Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Grobbentals 2.0 - Lang verwacht ...

Gestart door Hans B dinsdag 29 juli 2014, 00:12:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Herendonk - Proof of Concept deel 1
Hans

Ziet er al heel goed uit je PoC,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Herendonk - Proof of Concept deel 1
Kom nu pas je draadje tegen, indrukwekkend, gaan we zeker volgen

groeten
Marcel

PS
Antwerpen blijft een heel mooi station, helemaal met je eens
Re: Grobbentals - Veel te late update
Het afgelopen jaar niet veel gedaan vanwege drukte op het werk, waardoor minder tijd en zin om structureel iets aan de baan te doen. Ondertussen heb ik 'm avonden en weekends weer terug en dan komt automatisch ook de zin weer terug :-)


En wat is er dan het afgelopen jaar toch nog gedaan ....


Nivo 125 er op gezet









En nu ik er nog goed aankon de resterende servos op nivo 100 mooi aangesloten





Nog wat zaken gekregen / gekocht

Fop-cadotje van de jongste dochter voor m'n verjaardag (maar is schijnbaar een echte)




Wat later het station Grobbentals moet worden





En nog een loc gekocht in Genk tijdens de beurs, en goederenset voor nieuwjaar (beide zijn nog niet open geweest  :()





En het meer recente werk:

In koploper alles op 1 scherm gezet (vanwege overzichtelijker)





Nivo 125 van rails voorzien (is ondertussen al iets anders - zie Het Plan voor details) en aan de ringleiding aangesloten







Op 125R de servo's geinstalleerd





En ook uiteraard afgelopen weekend de 2-jaarlijkse bedevaart naar Leuven gedaan. Veel gezien, wat ideeen opgedaan, maar helaas is er verder weinig aan mijn vingers blijven plakken (en ik had nog wel het hele jaar geld opzij kunnen zetten :-)). Bij VBV nog achter een serie 27 gevraagd, maar helaas; op = op.

Zoals gezegd veel moois gezien, maar de leukste baan vond ik toch die witte baan links aan de ingang (wat nog maar eens bevestigd dat scenery (nog) niet mijn ding is. Rijden is veel leuker.

Maar dat moet dan wel lukken want als je zo een lange periode niet rijdt gaat het blijkbaar toch snel bergaf met de contact-kwaliteit van je baan, want bij het terug opstarten had ik me toch een partij hortende en stoppende treinen, en dat was niet echt bevorderlijk om er terug aan te beginnen.
Om dit te voorkomen heb ik nu een complete Lux(e) set besteld met de verwachting dat als ik die regelmatig laat rijden het allemaal veel beter zal gaan - afwachten dus.

Initieel wou ik daarvoor ook nog een speciale BR22 voor kopen (Marklin 37820.001) - want past daar zo mooi bij - maar omdat ik zo veel mogelijk Belgisch wil rijden komt hier een 6317 voor in de plaats die ik via een forum-genoot die er mee stopt heb weten te bemachtingen aan een goede prijs (maar blijft jammer om iemand een dergelijke uitverkoop te zien doen).

Enfin - toch weer wat geschreven - hopelijk veel plezier met het lezen.

Groeten,
Hans


Re: Grobbentals - Veel te late update
-Hans:
Top dat je terug wat meer met de hobby kan bezighouden, en die update is er een die kan tellen,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Grobbentals - Veel te late update
Mooi om lezen Hans.  Zo'n Lux set heb ik.  Het is absoluut noodzakelijk na lange stilstand.  Doe zo verder👍🏻👍🏻
Re: Grobbentals - Veel te late update
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

online
Re: Grobbentals - Veel te late update
 :) Nou Hans, het gaat misschien niet zo snel, maar mooi word het wel. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
En die drukte op het werk, was dat tijdelijk of komt dat weer terug?
Want ja, werken is leuk, maar het kost zoveel vrije tijd. :D

Dirk--Jan
Re: Grobbentals - Veel te late update
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Grobbentals - Veel te late update
Je hebt zoveel gedaan dat ik al niet meer weet wat ik wilde zeggen  :P
De lux set is een goede zet, ik heb m ook sinds niet al te lange tijd en het is een hele kopzorg minder.
De bijpassende loc balanceert hier ook op de rand van het verlanglijstje, maar ik weet nog niet wat ik er van vinden moet qua tijdperk.
Voor de rest ziet t er gewoon strak uit, wbt het Plan, waar kan ik dat vinden?
Re: Grobbentals - Veel te late update
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Grobbentals - Veel te late update
Hans,

