Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Nieuwe Preiser doosjes

Gestart door joske3 vrijdag 01 augustus 2014, 21:30:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Nieuwe Preiser doosjes
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Nieuwe Preiser doosjes
Ha die Jos.
Weer erg leuk om de nieuwe groep Preisertjes ook weer in vol ornaat te kunnen bewonderen! :thumbup:
Ook nu maar weer 3 kinderen maar meestal komen die na verloop van jaren toch vanzelf, of gaat dat hier niet op? O:-D :D

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Nieuwe Preiser doosjes
Lid sinds: 2008

offline
Re: Nieuwe Preiser doosjes
Als volgende nr 16354: "Auf dem Land"
rond 50 mensjes, waarvan toch maar weer 2 jongeren en 1 kind.
Bij de set hoort ook een aantal koeien met of zonder bel, een gierwagen en een getrokken ploeg, zwanen, kippen en ganzen.
Opvallend dat alleen de gierwagen, de ploeg en de kruiwagens zijn voorzien van bouwbeschrijving.
Bij de rest, hooivorken, zeisen en harken, is het zaak de catalogus te bestuderen om de bedoeling te ervaren: waar moet wat?
Ook de 3 koeien met bel worden voorzien van "iets vreemds" op hun kop.
Google is uw vriend: het blijken bloementooien te zijn, waarmee de koeien versierd van de Alm in de herfst weer naar de stallen gaan, een lokaal feest. Maar er is keuze: bij mij geen bloementooi.
Ook de juiste kleur van de pronkende pauw heb ik van internet.
Re: Nieuwe Preiser doosjes
Ziet er zoals altijd weer goed uit.
Heb je nog een detail plaatje van die Pauwen ?
Die zien er namelijk te gek uit.

Mvg Robin
Re: Nieuwe Preiser doosjes
Lid sinds: 2008

offline
Re: Nieuwe Preiser doosjes
U vraagt en wij draaien :) :)
Re: Nieuwe Preiser doosjes
Die linkse is een rare pauw >:-D >:-D >:-D
Re: Nieuwe Preiser doosjes
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Nieuwe Preiser doosjes
Hallo Joske,

Leuk draadje, vandaag voor het eerst gezien.
Zelf ben ik ook bezig met de preiser's te schilderen. En knoopjes doe ik met diverse kleuren cd marker's.
Het voordeel hiervan de inkt is niet agressief en je hebt verschillende kleuren en het heeft een zeer dunne stift.

Veel succes. :P :P :thumbup: :thumbup:
Re: Nieuwe Preiser doosjes
Lid sinds: 2008

offline
Re: Nieuwe Preiser doosjes
@Erwin,

Misschien was je ze al tegen gekomen, maar hier is nog een draadje over een fanfare!
Re: Nieuwe Preiser doosjes
Lid sinds: 2012

offline
Re: Nieuwe Preiser doosjes
Ook al gebruik ik matte verf, soms glanzen de jassen, jurken en broeken van de figuurtjes te sterk. Dan strijk ik een laagje talkpoeder over de nog natte verf. Meteen wordt alles mooi dof.
Re: Nieuwe Preiser doosjes
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Nieuwe Preiser doosjes
Hoi Arthur, leuke tip, bedankt  :arrow: :thumbup:
Re: Nieuwe Preiser doosjes
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Nieuwe Preiser doosjes
Dag Arthur.

Citaat van: Arthur op dinsdag 03 maart 2015, 20:43:13
Ook al gebruik ik matte verf, soms glanzen de jassen, jurken en broeken van de figuurtjes te sterk.
Dan strijk ik een laagje talkpoeder over de nog natte verf. Meteen wordt alles mooi dof.

Verf glanst meestal toch als het nog niet droog is, of weet je van bepaalde
matte verf dat deze sowieso enigszins glanzend opdroogt?
En hoe breng je de talk aan zonder de natte verf te beïnvloeden?

Groeten,

Erik.
Re: Nieuwe Preiser doosjes
Lid sinds: 2012

offline
Re: Nieuwe Preiser doosjes
Je moet traag en voorzichtig omgaan met de talk. Ik ben aan het verven. De verf op de vest of broek is nog nat! Mijn nat penseeltje dop ik even in een kleine hoeveelheid talkpoeder. Ik breng dat aan de vest of broek, waar ik het echt dof wil hebben. Dan wordt de boel vrijwel onmiddellijk mat en droog, omdat de talk het vocht opslorpt. Maar let op, alles in minimale hoeveelheden! Zo behandel ik ook koeien, schapen en varkens. En die glimmen dan ook niet meer.
Re: Nieuwe Preiser doosjes
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Nieuwe Preiser doosjes
Duidelijk Arthur. Bedankt voor de terugkoppeling! :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Nieuwe Preiser doosjes
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Nieuwe Preiser doosjes
Hallo Joske3,

Draadje had ik nog niet gezien, maar deze zijn ook leuk gelukt, zelf ben ik nu bezig geweest met een setje rolstoelen,. Deze moet je zelf nog in elkaar zetten. Daar ben ik een poosje mee bezig geweest. Ook het feit dat je linkse en rechtse wielen heb. Maar dat was mij nog niet duidelijk. uiteindelijk wel gelukt.
Re: Nieuwe Preiser doosjes
Joske,

Rolstoelen? Die ken ik nog niet.
Heb je daar fabrikant en artikelnummer van.

