Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Nieuwe NS loc

Gestart door Robtrein vrijdag 01 augustus 2014, 11:27:24

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2007

offline
Re: Nieuwe NS loc
Klopt, is ooit weer afgeblazen
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2014

NS - Tijdperk V & VI

offline
Re: Nieuwe NS loc
Ik kan het fout hebben door dit:

CiteerNach der ursprünglichen Planung (Stand: Mai 2011) sollen die ersten ICx-Züge im Laufe des Jahres 2016 auf folgenden Linien eingesetzt werden:

Hamburg?Rhein/Ruhr?Rhein/Main?Süddeutschland
Berlin?Hannover?Amsterdam
Berlin?Kassel?Rhein/Main?Stuttgart?München
Berlin?Kassel?Rhein/Main?Basel
Bron: Wikipedia.org

Maar ik ga er niet van uit dat er na de 1700 nog een nieuwe komt......
Afgedankte Traxx misschien straks van de HSA  :D
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2014

offline
Re: Nieuwe NS loc
Citaat van: ernstcramer op zondag 23 november 2014, 10:54:29


Er zijn 2 stukken spoor in Nederland waar je 200 kan rijden. Dat is de Hanzelijn (van voorbij Lelystad tot voor de brug over de IJssel...) en de HSL. Er zijn (in ieder geval) slechts 2 stukken waar je 160 kan en mag: dat is Eindhoven Budel (waar je dat 30 jaar geleden al kon, en ook door NS gedaan is!!) en De uitbreiding van het nu 4 sporige Amsterdam-Utrecht.
Het heeft dan weinig zin allemaal nieuw materieel aan te schaffen als de infrastructuur er nog zeker 20 jaar domweg niet geschikt voor is. Want voorwaarde voor >160 rijden: aan passingen aan de bovenleiding en ALLE overwegen eruit...
Na de testen op Eindhoven Budel is al het materieel van NS geschikt gemaakt en gekocht om 160 km/u te rijden. Maar in 30 jaar tijd is er dus nauwelijks een kilometer spoor bijgekomen, ook niet op de drukste trajecten, waar je dat kan. Dus rijdt NS al 30 jaar met materieel dat 160 kan... Voor niets dus...

Ik hoop dat wat helpt in het beeld over hoe hard we kunnen rijden in Nederland...

Een kleine aanvulling en correctie op dit bericht. Het testbaanvak is niet Eindhoven - Budel , maar de snelheidsproeven worden al sinds jaar en dag in de Peel, tussen Deurne en Horst-Sevenum (baanvak Eindhoven - Venlo) gehouden. Daar zijn geen overwegen en is de bovenleiding aangepast.

Op de Schiphollijn tussen Leiden (Warmond) en Hoofddorp is de baanvaksnelheid 160 km/h en werd o.a. voor de Thalys en Beneluxtreinen gebruikt als inhaalsnelheid bij vertraging.

Groeten,
Roel
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2006

offline
Re: Nieuwe NS loc
Toch nog wat azijn op deze zonnige zaterdag:
160km. in Duitsland reed men dat in de jaren 30 van de vorige eeuw al(!) Okay op kleine stukjes maar toch..
(Check E18/E19)
Is dat hele Prorail versus NS gedoe ontaard in heikneuteren in de polder.
Niet helemaal hun schuld dat moet ook gezegd.
Re: Nieuwe NS loc
Spoorman
gast

Re: Nieuwe NS loc
Wat is de lol van sneller dan 160 km/hr in dit kleine landje?

Gr, Ben.
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Nieuwe NS loc
Nou, gewoon,
lekker scheuren... :P
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2014

NS - Tijdperk V & VI

offline
Re: Nieuwe NS loc
In de toekomst misschien....
Het kan zeker aabtrekkelijker worden als de trein sneller gaat worden dan als je de auto pakt  O:-D
Re: Nieuwe NS loc
nobody
gast

Re: Nieuwe NS loc
Van deur tot deur vervoer is bij de spoorwegen geen sprake... ;)
Met andere woorden: Wanneer je op het perron van het bestemmingsstation staat, ben je nog lang niet daar waar je zijn wilt.

Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2010

offline
Re: Nieuwe NS loc
Citaat van: Spoorman op zaterdag 29 november 2014, 12:16:09
Wat is de lol van sneller dan 160 km/hr in dit kleine landje?
Voor afstanden binnen NL maakt het misschien niet zo veel uit simpelweg omdat ons land klein is. Als het om langere afstanden gaat, en dan praat je wat betreft NL al vrij snel over internationale routes, dan is een hogere snelheid wel zinvol omdat dan ook de tijdsbesparing belangrijk wordt.

