Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Nieuwe NS loc

Gestart door Robtrein vrijdag 01 augustus 2014, 11:27:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Nieuwe NS loc
Spoorman
gast

Re: Nieuwe NS loc
@Robbie: de lok gaat zoals ik het begrijp uiteindelijk op de drie IC 32x p/d diensten rijden. Pas vanaf 2121 is er 200 km/hr materieel.



Gr, Ben.
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2012

offline
Re: Nieuwe NS loc
Citaat van: Spoorman op vrijdag 03 oktober 2014, 20:19:04
Pas vanaf 2121 is er 200 km/hr materieel.
Dan moeten we nog heel lang wachten tot het een beetje snel gaat rijden.... >:-D
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2014

NS - Tijdperk V & VI

offline
Re: Nieuwe NS loc
Ik vind hem prachtig en heb hem alvast gereserveerd  O:-D

ACME heeft eind 2014-begin 2015 staan dacht ik

Inderdaad vreemd dat ze treinen aanschaffen die maar 160 km/h kunnen, waarschijnlijk alleen omdat die ICRm rijtuigen maar 160 km/h aankunnen.
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2006

offline
Re: Nieuwe NS loc
En zowaar al te spotten op de HSL zag ik in week 40.
Zie ook steeds meer blauw-gele NS-huisstijl-rijtuigen opgenomen in de IC-direct?
Gaat de rood/grijze /witte(Fyra)kleurstelling opgegeven worden.
Dat vind ik dan jammer want het staat de rijtuigen goed.
En neem aan dat dit het einde gaat vormen van de rode Traxx?
Of loopt dit leasecontract nog even door?
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2006

online
Re: Nieuwe NS loc
Nu Marklin nog..............

Ik wil hem ik wil hem ik wil hem.

Andre
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Nieuwe NS loc
Er doen sterke geruchten de ronde dat ook Märklin deze loc gaat uitbrengen. :?
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2008

offline
Re: Nieuwe NS loc
Glazenbol idee is dat  :D
Dan heb je misschien ook wel een bron vermelding voor ons ?

Mvg Jan .
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2006

online
Re: Nieuwe NS loc
Citaat van: brund55 op dinsdag 07 oktober 2014, 22:51:34
Er doen sterke geruchten de ronde dat ook Märklin deze loc gaat uitbrengen. :?

Dat zou ik wel erg leuk vinden. Heb je, inderdaad, een bron?
Andre
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2014

Gek op treinen, radio, fotografie en muziek

offline
Re: Nieuwe NS loc
Dit soort locs is de reden dat ik niet makkelijk NS zal rijden in de tijd dat het geel de treinen ging verpesten (over "smaken verschillen" gesproken ...). De DB hield het destijds heel wat smaakvoller met de blauw/beige kleurstelling, maar dat was wel een van de redenen om me tot TP III materieel te beperken.
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2014

NS - Tijdperk V & VI

offline
Re: Nieuwe NS loc
Het heeft inderdaad iets weg van de kleurstelling van de ICM.
Zou deze trein op termijn de 1700 serie kunnen vervangen?
Re: Nieuwe NS loc
Spoorman
gast

Re: Nieuwe NS loc
Citaat van: brund55 op dinsdag 07 oktober 2014, 22:51:34

Er doen sterke geruchten de ronde dat ook Märklin deze loc gaat uitbrengen. :?


Ja en ook Lego. :thumbup: :thumbup:



Gr, Ben.
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2006

a'j plat kunt proatn, mo'j 't neet loaten

offline
Re: Nieuwe NS loc
Als je gps op km/h is ingesteld kan de de conducteur dat wel bestrijden want dan hebben ze ongeveer 125 mph gereden.
In Amerika werken ze met mijlen ipv kilometers.
Ze hebben echt geen 200 mph hebben gereden.

http://sv.wikipedia.org/wiki/AEM-7
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2006

offline
Re: Nieuwe NS loc
Zijn we inmiddels niet een beetje offtopic aan het sporen heren? :offtopic:
Nee voorlopig zit tempo 200 er nog niet in, maar dat wisten we al langer.
Hoeveel exemplaren staan er trouwens op stapel van deze nieuwe NS-loc?
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Nieuwe NS loc
Ach bereken de afstand eens. Haal daar optrekken en afremmen vanaf. Heb je dan nog wat aan die 200 km/uur? ;)
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Nieuwe NS loc
Ach, zo langzamerhand staat HSL voor Halve Snelheids Lijn  :D
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2014