Robin
Re: Nieuwe Preiser doosjes
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re: Nieuwe Preiser doosjes
Rolstoel setjes los ben ik nog niet tegen gekomen.
Wel zitten er een paar rolstoelen in de Preiser set 16352 'Op het station'.
Re: Nieuwe Preiser doosjes
Lid sinds: 2008

offline
Re: Nieuwe Preiser doosjes
Rolstoelen was wat fröbelen, maar het is me gelukt!
Heb er echter geen foto's van.
Bij Miwula zijn ze bezig om deze stoelen "om te bouwen" naar sportrolstoelen.
Klikkerdeklik 9e foto!
Re: Nieuwe Preiser doosjes
swavervoort
gast

Re: Nieuwe Preiser doosjes
Mooi werk, heb jaren geleden eens een goede tip gekregen...... alles wat je gaat schilderen van bouwdozen en onbeschilderd matriaal, eerst afwassen want in het fabriek wordt er een product opgedaan voor werking machines
Zeld doe ik het ook graag maar door de diabetisch ben ik een vergroot glas met licht gaan gebruiken en dit heeft toch wat oefening nodig, want niet alleen wordt het product groter maar ook uw penseel lol
Re: Nieuwe Preiser doosjes
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Nieuwe Preiser doosjes
wat zou er dan moeten gebeuren als je ze niet afwast?

Re: Nieuwe Preiser doosjes
DjoserBR63
gast

Re: Nieuwe Preiser doosjes
Het spul is een lossingmiddel voor de matrijs: Calcium- of Zink-stearaat. Op zich kan dit geen kwaad, behalve het is een beetje polair en voelt wat vettig aan. Mogelijk dat hierdoor de oppervlaktespanning van de spuitgietspruit negatief beïnvloed wordt en de verf minder mooi uitvloeit?

Heel technisch verhaal, maar als de verf goed pakt, zou ik niks afspoelen. Ik gebruik altijd acrylverf (waterverdunbaar) met een paar druppels Glassex voor de oppervlaktespanning. Dit werkt prima op de polystyreen bouwdozen voor de whethering. Zonder de Glassex gaat het minder goed.
Re: Nieuwe Preiser doosjes, de voorlopig laatste
Na veel schilderwerk heb ik nu de voorlopig laatste doos geschilderd.
16328, zittende personen, jammer genoeg weer met maar 4 kleuters, rond de 9 jeugdigen en de rest volwassenen.
Is iets wat ik in elke set (niet) tegen kom: te weinig/nauwelijks jeugdigen en kinderen
Nu is het nog wachten op de nouveauté's 2014!!: 16356, 16357 en 16358: vrije tijd, zittenden en in de biertuin.


Re: Nieuwe Preiser doosjes
jammer genoeg kan ik hier geen foto's in de topic zien.
iemand een idee?
Re: Nieuwe Preiser doosjes
Lid sinds: 2008

offline
Re: Nieuwe Preiser doosjes
Kan je geen enkele foto zien?
Ook deze niet? En bij andere berichten?
Re: Nieuwe Preiser doosjes
deze dus wel maar in deze topic verder dus niet, er zijn er nog een paar maar bij de meeste geen probleem, ik weet dat ik een behoorlijke zware beveiliging heb voor internet maar dat zou in dit geval niet het probleem moeten zijn gezien de instellingen die zijn toegepast, maar goed ik weet ook niet alles en zie misschien iets over het hoofd.
als iemand een tip heeft hoor ik het graag.
groet en een prettige avond Paul
Re: Nieuwe Preiser doosjes
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Nieuwe Preiser doosjes
Ha die Jos.
Weer een prachtige serie geschilderde figuurtjes! :thumbup:
Dat van die kindjes klopt wel want in het levensverhaal van de firma Preiser staat dat alle figuren (na)gemaakt zijn van personen die bij Preiser werken en daar zullen niet veel kleine kindjes werken! :D
Is natuurlijk niet (helemaal) waar want ook de familie mag regelmatig poseren voor nieuwe figuurtjes.
Daarbij heb ik voor mijn speeltuin en kermis héél veel kindjes bij elkaar gezocht maar dat valt zeker niet mee! 8o

Hopelijk zit er bij de nieuwe "lichting" weer wat nieuwe kleine mensjes.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Nieuwe Preiser doosjes
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Nieuwe Preiser doosjes
Citaat van: AlbertJan op maandag 27 april 2015, 09:56:57
Dat van die kindjes klopt wel want in het levensverhaal van de firma Preiser staat dat alle figuren (na)gemaakt zijn van personen die bij Preiser werken en daar zullen niet veel kleine kindjes werken! :D

Leuke wetenswaardigheid is dat AlbertJan! :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Nieuwe Preiser doosjes
Beste Jos (en andere klein-kunstenaars)
Ik vond vanochtend de Preiser-set 16342 onder de kerstboom! (leuke uitbreiding voor mijn circus)
Nu vroeg ik me af, of er nog een schilder volgorde bestaat. Bijvoorbeeld eerst hoofd en handen ? Of juist eerst kleding. En maakt het nog uit qua "kleurvolgorde" werk je van licht naar donker of andersom ? Werk je met een penseel of komen er nog meer hulpmiddelen aan te pas ? spelden e.d. had ik al eens gelezen. Ik ben benieuwd, groet Arend
Re: Nieuwe Preiser doosjes
Ik schilder eerst hoofd, armen, handen en (blote) benen. Dan haargroei. Daarna de schoenen en dan de kleding.
Voor héél kleinen details gebruik ik aangepunte cocktailprikkers en ook wel spelden (voor knopen op kleding).