gast

Re: C-rail
Dat is snel, bedankt.

De pasvorm bij het samenstellen is ook minder bij het, laat ik het maar zo noemen, oude type.

a-Lex-andre
Re: C-rail
Lid sinds: 2008

offline
Re: C-rail
Hoi Alexandre,

Zoals Piet al aangaf, de eerste serie C-rail is van slechte kwaliteit.
Er kunnen spontaan stukken afbreken van de rails.
Op de C-rail staat een produktiejaar. Is een cirkeltje met een pijl met een getal.
Het getal is het produktiejaar.
Let daar goed op bij aanschaf op marktplaats of beurzen.
Ik houd altijd aan dat het minimaal vanaf 2005 moet zijn, met die heb ik geen problemen ondervonden.

Groeten,
Ton.
Re: C-rail
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: C-rail
Hoi Alexandre,

Je hebt waarschijnlijk een stukje Alpha rail (2021) van Märklin te pakken.
Met dat Alpha gebeuren wilde ze de kinderkamer veroveren, iets wat ze nu pas gelukt is met die Myworld artikelen.

Of het past.......dacht dat de aansluitingen van de C-rail iets anders van vorm zijn dan die van de Alpha rail, maar de kleur is zeker anders.

De C-rail van voor 2001 was broos te noemen, de weekmakers in het kunststof harden uit, en dat veroorzaakt broosheid.

M.v.g.

Hans V200.0

Re: C-rail
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: C-rail
In een oudere Marklin Magazine eens gelezen dat er bij de ene soort een haaks puntje op de raileinde zit, en bij de ander dus niet.

Geloof dat je dat puntje dan zou kunnen verwijderen, waarna ze wel zouden moeten passen.

Groeten,

Jan