NS - Tijdperk V & VI

offline
Re: Nieuwe NS loc
Citaat van: Baanloos op donderdag 09 oktober 2014, 22:19:04
Hoeveel exemplaren staan er trouwens op stapel van deze nieuwe NS-loc?
Er zijn er 19 besteld, inmiddels zijn er al 6 afgeleverd  ;)
Re: Nieuwe NS loc
nobody
gast

Re: Nieuwe NS loc
Net zoals de Betuwelijn... ;)
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2007

offline
Re: Nieuwe NS loc
zelfs de viool van de kat kan er niks mee :-)
Re: Nieuwe NS loc
Spoorman
gast

Re: Nieuwe NS loc
Citaat van: robbie103 op vrijdag 10 oktober 2014, 00:11:51

Dus die HSL is voor de kat z'n viool aangelegd ???


Nee, daar rijden treinen over, evenals op de Betuweroute.

De aanleg van beiden heeft veel centjes gekost. Of het rendeert weet ik niet want ik heb er geen verstand van. Het zijn infrastructuren die mede de economie vooruit helpen en werkgelegenheid scheppen.

Gr, Ben.
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2014

NS - Tijdperk V & VI

offline
Re: Nieuwe NS loc
Inmiddels staat de 7e loc van de 19 locs bij Bad Bentheim te wachten tot hij morgen de grens over mag richting Watergraafsmeer!
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2006

offline
Re: Nieuwe NS loc
Wanstaltige Fyra-treinstellen weg, locs ervoor terug.
Tsja, t'zijn geen HSL-locs maar alla, het locomotievenpark van ons aller NS groeit weer.
Waarom er dan tot in het volgende decennium niet met minimaal tempo 200 gereden kan worden begrijp ik dan niet helemaal.

De infra ligt er en kan je dan echt geen gerenommeerde fabrikant vinden die zo'n loc kan leveren?
Is dit nou onwil, of is NS zo ingeperkt door de overheid dat het allemaal met regeltjes moet.
Aanbesteding, specifieke materiaal-eisen. enz.

Maar goed genoeg gemijmerd, als deze locserie compleet is, gaan de rode Traxxen (leaselocs toch?) dan verdwijnen?
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2014

NS - Tijdperk V & VI

offline
Re: Nieuwe NS loc
Deze week is de 186-008 ook al in ons land gearriveerd, gaat nu nog sneller, was elke maandag. Hoge urgentie? :P
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2007

offline
Re: Nieuwe NS loc
Gewoon een snelle leverancier.
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2014

NS - Tijdperk V & VI

offline
Re: Nieuwe NS loc
Citaat van: Baanloos op dinsdag 14 oktober 2014, 22:30:34
Maar goed genoeg gemijmerd, als deze locserie compleet is, gaan de rode Traxxen (leaselocs toch?) dan verdwijnen?
Aldus Rail Magazine op facebook worden deze naar Duitsland gebracht en in de nieuwe geel/blauwe kleurstelling gespoten.
KLIK
Re: Nieuwe NS loc
Armsein
gast

Re: Nieuwe NS loc
Beetje vreemd bericht........ en wel hierom. Er worden 19 Nieuwe!! Loc's geleverd vanuit Bombardier in Kassel. Deze nieuwe loc's zijn speciaal voor de Amsterdam-Rotterdam-Breda (Ehv) relatie die het volgend jaar opgestart wordt.  Dit worden weer trek-duw treinen, want men is druk bezig de stuurstandrijtuigen weer in orde te maken.  Aangezien e op dit moment heel veel rijtuigen tegelijk in behandeling zijn, zou het nog wel eens kunnen zijn dat per ingang van de winterdienstregeling, maar zo geen zuurstoktreinen meer rijden op de HSL en alles ineen klap keurig geelblauw is. Doe er je voordeel mee. Als er meer locs van deze 186 serie naar geel/blauw omgezet worden dan heeft NS vast plannen voor een uitbreiding van de HSL-activiteiten via Noorderkempen (wat in de planning staat voor  eind 2015) Allemaal geruchten misschien, maar misschien wordt dat stukje dan ook gereden door geel/blauw spul. Als de 186-114 inderdaad geel terugkomt naar Nederland, ben ik heel benieuwd wat voor nummer er op zal staan. Deze loc hoort nu toe aan een leasemij die hem verhuurt aan de NS voor de IC-Direct.
Men blijft roepen dat België de locs voor de benelux zal blijven leveren, maar met het vrijkomen van de serie 186-1?? blijft dat maar de vraag. Feit is we dat er alom verwarring is over de binnenlandse en de buitenlandse Beneluxtrein, want als ze beide bij toeval aan hetzelfde perron in Schiphol staan, kun je het alleen maar aan de loc zien.
In het verleden was de Beneluxserie opgebouwd uit 12 treinstellen waarvan er vier door NS en de andere acht door de NMBS werden geleverd.

