Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Marklin BR 89 (Spoor 1) rijdt niet met Rocrail

Gestart door Treinengek Junior zaterdag 09 augustus 2014, 19:40:18

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin BR 89 (Spoor 1) rijdt niet met Rocrail
Lid sinds: 2009

Vooral voor de technische kant.

offline
Marklin BR 89 (Spoor 1) rijdt niet met Rocrail
Dag mede-forummers,

Zou iemand mij kunnen helpen met het volgende probleempje:
Vandaag wou ik m'n digitale besturing voor de LGB baan eens aansluiten en testen. Ik gebruik hiervoor Rocrail op een Windows 8 computer en een CS 1. Ik heb de CS 1 in Rocrail toegevoegd als 'ecos'. Wanneer ik de baanspanning uitschakel met Rocrail, gaat deze ook uit op de CS1. Rocrail en de CS1 communiceren dus wel goed. De CS1 is aangesloten op een router die via WiFi met de computer communiceert.

Wanneer ik nou wou testen met m'n BR89 ging het mis. Ik heb via onze CS2 de .sid opgezocht (0xf) wat dus decimaal 15 is.
Als ik dit ingeef in rocrail en het type op 'serverdefined' zet, gebeurd er niks. De trein geeft geen kick. Wel rechtstreeks via bediening op m'n CS1. Hij werkt ook op m'n CS2.

Dit is de code die de CS2 geeft:


lokomotive
.name=BR 89 7271
.uid=0x400f
.adresse=0xf
.typ=mfx
.sid=0xf
.mfxuid=0x7cfdcc55
.icon=BR 89-0
.symbol=2
.av=40
.bv=35
.volume=255
.progmask=0x4
.vmax=220
.vmin=20
.mfxtyp=9
.funktionen
..nr=0
..typ=1
.funktionen
..nr=1
..typ=7
.funktionen
..nr=2
..typ=23
.funktionen
..nr=3
..typ=12
.funktionen
..nr=4
..typ=18
.funktionen
..nr=5
..typ=20
.funktionen
..nr=6
..typ=19
.funktionen
..nr=7
..typ=26
.funktionen
..nr=8
..typ=22
.funktionen
..nr=9
.funktionen
..nr=10
.funktionen
..nr=11
.funktionen
..nr=12
.funktionen
..nr=13
.funktionen
..nr=14
.funktionen
..nr=15


Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn ? Waarschijnlijk iets in de instellingen van de centrale (in Rocrail dan) ? Het is ook de eerste keer dat ik zie dat in de CS2 code het 'adress' nummer en het '.sid' nummer exact hetzelfde is. Bij alle andere MFX loc's is dat niet zo.

Gegevens:

CS1:

Softwareversie 2.0.3 (Dus zonder de laatste ESU update)
Hardwareversie 1.1

edit:

Ondertussen, na veel uitproberen van uiteenlopende configuraties, heb ik het probleem opgelost. M'n CS1 (of 'ecos' voor Rocrail) was niet ingesteld als 'standaard centrale'. Ik had niet gedacht dat dit nodig was aangezien de 'stop functie' werkte. Blijkbaar dus wel.

Hier mag alweer een slotje op. Sorry voor het openen van dit topic, maar ik was even ten einde raad.