Mooie update. :thumbup:
Prachtig station "Horrem" veel bouwplezier toegewenst. :thumbup:
Ook je rijdende aanwinsten zijn mooi heel veel rijplezier toegewenst. :thumbup: :thumbup:
Re: Grobbentals - Veel te late update
knappe baan ga je zeker blijven volgen . Blij dat je terug tijd en vooral zin hebt om terug verder te doen aan je baan . :thumbup:

MVG Michel
Re: Grobbentals - Veel te late update
Dank allen voor de bemoedigende woorden


Citaat van: Dirk-Jan op dinsdag 18 oktober 2016, 23:01:57
En die drukte op het werk, was dat tijdelijk of komt dat weer terug?
Want ja, werken is leuk, maar het kost zoveel vrije tijd
Ik zit in de telecom, dus altijd wel ergens een harde deadline. Maar we zijn met meerdere project managers dus de boog staat niet altijd zo gespannen.

Voordeeltje is wel dat ik nu volop op de koop kan gaan :-).
Normaal zet ik elke maand een 100 euro opzij, en als je dan bijna een jaar niks uitgeeft kan ik nu eens zot doen  :P

Citaat van: Simon BR39 op dinsdag 18 oktober 2016, 23:40:09
wbt het Plan, waar kan ik dat vinden?
Daarvoor kan je het best op de link in mijn signature klikken
--------------------------------v
Re: Grobbentals - Verder bouwen op 125 & wat aankopen
Altijd leuk zo'n lang weekend - geeft een mens weer de mogelijkheden om een aantal zaken af te werken, verder te zetten of op te starten (of alle 3  :) )


Vooreerst de 2e wisselstraat op 125 in orde gebracht. De bedoeling is dat die later volledig overdekt wordt, dus mag een beetje netjes zijn met wat sterkere servos.




En dan met de stationssporen begonnen met de bezetmelders en de aansluiting op de ringleiding (wat eigenlijk een ster is, maar het gaat om het concept).




Verder was er vandaag de levering vanuit Duitsland (sneller dan verwacht); een switchpilot, wat servo's, en ...... deze



Die heb ik gekoppeld met een andere aankoop



En dat zie er dan zo uit  :P




Op zich vind ik die LUX wagens wat licht aanvoelen dus daar moet ik nog iets voor verzinnen om die zwaarder te krijgen. De bedoeling is dat de 6317 die gaat duwen, en niet trekt zoals nu. Momenteel wordt de stam getrokken, want als die geduwd wordt, dan ontsporen LUX-en er bij de eerste de beste wissel.

Is er trouwens een ideale opstelling daarvoor? Ik heb nu eerst de rail poetser, dan de puko-schuurder en dan de stofzuiger (kwestie van de gemaakte vuiligheid op te zuigen voor normaal gezien de lok er over heen gaat)


Trouwens best grappig als je ziet wat zo'n stofzuiger allemaal binnenpakt na een aantal meters rijden (en ik maar denken dat de kelder en baan nog best proper was)



Morgen nog wat verder werken aan de stationssporen, en aangezien dat meer van hetzelde is komt de volgende update waarschijnlijk als ik de servos van de hosentrager heb aangesloten. Die moeten aan de buitenkant komen met geleiders (messing buisjes) om niet in de weg te staan voor zaken zoals perrons en andere scenarie.

O ja - deze heb ik ook nog binnengekregen (een 15-tal)



Moeten later dienen voor een weg parallel naast het paradespoor aan de achterkant van de baan - wellicht komt daar dan ook een FCS(tje) op - maar dat zijn zorgen voor veel later :-)

Tot de volgende.
Re: Grobbentals - Verder bouwen op 125 & wat aankopen
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Grobbentals - Verder bouwen op 125 & wat aankopen
Indrukwekkende plannen en strak werk Hans.  :thumbup:  Erg leuk en duidelijk om te volgen. Ga zo door.  :P
Re: Grobbentals - Verder bouwen op 125 & wat aankopen
Inderdaad Hans.  Mooi werk.  De Lux sleep trek ik altijd.  Met duwen heb ik voordurend problemen!
Schitterend bezig. :) :thumbup:
Re: Grobbentals - Verder bouwen op 125 & wat aankopen
Prachtige baan blijf dit volgen en dat filmpje op de vorige pagina geweldig

Jurgen
Re: Grobbentals - 125 rijdt
Lid sinds: 2013

offline
Re: Grobbentals - 125 rijdt
Je kan je dan wel voornemen om eerst de servos van de hosentrager te doen, maar dan kom je tot de constatering dat die helemaal aan de achterkant van de baan moeten komen (onder de helling naar 140); en daar liggen de bodemplaten nog niet vast omdat ik daar nog makkelijk aan het ondergronds station (Herendonk) wil kunnen geraken.