Volgens mij hadden we de HSL, en tijdelijk de V250,  omdat die dus deel uitmaakt van een internationale route. Hier op het forum wordt vaak alleen over het nederlandse deel van het trace gesproken, maar je moet het dus vanuit een internationaal perspectief zien.

Ik denk daarom dat de Thalys wel voordeel heeft van het nederlandse stuk HSL.
Re: Nieuwe NS loc
Spoorman
gast

Re: Nieuwe NS loc
Citaat van: Bassie op zaterdag 29 november 2014, 15:27:06
Citaat van: Spoorman op zaterdag 29 november 2014, 12:16:09

Wat is de lol van sneller dan 160 km/hr in dit kleine landje?


Voor afstanden binnen NL maakt het misschien niet zo veel uit simpelweg omdat ons land klein is. Als het om langere afstanden gaat, en dan praat je wat betreft NL al vrij snel over internationale routes, dan is een hogere snelheid wel zinvol omdat dan ook de tijdsbesparing belangrijk wordt.


Ons landje wordt niet groter door internationale treinroutes.

Gr, Ben.
Re: Nieuwe NS loc
Thom
gast

Re: Nieuwe NS loc
Citaat van: WouterMarklin op vrijdag 28 november 2014, 23:38:42

Maar ik ga er niet van uit dat er na de 1700 nog een nieuwe komt......
Afgedankte Traxx misschien straks van de HSA  :D
Feitelijk gaan die Traxxen eigenlijk nu de 1700'en vervangen.
HSA bestaat eigenlijk al niet meer en alle treinen over de HSL gaan gewoon onder NS vlag rijden.

Al het ICR materieel zal verhuizen naar de HSL en Beneluxdienst en zal met de Traxxen gaan rijden.
Daarmee zijn de 1700 die de stammen nu trekken dus overbodig...
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Nieuwe NS loc
Citaat van: WouterMarklin op zaterdag 29 november 2014, 14:02:58
In de toekomst misschien....
Het kan zeker aabtrekkelijker worden als de trein sneller gaat worden dan als je de auto pakt  O:-D
Weet je dat zeker?

Mijn auto brengt me van deur tot deur, daar kan de trein nooit aan tippen :P

Als ik dan al tijd bespaar, is dat vooral om de tijd met het overige openbaar vervoer te benutten, en wat is dan de winst?

Niks nakkes nada helaas :-)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Nieuwe NS loc
nobody
gast

Re: Nieuwe NS loc
Dat beweerde ik, in iets andere bewoordingen, reeds. 8o
Citaat van: nobody op zaterdag 29 november 2014, 14:12:20
Van deur tot deur vervoer is bij de spoorwegen geen sprake... ;)
Met andere woorden: Wanneer je op het perron van het bestemmingsstation staat, ben je nog lang niet daar waar je zijn wilt.
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2006

offline
Re: Nieuwe NS loc
Citaat van: Thom op zaterdag 29 november 2014, 21:54:27
Feitelijk gaan die Traxxen eigenlijk nu de 1700'en vervangen.
HSA bestaat eigenlijk al niet meer en alle treinen over de HSL gaan gewoon onder NS vlag rijden.

Al het ICR materieel zal verhuizen naar de HSL en Beneluxdienst en zal met de Traxxen gaan rijden.
Daarmee zijn de 1700 die de stammen nu trekken dus overbodig...

De intercity Den Haag - Eindhoven wordt vervangen door een Traxx en ICR materieel en gaat tussen Rotterdam en Breda via de HSL rijden.
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2006

offline
Re: Nieuwe NS loc
ik vind net een link naar het märklin model van de NS 186:
http://www.marklin.nl/producten/nederlandse-modellen-1/2015/36622-elektrische-locomotief-ns-186-009

groet,
willem

ps.: hij heeft een MFX decoder. Is dat het type decoder dat niet tegen het omschakelen kan met de traditionele blauwe trafo (in analoog bedrijf) vanwege de te hoge overspanning?
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2008

offline
Re: Nieuwe NS loc
Daar zou ik maar van uit gaan......
Een ¨nieuwe¨ trafo kost misschien 15 á 25 Euro, een schijntje vergeleken bij zo´n lok.

Om zeker te zijn hang je effe een multimeter aan die blauwe trafo (en verder niks) en roept de omschakelspanning op.

grv Huub
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2006

Cees Bier

offline
Re: Nieuwe NS loc
Willem
Er is een blauwe trafo uitvoering met een primaire spanning van 230. Heeft schuif connectoren voor de secundaire kant.
Een volledige Mfx zoals in deze loc ingebouwd. is gevoelig voor spanning piekjes welke de oudere blauwe trafo's genereren.
Cees
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2014

NS - Tijdperk V & VI

offline
Re: Nieuwe NS loc
Inmiddels zijn alle 19 binnen in Nederland (althans de 16 en 17 zijn even op bezoek in Zürich)
Hier 186-019 te Hengelo.

