Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

afmeting parkeerplaatsen H0

Gestart door Janvis zondag 27 juli 2014, 12:43:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
afmeting parkeerplaatsen H0
Hallo allemaal,

Wat voor afmetingen houden jullie gemiddeld aan als je een parkeerplaats maakt? Ik zat de denken aan 4 cm breed en ongeveer 9 a 10 cm diep per plaats.

Groeten JW
Re: afmeting parkeerplaatsen H0
Hallo,

Dat is te groot. Meestal worden ze te klein gemaakt maar dit is te groot. Even voor de beeldvorming: De ASVV 2012 van het CROW geeft de volgende maten voor parkeren: 2,50m bij 5,00m (breedtexdiepte) voor haaksparkeren dat geeft schaal: 28,7mm x 57,5mm. Voor langs parkeren: ongeveer 1,80 - 2,00mx 5,50 - 6,00m (breedte x lengte) dat geeft 1:87: 22,98mm x 63,2mm. De weg breedte dient minimaal 5,00 meter te zijn bij haaksparkeren :)

Groet Ronald.
Re: afmeting parkeerplaatsen H0
Hey Ronald,

bedankt voor je info, hier kan ik wel wat mee  :D

greetz JW
Re: afmeting parkeerplaatsen H0
Stom dat ik er zelf niet eerder aan heb gedacht om naar het grote voorbeeld te gaan kijken...

HIER een mooi document waar veel info staat

Ik wou jullie dit niet onthouden  :P
Re: afmeting parkeerplaatsen H0
Ah... weer een afdeling Openbare werken van een gemeente die het wiel zelf opnieuw aan het uitvinden is  ;)  :thumbup: :D Voor de modelspoorder is het niet zo heel erg dan is het wel te gebruiken ;) :) De maten kloppen wel ongeveer.

Groet Ronald.
Re: afmeting parkeerplaatsen H0
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: afmeting parkeerplaatsen H0
Is normaal hoor :mrgreen: Elke provincie/gemeente heeft bijna zijn eigen 'wegontwerp richtlijnen'.