En om nu alles op de lagere niveaus te laten rijden en er nauwelijks iets van te zien heeft me doen besluiten om op 125L alsnog eerst alles aan te sluiten. Ik moet dan wel een beetje afbreken om aan Station Herendonk te geraken, maar an sich beperkt die schade zich tot het verplaatsen van een aantal rails en het weghalen van de planken (kleine prijs).

125L dus - zo ziet het er dus uit als alle rommel weg is


Met het deel wat nog weg moet kunnen



Met de gekende wanorde van de bezetmelders (32 in totaal - dus valt eigenlijk nog mee) - stickertje met nummer eraan moet later het definitief aansluiten vergemakkelijken



Ik heb er voor gekozen om de 6mm isolatie die ik nog had van mijn testbaan op te gebruiken om zo kabelgoten te maken waar dan draden makkelijk door kunnnen. Ik heb nog totaal geen idee wat ik met verlichting e.d. wil doen (ultime droom = dag/nacht-schakeling  :P). De huisjes ed die later komen wil ik op (uitneembare) platen zetten, dus dan kan ik nog alle kanten uit.


En omdat dit het zichtbare gedeelte is, wil ik hier de wisselservos niet naast de wissels hebben, maar aan de zijkant van de baan. En dat gaat dan zo in z'n werk

Uitlijnen waar de aansturing moet komen


Gootjes inslijpen met de dremel


Messing buisjes erop



Staaldraad omplooien en er(onder)door



En dan aansluiten en uitlijnen



Een zijzicht-impressie


En 4-op-een-rij



De Switchpilot moet ik nog fatsoenlijk kwijt geraken. Zat eerst te denken om die ook op de zijkant te zetten, maar omdat je daar nadat alles is aangesloten nauwelijks nog bij moet zijn gaat die wslk onderaan de plaat gevezen worden.

De komende dagen wil ik nog proberen om een rij-impressie te maken, maar voorlopig ziet dat er niet uit omdat deze blokken totaal nieuw zijn en koploper het remmen daar nog moet leren.

A la prochaine
Re: Grobbentals - 125 rijdt
-Hans:
Das weer een hele  grote update van je baan, mooie vorderingen,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Grobbentals - 125 rijdt
Opazwitserland
gast

Re: Grobbentals - 125 rijdt
Inderdaad schitterend om volgen! :thumbup:
Re: Grobbentals - 125 rijdt (nu met rij-impressie)
Stelt an-sich niet zo veel voor - en duurt een eeuwigheid om het op youtube te krijgen - maar het geeft een idee


Re: Grobbentals - 125 rijdt (nu met rij-impressie)
-Hans:
Mooie slepen op je baan,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
En idd zo een filmpje posten op YT kan wel wat tijd in beslag nemen.
Re: Grobbentals - 125 rijdt (nu met rij-impressie)
Indrukwekkende baan en tafel.

Je hebt ook mooie ruimte tussen de lagen.

'3e-rail reiniger van Lux', wist niet dat die bestond.  :)

MvG,

Timaximus
Re: Grobbentals - 125 rijdt (nu met rij-impressie)
ook de film geeft een nettte indruk van de baan, bedankt voor het delen. :arrow: :thumbup:
Re: Grobbentals - 125 rijdt (nu met rij-impressie)
Leuk filmpje, mooi materiaal heb je rijden.

Gr.
Piwie.
Re: Grobbentals - Winter update
Weer veel te lang niets van mij laten horen zien, maar bij deze toch een korte update van enkele winter activiteiten. Veel is er evenwel niet gebeurt, maar er zijn wel een paar leuke dingen bijgekomen (voor mij toch  :) )

Zo zijn we gewoonte getrouw tijdens de kerstperiode naar Diepenbeek afgezakt voor de traditionele geschenken. Vanuit de catalogus van Marklin had ik m'n zinnen gezet op de Vossloh G 2000 (de groene) met z'n graansilos. OK - recht uit de  catalogus, dus weinig fanatasie wellicht  :? - maar ik ben dan ook geen kenner. En ik moet toegeven dat het ook min of meer een impulskoop was - dus niet voorbesteld, en dus ook dikke pech, want de silos waren er nog maar de 5704 niet meer - uitverkocht, en kwam ook niet meer binnen.

Toch niet geheel ontevreden terug naar huis en vol goede moed de zoektocht gestart (want 9 van die silos zonder loc - dat hoort niet).

Echter in eerste instantie niet veel succes - maar dan toch nog via een duitse site hun laatste kunnen scoren. En nog wat goedkoper dan in de winkel dus meevallertje.

Paar dagen later netjes aangekomen en uitgetest - en 't ziet er niet slecht uit (al zeg ik het zelf)

De 5704


En met de sleep (wordt al wat moeilijker om daar een deftige foto van te pakken



Wat er ook nog was binnengekomen was de cutter van proxxon. Na wat experimenteren ben ik daar nu de onderbouw van het paradespoor mee aan het bouwen - is eens iets anders dan hout :-)

Waar ik wel op moet letten is dat de planken die er op komen (en die afneembaar moeten blijven voor de scenarie) toch de nodige stabiliteit krijgen; een portaal vooraan, en eentje 120 cm verder is duidelijk niet voldoende - dus dan maar om de 30 a 40 cm. Is wat meer snijwerk, maar de platen zijn afval van een buur die aan het verbouwen is, dus dan kan ik al eens mis-snijden smelten.






Tot de volgende,
Hans
Re: Grobbentals - Winter update
-Hans:
Na deze lange stilte toch weer de moeite om je update te bekijken, mooie G2000, en die sleep mag er ook best wezen.
Veel suc6 en plezier met de verdere bouw van je baan.
Indien je geinteresserd moest zijn, we hebben een stamtafel  in het Antwerpse opgericht.
Eerste bijeenkomst is op 28/2 locatie
zie hier
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=64622.250
Altijd welkom,  :thumbup:
Re: Grobbentals - Grobbentals 2.0
Al een tijdje staan de werken aan de baan op een zeer laag pitje, en dan ga je je afvragen in een moment van zelf-reflectie waarom dat eigenlijk is.

Uiteraard zijn er de klassiekers zoals druk op het werk, andere zaken te doen in de tuin / aan het huis, eerst nog even fietsen, maar dan nog.

Ik weet van mezelf dat ik het soort van mens ben dat dingen graag ziet bewegen, zoals de zamboni op de ijsbaan, de bolides in de F1, de fietsers in de koers. Dus niet anders voor de treinen op mijn baan.

En laat dat nu net een van de problemen zijn met mijn huidige set-up. Grobbentals is een U-baan, en ik zit in het midden, dus moet ik letterlijk rondkijken als ik wat wil zien, wat in de praktijk neerkomt op achteroverleunen en ronddraaien als ik op nivo 75 wil kijken. Op nivo 100 minder leunen, maar nog steeds ronddraaien, en 125 is dan weer net iets te hoog om ook hier comfortabel te zien wat er rijdt.

Daarnaast is er weinig verlichting op 75 en 100, waardoor je moet pieren om te kijken wat er gaande is, wat het kijk-plezier er niet beter op maakt.

En dan ook nog:
- iemand heeft ooit gezegd: "zorg dat je elk nivo kan rijden", iets wat nu ook niet echt loopt, want ik moet een nivo hoger of lager om te kunnen keren.
- de bedieningsruimte waar de computer en de ecos staat is net iets te smal om beide naast elkaar te kunnen zetten, en in de beschikbare ruimte kan ik geen scherm rechtzetten - doenbaar, maar niet echt handig.


Zodus besloten om de bestaande baan af te breken, en opnieuw te beginnen

Ik heb nog zitten experimenten met andere vormen dan de U, zoals bijv een M, maar ik kom altijd op minder beschikbare ruimte uit dan wat ik nu heb, of ik moet brug-constructies gaan bouwen (iets waar ik me niet comfortabel bij voel).

Dus we houden de U-vorm, maar deze keer wil ik op de kop van de U starten. Weliswaar nog steeds op nivo 75 (dus niet alles moet afgebroken worden :-)), en met voldoende ruimte voor ECoS, scherm, toetsenbord, ...

Er komt geen tussen-nivo meer op 100 (jammer van station Herendonk dus), en de toplaag komt op iets van een 115 a 120 cm van de grond. Hierdoor komt er meer tussenruimte, en wordt het geheel m.i. zichtbaarder. Het paradespoor moet ik nog bekijken. Dit zal wslk iets hoger komen dan nu, en dan moet ik zien of ik de helling nog kan halen.

Het schaduwstation ziet er op de plannen momenteel zoals hieronder uit. Voor de toplaag ga ik wslk het bestaande plan op 125 herbruiken, want daar zat redelijk wat beweging in.


PS: Belgisch - dus we rijden links

Voordelen (die ik zie  ;))
- er zijn 2 sporen voor in- en uit- rijden, waardoor er parallel gereden kan worden en er meer actie komt op het schaduwstation zelf (geen bottleneck meer)
- ik kan op hetzelfde nivo keren
- er is nog steeds veel plaat voor treinen (weliswaar beperkt voor treinstellen)

Nadelen:
- ik zal nog moeten verzinnen hoe de helix hier goed in te passen (was een constructie apart - wordt nu iets moeilijker om dat zo te houden). De helix zelf is iets kleiner, en als ik meer tussenhoogte wil zal de helling moeten stijgen (is nu iets van een 2.2 a 2.5 dacht ik)
- aan de helix is er maar 40 cm tussenruimte - dus ik moet een plexi-wand voorzien aan de keerlus om te verhinderen dat er daar per ongeluk aan de treinen geraakt wordt

Wellicht dat jullie andere zaken zien - iets wat ik altijd op prijs stel

Re: Grobbentals 2.0 - Zomer Update
Bon - de afbraak werken zijn gedaan. Er moest een hoop opgeruimd worden (mooi opzij gestappeld is ook opgeruimd :-)) maar na een tijdje bevond de baan zich terug in zijn originele staat: leeg.



Na wat puzzelen dan het eerste deel van het nieuwe schaduwstation gelegd. Rijden kan nog niet, maar het geeft alvast een beeld van wat er op papier was gezet (en vaak toch net iets anders past).



Toen ik m'n eerste klimspiraal maakte stond het rechtergedeelte van de baan er nog niet, wat handig was want dan kon ik die ruimte gebruiken op de spiraal op te bouwen. De nieuwe past daar uiteraard in, maar het opbouwen zo in de hoek zag ik niet zo zitten, dus heb ik met de "afval" van de afbraak herbruikt door enkele balkjes te leggen met daarop een aantal platen, en dat geeft dan de nodige ruimte om e.e.a. op te bouwen.
Op een bepaald moment zal die daar wel af moeten en op z'n plaats komen op de poten, maar dat zien we dan wel weer.

Dus eerst de basis uitmeten (ook eerst weer in SketchUp)




Dan de staaldraden er in draaien



En dan moeren draaien. Ook deze keer weer met de ijshockey puck op de boormachine, en de vertrouwde hoogtemeeting.




En dan ziet het er zo uit. Best stijl, maar normaal gezien omhoog nergers stijler dan 3 graden.





Ik heb nu een paar dagen vrij, en als ik niet met de nieuwe pup mag spelen hoop ik tegen eind augustus alles op z'n plaats te hebben.

euh - nieuwe pup ???  jawel ... 'k moet alleen nog ontdekken welke decoder er in zit ...



Tot de volgende
Re: Grobbentals 2.0 - Zomer Update
Hans

Veel succes met de baan en ja ook met je nieuwe mooie pup  :P  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Grobbentals 2.0 - Zomer Update
-Hans:
Gaat weer een flinke baan worden,hopelijk deze keer goede keer, en die viervoeter heeft waarschijnlijk een etendecoder ingebouwd,  :thumbup:
Re: Grobbentals 2.0 - Zomer Update
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Grobbentals 2.0 - Zomer Update
-Hans,
Wat een "inspiratie en energie" hebt jij ontwikkeld! Dat is niet 'niks', zo te zien. Een flinke installatie gaat het worden! Heel veel sterkte ermee en laat snel maar weer van je horen!  :thumbup:
Re: Grobbentals 2.0 - Zomer Update
Volgens mij heeft de pup een blafvreetschijt decoder het tegengestelde van een M4+. :)
Re: Grobbentals 2.0 - En we rijden weer
... zij het handmatig  8)

Een impressie vind je hier


Alles zit al in Koploper en de proefruns zijn bezig. En dan komt het werk om alles aan te sluiten en werkend te krijgen - klassiek werkje, maar kruipt toch best wat tijd in.

PS: het beeldformaat is wellicht wat knudde, maar ik ben aan het overschakelen van MovieMaker naar iets anders (want MM is geen onderdeel van Windows10 :-( )



Re: Grobbentals 2.0 - En we rijden weer
-Hans:
Prachtig filmpje, mooie grote baan,  :thumbup:
Re: Grobbentals 2.0 - En we rijden weer
Hallo Hans,

Ziet er goed uit, zo te zien loopt alles lekker.

MovieMaker kun je apart downloaden en dan toch gebruiken in Windows 10.

GR.
Piwie.
Re: Grobbentals 2.0 - En we rijden weer
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Grobbentals 2.0 - En we rijden weer
Hans,

Net met plezier naar je filmpje gekeken de trein rijd mooi over de sporen. :thumbup:
Re: Grobbentals 2.0 - En we rijden weer
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Grobbentals 2.0 - En we rijden weer
Hi Hans,

Moest weer even "inhalen" met lezen. Allemaal mooi gedaan, wel een vraagje.
Worden de servo's in reactie #124 nog beschermd met iets ?

groet
Harald
Re: Grobbentals 2.0 - En we rijden weer
Goed dat je weer de draad weer op neemt.
Zelf heb ik ook periodes dat de hobby op een lager pitje staat.
Maar steeds steekt de hobby de kop weer op !
Blijkbaar wonen we in de zelfde buurt. 
Halle Zoersel is mijn woonplaats.
Re: Grobbentals 2.0 - Lang verwacht ...
... en eindelijk gekomen


Afgelopen zondag "even" op en neer naar Ingelmunster geweest om bestellingen van een paar jaar geleden op te halen.

De 2-railers hadden 'm al een tijdje, maar sinds een paar dagen is nu ook de 3-rail versie van de Desiro beschikbaar.



En de Duikbril (de 945) was er al sinds het begin van de vakantie, dus die mocht ook gelijk mee




Voor een NMBS periode 6 rijder zoals ik dus best een unieke dag om ze voor de eerste keer naast elkaar te zien staan :-)




Kristof nam ruim de tijd om e.e.a. uit te leggen (met dank daarvoor), en wat ik persoonlijk heel gaaf vond was de binnenverlichting van de Desiro. Die gaat nml niet in een keer aan, maar daar zit een kleine vertraging op (hopelijk te zien op het filmpje). Ook leuk: de verlichting van de bestemmingsaanduiding.



Verder aan de baan begonnen met de bezetmelders. De draden ervan blijven bovenop de baan liggen, en om e.e.a. makkelijker te maken heb ik alles verhoogd met afval van de afbraak. En het isoleert het geluid nog beter ook nog.


De draden gaan daar dus onderdoor, hopelijk een beetje netjes :-)



Citaat van: Piwie op zondag 03 september 2017, 09:58:32MovieMaker kun je apart downloaden en dan toch gebruiken in Windows 10.
Bij het zoeken naar idd tegengekomen, maar ook de melding dat microsoft die zou verwijderen van hun download area.
Ik gebruikt nu shortcut - werkt gelijkaardig en maakt bij het aanmaken van de filmpjes gebruikt van alle CPUs (wat het een pak sneller maakt).


Citaat van: Haradigi op zondag 03 september 2017, 11:26:03Worden de servo's in reactie #124 nog beschermd met iets ?
Bedoel je #114
Op nivo van het schaduwstation niet. Later op het zichtbare gedeelte komt daar nog een stukje isolatiemateriaal tegen om het af te schermen.

Citaat van: Ludwig op zondag 03 september 2017, 20:52:47Blijkbaar wonen we in de zelfde buurt.  Halle Zoersel is mijn woonplaats.
Is idd niet zo ver - kwartiertje met de auto - als ze tenminste nergens aan het werken zijn

Re: Grobbentals 2.0 - Lang verwacht ...
-Hans:
Mooie aanwinsten die je daar gescoord hebt,  :thumbup:
Veel plezier en suc6 er mee.
Re: Grobbentals 2.0 - Lang verwacht ...
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Grobbentals 2.0 - Lang verwacht ...
Wauw, mooie uitbreiding Hans, de Desiro is erg kleurrijk  :thumbup: :thumbup:

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Grobbentals 2.0 - Lang verwacht ...
Hallo Hans,

Gewoon jaloers op je investeringen.
Re: Grobbentals 2.0 - Lang verwacht ...
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Grobbentals 2.0 - Lang verwacht ...
Hans,

Prachtige aanwinsten zijn erbij gekomen. :thumbup: :thumbup:
Heel veel rijplezier toegewenst. :)
Re: Grobbentals 2.0 - Lang verwacht ...
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Grobbentals 2.0 - Lang verwacht ...
Hi Hans,

Het was wel erg lang wachten op die nieuwe mooie aanwinsten.
Veel plezier ermee.

groet
Harald