Hengelo 19-01-2015
by Wouter de Rijk, on Flickr
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Nieuwe NS loc
De 19 staat deze week trouwens in het Spoorwegmuseum.
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2006

offline
Re: Nieuwe NS loc
Citaat van: Wijbe op donderdag 05 februari 2015, 20:51:50
De 19 staat deze week trouwens in het Spoorwegmuseum.

Goh, wel heel snel voor een nieuwe loc.. >:-D

Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Nieuwe NS loc
Dat ie in het spoorwegmuseum staat zal wel niet met de staat van de lok te maken hebben, maar meer met de commerciële insteek van het museum ;)
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2011

offline
Re: Nieuwe NS loc
Nog een paar nachtjes slapen ( stuk of 200) dan komt Brawa d'r ook mee:

zip..

Vind het geel lelijk. Sorry.
Re: Nieuwe NS loc
oetbeem
gast

Re: Nieuwe NS loc
Op de foto van Brawa lijkt het geel net iets te licht... ik vind het ook niet echt mooi maar de details zijn wel schitterend! 8o
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Nieuwe NS loc
Citaat van: Hans V200.0 op vrijdag 06 februari 2015, 12:05:32
Dat ie in het spoorwegmuseum staat zal wel niet met de staat van de lok te maken hebben, maar meer met de commerciële insteek van het museum ;)

Oude traditie schijnt het, nieuwe locs tentoonstellen :thumbup:
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Nieuwe NS loc
Citaat van: oetbeem op vrijdag 06 februari 2015, 15:57:50
Op de foto van Brawa lijkt het geel net iets te licht... ik vind het ook niet echt mooi maar de details zijn wel schitterend! 8o
Hoi Danny,

Brawa heeft een foutje gemaakt met de achtergrond, daar werken foto's van de oudere modellen wel een hoog OHHHH en AHHHH gehalte op, maar voor modernere lok's is dat echt niks :thumbdown:

Met een andere achtergrond komt dat geel ook anders over, en wie dat niet gelooft zal op een model van deze fabrikant kunnen wachten :D

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Nieuwe NS loc
Een foto zegt niets over een correcte kleur............
Als ie vlak voor je neus staat dan kan je een redelijk oordeel geven, maar waarmee wil je
dan vergelijken? Een 1 : 1 lokkie ernaast?  :D

Gr. Jan
Re: Nieuwe NS loc
Aliebengalie
gast

Re: Nieuwe NS loc
Mot het wel in je woonkamer zijn Jan , buiten nu veel te koud om überhaupt goed te kunnen kijken zonder tranen in je ogen.... :D

Mvg: Alex
Re: Nieuwe NS loc
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Nieuwe NS loc
Wordt je er dan helemaal emotioneel van, Alex?  :P
Re: Nieuwe NS loc
Aliebengalie
gast

Re: Nieuwe NS loc
Heb je het door Ad.

Nu heb ik dat vaker hoor , ook elke keer als ik Jan zie krijg ik dat.....dat heeft dus weinig met de loc te maken , maar ik ben het ff kwijt... :D

Mvg: Alex
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2014

NS - Tijdperk V & VI

offline
Re: Nieuwe NS loc
Citaat van: Wijbe op donderdag 05 februari 2015, 20:51:50
De 19 staat deze week trouwens in het Spoorwegmuseum.
Was dat ook niet ten behoeve van de officiële overhandiging aan de NS van de 19e en laatste loc?
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Nieuwe NS loc
Yup.
Re: Nieuwe NS loc
Slifor
gast

Re: Nieuwe NS loc
De EX-FYRA locs krijgen inmiddels hetzelfde jasje aangemeten en vandaag 7 maart kwam de 186119 in zijn nieuwe jasje retour naar Nederland, in dit geval in een goederentrein en over de Betuweroute!

FOTO
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2010

NS jaren '90

offline
Re: Nieuwe NS loc
Fraaie plaat Floris. De loc op de Kijfhoek: klik.

Groet,
Myron

Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Nieuwe NS loc
Ach ja, 't is dat ik geen ns spaar, maar zo af en toe staan er drie geelblauwe (en soms grijze machines) op 't emplacement, waaronder vorige week deze:





Re: Nieuwe NS loc
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Nieuwe NS loc
 :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Nieuwe NS loc
Jan Willem. :thumbup: :thumbup:
Ik kan niet wachten tot dat de Märklin uitvoering zijn rondjes rijd op mijn baantje.
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2006

online
Re: Nieuwe NS loc
Ik wacht met spanning af.

André