Veel van wat vroeger een probleem was bij analoog rijders, komt ook voor bij digitaal rijders.
Simpel gezegd, zoals de Spoorman het ergens uit drukt, omdat het niet een probleem is, maar een ontwerpkeuze.
Er zijn dus zaken die voorkomen bij metaalrails, bij kunststofrails en bij C-rails, simpelweg omdat de fabriek gedacht heeft: beter goed gejat dan slecht verzonnen. Wellicht niet wetend dat wat vroeger was bedacht, ook al niet de top was.
Veel van de oplossingen, kom je in het forum op allerlei plekken tegen, omdat mensen ze in categorieën hebben gestopt, al naar gelang het type oplossing. Terwijl de oorzaak de overkoepelende factor is.
Er is een lijst van voorbeelden denkbaar.
Klein voorbeeld? BR 151 en slank wissel. Deze los maakte contact met de wielen op een slank wissel.
Bron aanpak:
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=52028.msg907125#msg907125Van kortsluiting (teveel contact) of juist een gebrek aan contact (massa, sleper) heb je vooral last als je (analoog) heel langzaam rijdt, en als je digitaal rijdt.
Bij kortsluiting zul je eerder geneigd zijn een rails (wissel, kruising) de schuld te geven, en die aan passen).
Bij gebrek aan contact zul je eerder geneigd zijn aan onderhoud of reparatie van een voertuig te denken.
Frappant is hier weer de rol van 3-rail Wiki 2.0, die meer dan tevoren gecategoriseerd is, en minder dan ooit kritisch t.o.v. de fabrikant. In het volgende bericht ga ik hier even dieper in frotten met als doel wat oudere oplossingen aan te halen die ooit op 3-rail hebben gestaan ....
Laten we gewoon eens beginnen bij de sleper-problematiek (
http://www.hamst.de/html/schleifer.html )
Want iedereen met een 3e rail, heeft een sleper nodig.