grt, JW
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2006

offline
Re: Nieuwe NS loc
In het verleden was de Beneluxserie opgebouwd uit 12 treinstellen waarvan er vier door NS en de andere acht door de NMBS werden geleverd.

Helaas Armsein,

je zit er naast. Er waren 8 stellen van de NS (nrs 1201 t/m 1208) en 4 van de NMBS (nrs  220.901 t/m 220.904). De reden was toen, 2/3 van het traject is Nederlands en 1/3 deel Belgisch. (ook wel materieel 56 genoemd)


Groet
Niek
Re: Nieuwe NS loc
Armsein
gast

Re: Nieuwe NS loc
Ook goed Niek, zat wel aardig in de richting :D. Overigens, het materieel is in 56 gebouwd en staat te boek als mat 57 (toen in dienst gekomen). Het geeft wel mooi de verdeling aan van de zaken. Ik weet niet of er nieuwe afspraken gemaakt zijn toen men de oude Benelux voor de Fyra inruilde, want nu rijden die treinen met Nederlands materieel en Belgische loc's. En dat is meer dat ik me af zat te vragen of die omgebouwde/om te bouwen 186-114 daar dan ook gaat rijden. De nieuwe serie die er nu aan komt, heeft op de zijkant een doorgestreept B en en doorgetreepte D staan. Misschien wel handig om te weten dat er anderhalve week? geleden een in België is beland voor testritten aldaar. Het verhaal vertelde niet of dit uitsluitend ERTMS testen waren of dat er ook zelf gereden is.

Grt, JW
Re: Nieuwe NS loc
Armsein
gast

Re: Nieuwe NS loc
Nou, met dit nieuwsbericht kun je zien dt ik niet ver bezijden de waarheid zat. Vanaf 2016 rijdt men dus deels over HSL en deels gewoon spoor met de Benelux. Doe Er Uw Voordeel Mee!
linkje HLN BE

grt, JW
Re: Nieuwe NS loc
pukkie
gast

Re: Nieuwe NS loc
Ik heb deze nieuwe ns loc gereserveert bij mijn dealer.
Dan weet ik zeker dat ik hem heb.
Ik heb de piko versie bestelt omdat ik op marklin rij.
De fotos die ik heb gezien van de piko model komen aardig overeen met de werkelijkheid.
Krijg vanzelf bericht als hij binnen is.
Re: Nieuwe NS loc
Spoorman
gast

Re: Nieuwe NS loc
Citaat van: pukkie op zondag 23 november 2014, 08:52:49

De fotos die ik heb gezien van de piko model komen aardig overeen met de werkelijkheid.


Er zijn nog geen foto's dus ik ben wel erg benieuwd wat je gezien hebt. :D

Gr, Ben.
Re: Nieuwe NS loc
pukkie
gast

Re: Nieuwe NS loc
@ spoorman.

Het waren exclusieve fotos van de dealer.
Geloof me.
Komt goed overeen met de werkelijkheid.
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2007

offline
Re: Nieuwe NS loc
De ontwikkelingen voor het HSL- en Beneluxvervoer zijn allang bekend dus er hoeft echt geen sprake van verwondering te zijn.
De Benelux blijft rijden met NMBS-loc en getrokken ICR, over de HSL gaan de beide soorten NS-Traxx rijden, uiteindelijk allemaal in het geel en als trekduw. Maar alleeb in Nederland dus. Een van de treinseries Amsterdam-Rotterdam krijgt aan beide kanten een loc. De eerste stuurstanden stromen volgende maand in, maar eerst als gewoon getrokken rijtuig.
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: Nieuwe NS loc
Citaat van: Baanloos op dinsdag 14 oktober 2014, 22:30:34
...Waarom er dan tot in het volgende decennium niet met minimaal tempo 200 gereden kan worden begrijp ik dan niet helemaal.

De infra ligt er...

Er zijn 2 stukken spoor in Nederland waar je 200 kan rijden. Dat is de Hanzelijn (van voorbij Lelystad tot voor de brug over de IJssel...) en de HSL. Er zijn (in ieder geval) slechts 2 stukken waar je 160 kan en mag: dat is Eindhoven Budel (waar je dat 30 jaar geleden al kon, en ook door NS gedaan is!!) en De uitbreiding van het nu 4 sporige Amsterdam-Utrecht.
Het heeft dan weinig zin allemaal nieuw materieel aan te schaffen als de infrastructuur er nog zeker 20 jaar domweg niet geschikt voor is. Want voorwaarde voor >160 rijden: aan passingen aan de bovenleiding en ALLE overwegen eruit...
Na de testen op Eindhoven Budel is al het materieel van NS geschikt gemaakt en gekocht om 160 km/u te rijden. Maar in 30 jaar tijd is er dus nauwelijks een kilometer spoor bijgekomen, ook niet op de drukste trajecten, waar je dat kan. Dus rijdt NS al 30 jaar met materieel dat 160 kan... Voor niets dus...

Ik hoop dat wat helpt in het beeld over hoe hard we kunnen rijden in Nederland...
Re: Nieuwe NS loc
Spoorman
gast

Re: Nieuwe NS loc
Citaat van: pukkie op zondag 23 november 2014, 09:45:59

@ spoorman.
Geloof me.


Ik geloof er niets van. Je hebt vast deze gezien. ;)


BNLS

Gr, Ben.
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2014

NS - Tijdperk V & VI

offline
Re: Nieuwe NS loc
Citaat van: pukkie op zondag 23 november 2014, 08:52:49
Ik heb de piko versie bestelt omdat ik op marklin rij.
Die van A.C.M.E. is ook marklin te krijgen  ;)
Naar mijn mening is die ook nog is realistischer dan die van piko
Re: Nieuwe NS loc
pukkie
gast

Re: Nieuwe NS loc
@ spoorman.
Ik heb de ns 186-001 gezien.
Niet de 1900 serie.
Ik ga verder niet op de discussie in.

Re: Nieuwe NS loc
Spoorman
gast

Re: Nieuwe NS loc
Grappig want Piko komt met de 186 002. :-*
Re: Nieuwe NS loc
pukkie
gast

Re: Nieuwe NS loc
JA OOK GOED
DIE HEB IK BESTELT
Re: Nieuwe NS loc
nobody
gast

Re: Nieuwe NS loc
Piko 186 002 ===> klik
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2008

offline
Re: Nieuwe NS loc
Hoi Pukkie,

Klein detail:

Je hebt hem besteld.

Goede actie trouwens, de Piko gaat hier ook komen, maar van bestellen houd ik niet zo, ik wil hem gewoon in de winkel kunnen halen.

Met vriendelijke groet

Frank
Re: Nieuwe NS loc
nobody
gast

Re: Nieuwe NS loc
Zal wel Neder-Saksisch dialect zijn... 
Re: Nieuwe NS loc
pukkie
gast

Re: Nieuwe NS loc
@ nobody.
Dat is hem.
Die heb ik bestelt.

@frank103

ik wou graag de eerste zijn binnen de vereniging.
Van marklin is nog maar de vraag of hun dit model uitbrengen dus heb ik een piko bestelt
Ik rij alleen ns en wou dit model zowiezo.
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2010

offline
Re: Nieuwe NS loc
Citaat van: Spoorman op vrijdag 10 oktober 2014, 06:45:48
De aanleg van beiden heeft veel centjes gekost. Of het rendeert weet ik niet want ik heb er geen verstand van. Het zijn infrastructuren die mede de economie vooruit helpen en werkgelegenheid scheppen.

Gr, Ben.
Volgens die Keynesiaanse-redenatie kun je werklozen op het strand van Scheveningen een schepje geven en een deel daarvan gaten laten graven en een ander deel de gaten weer dichten. Levert ook werkgelegenheid op, wat dan de economie vooruit helpt.
Re: Nieuwe NS loc
Spoorman
gast

Re: Nieuwe NS loc
Dat is voorbehouden aan onze oosterburen Basjuh. :)

Gr, Ben.
Re: Nieuwe NS loc
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Nieuwe NS loc
Citaat van: Baanloos op dinsdag 14 oktober 2014, 22:30:34
Wanstaltige Fyra-treinstellen weg, locs ervoor terug.
Tsja, t'zijn geen HSL-locs maar alla, het locomotievenpark van ons aller NS groeit weer.
Waarom er dan tot in het volgende decennium niet met minimaal tempo 200 gereden kan worden begrijp ik dan niet helemaal.

De infra ligt er en kan je dan echt geen gerenommeerde fabrikant vinden die zo'n loc kan leveren?
Is dit nou onwil, of is NS zo ingeperkt door de overheid dat het allemaal met regeltjes moet.
Aanbesteding, specifieke materiaal-eisen. enz.
Vooral dat laatste ja. Een nieuwe serie, of des noods een bestaande serie, materieel moet een volledige toelating doorgaan. Er zijn wel rijtuigen die 200 mogen en in Nederland toegelaten zijn, maar die mogen daarmee nog niet de HSL op. Andersom zijn er eigenlijk geen locs toegelaten in Nederland die 200 halen. Om een compleet nieuw type loc toegelaten te krijgen, mag je toch wel rekenen op een jaar aan werk. En dan moet ie het liefst ook nog België in.

SNCF heeft TGV motorbakken over die eenvoudig naar 1500 volt kunnen worden omgebouwd (zit al 3000 in), maar dan kom je weer uit bij 2 punten: 1. Ze moeten toegelaten worden en 2. Ze hebben nog geen tussenrijtuigen, die dan ook eerst weer gebouwd moeten worden. Plus dat ze waarschijnlijk ook revisie nodig hebben, SNCF zet ze vast niet zomaar aan de kant. Edit: Dit dus

Kortom, een lastig verhaal.
Re: Nieuwe NS loc
loc6400
gast

Re: Nieuwe NS loc
Nee de 1700 serie word niet vervangen. De NS gaat in de toekomst geen trek-duw meer inzetten waardoor de Ns geen loccen meer heeft.
Re: Nieuwe NS loc
Spoorman
gast

Re: Nieuwe NS loc
Dit topic gaat juist over een lok die ook de 1700 gaat vervangen......

Gr, Ben.
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2014

NS - Tijdperk V & VI

offline
Re: Nieuwe NS loc
Er valt niet zo veel te duwen of te trekken in de toekomst.....
De ic van Amsterdam naar Berlijn wordt vanaf 2017 door treinstellen gedaan klik
En tegen die tijd zullen die ICRm stellen wel terzijde gesteld worden of overgeheveld naar HSA denk ik.
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2006

offline
Re: Nieuwe NS loc
Raar eigenlijk: een treinstel wat in potentie 250 kan rijden, over infra die daar niet geschikt voor is(!) Het stuk Bad Bentheim-Amsterdam in ieder geval niet. (en van Hannover tot Bad Bentheim mag het wel iets harder dan hier maar geen tempo 250.
Een HST in NL met infra die wel geschikt is voor hoge snelheden maar geen "geschikt" materieel tot na 2020(?!)
En meer gezegd dat voor relatief korte afstanden. Dus: deze serie had er eigenlijk nooit moeten komen, of pis ik nu wat al te veel azijn >:-D

Edit Herman05: Citaat van voorgaand bericht verwijderd
Re: Nieuwe NS loc
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Nieuwe NS loc
Ik lees eigenlijk nergens, dat die ook in Nederland zullen komen.

[citaat]
Es ist eine Zulassung für Deutschland und Österreich vorgesehen
Für die zweite Serie ist auch eine Zulassung für Frankreich, Luxemburg, Italien, Polen und Tschechien als Option vorgesehen.
[/citaat]

Maar over Nederland geen woord.

Gr.  Charlie