Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

LGB/Spoor 1 Modelbaan De Donder

Gestart door Treinengek Junior donderdag 07 augustus 2014, 14:10:07

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: LGB/Spoor 1 Modelbaan De Donder
Lid sinds: 2009

Vooral voor de technische kant.

offline
Re: LGB/Spoor 1 Modelbaan De Donder
@Hero

Er zat een foutje in de keerluswissel, daar rijdt hij ondertussen rechts.

In de dubbele straat worden een soort wissels gebruikt, deze staan verkeerd omdat ze naar links terugveren. Wordt opgelost met een servo.

Re: LGB/Spoor 1 Modelbaan De Donder
Lid sinds: 2009

Vooral voor de technische kant.

offline
Re: LGB/Spoor 1 Modelbaan De Donder
Wie ondertussen onze volledige baan eens wil zien, op ooghoogte van de schaal G figuren, kan nu meerijden met de videowagon! Helaas verticaal gefilmd omdat dit de veiligste manier was om mijn smartphone in te klemmen.
Volledige baan is overigens niet helemaal waar, werken nu aan een station met 4 sporen, zo'n 7 meter lang!

Geniet ervan!

Re: LGB/Spoor 1 Modelbaan De Donder
Lid sinds: 2009

Vooral voor de technische kant.

offline
Re: LGB/Spoor 1 Modelbaan De Donder
Hieronder weer 2 ombouwfilmpjes, waarin je ook de vorderingen aan de baan ziet!



Re: LGB/Spoor 1 Modelbaan De Donder
Lid sinds: 2009

Vooral voor de technische kant.

offline
Re: LGB/Spoor 1 Modelbaan De Donder
Ondertussen weer even het stof van dit topic blazen.

De uitbreiding achteraan is nu eindelijk af. Een dubbelsporige baan met 2 bruggen waaronder een betonnen boogbrug van 150 kg. Station Neuffen kreeg 4 sporen van elk 7 meter. Ons totale traject is nu een kleine 300 meter lang.

In onderstaand filmpje onze Alex Taurus met 5 lange personenwagons. In het filmpje ook de Ludmilla met de vonkende remmen.



Onlangs kregen we eindelijk de PIKO BR 50 binnen. Eindelijk is deze loc uitgekomen in schaal G. Hij kreeg bij ons direct een grote upgrade met wielverlichting, ESU Loksound XL 5, ESU Dual rookgenerator met aparte cilinderrook en een bewegende kolenlading met servo.



Voor de spoor 1-liefhebbers, ik heb onze Adler een update gegeven. De Lokpilot M4 is vervangen door een Loksound 5. ESU stak al een jazz-bandje in het soundproject, dus heb ik er maar wat custom muziekjes bij gestopt. Ruimte zat!



Geniet ervan iedereen!
Re: LGB/Spoor 1 Modelbaan De Donder
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: LGB/Spoor 1 Modelbaan De Donder
Gaaf hoor zo'n grote baan in de tuin. Hier thuis krijg ik het bij mijn vrouw nog niet voor elkaar.
'k Heb de zolder al opgeëist en daar moet ik het mee doen ;)

Heb je ook ergens iets van een zitkuil van waaruit je alles mooi op ooghoogte voorbij ziet rijden?
Dat is in ieder geval wel iets wat ik zou maken áls ik een baan in de tuin zou hebben :)
Re: LGB/Spoor 1 Modelbaan De Donder
Lid sinds: 2009

Vooral voor de technische kant.

offline
Re: LGB/Spoor 1 Modelbaan De Donder
Nee, maar sommige stukken van onze baan zijn verhoogd. Maximaal zo'n 70 centimeter hoogte. Op die manier moet je je niet teveel bukken om de interieurs van de wagons goed te bekijken. :)
Re: LGB/Spoor 1 Modelbaan De Donder
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: LGB/Spoor 1 Modelbaan De Donder
Mooi hoor 300 meter spoor in je tuin, vele zullen jaloers zijn waaronder ik  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: LGB/Spoor 1 Modelbaan De Donder
Lid sinds: 2009

Vooral voor de technische kant.

offline
Re: LGB/Spoor 1 Modelbaan De Donder
Het is als een droom die in vervulling gaat, een dubbeltractie met BR 50 in de tuin! Beiden door me omgebouwd, 2de (eerste in het filmpje) met de ESU Big rookgenerator ipv de nieuwe Dual.

(2de is van een vriend, we hebben niet gewonnen met de Postcode Loterij.)

Re: LGB/Spoor 1 Modelbaan De Donder
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: LGB/Spoor 1 Modelbaan De Donder
Het verschil tussen beiden rookgeneratoren is goed te zien Maxin  :thumbup: :thumbup:

Leuk dat je vriend er ook een heeft en jou droom uitkomt om met twee loc's te kunnen rijden, dat wordt sparen denk ik  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: LGB/Spoor 1 Modelbaan De Donder
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: LGB/Spoor 1 Modelbaan De Donder
1 van de 2 heeft zelfs stoom uit de cilinders. Mooi gemaakt!
Re: LGB/Spoor 1 Modelbaan De Donder
Lid sinds: 2009

Vooral voor de technische kant.

offline
Re: LGB/Spoor 1 Modelbaan De Donder
Ondertussen is het alweer 4 jaar geleden dat ik begonnen ben met de ombouw van de LGB Ballerina (BR 99 6001). Vorig jaar werd de laatste toevoeging gedaan, de rokende stoomfluit. Daarmee was de loc af en konden de beelden geschoten worden.
Het heeft dan toch nog een jaar geduurd vooraleer ik het kon afmonteren, maar hieronder is het resultaat te zien, geniet ervan!

Re: LGB/Spoor 1 Modelbaan De Donder
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: LGB/Spoor 1 Modelbaan De Donder
Fraai!  :thumbup: :thumbup: :thumbup: