Hoi Arjan,
In de Miba van december wordt geschreven, dat de lok's eerst bij een particulier railvervoerder (railpool) terecht zijn gekomen.
Pas in Februari dit jaar zou de BLS een paar geleast hebben voor testen, tenminste als ik de tekst mag geloven.
Het kan ook best zijn dat er al veel eerder getest is i.v.m. toelating tot het spoor, en dus de tekst een beetje anders gelezen moet worden
Daarin staat ook vermeld, dat pas in Maart 2014 de eerste commerciële rit ermee gemaakt is voor de BLS.
De lok was er al in 2011 op de beurs in München, dus niet echt nieuw meer, maar de inzet van die lok's wel
De huidige kleurstelling van de gehuurde BLS lok bevalt ook prima, evenals de frontzijdes van deze lok
Zelfs de DB heeft een bestelling van 450 lok's geplaatst, zei het wel dat dit een snellere variant (160 kmh) is voor personentreinen.
De lok's van Railpool (8 stuks) en Akiem (4 stuks) zijn maar voor 140 kmh geschikt, daar hun zwaartepunt in het goederen verkeer ligt.
Drie daarvan zijn door de BLS ingehuurd.
Over het model van Piko kunnen we kort zijn, door hun snelle reactie op deze nieuwe ontwikkeling.
Ze bewijzen nog maar eens een keer, dat je best een gedetailleerde lok voor minder op de markt kan zetten
Alhoewel de Piko er veel eerder zal zijn dan het model van A.C.M.E., en dat verhaal is al redelijk bekend
Eigenlijk verwacht ik een dergelijke lok uit Göppingen, misschien een beetje ijdele hoop, maar met de beurs in het vooruitzicht kan je mogelijk wel zoiets verwachten.
M.v.g.
Hans V200.0