Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Aalsmeer Centraal

Gestart door Dennis ten Hove zondag 27 juli 2014, 10:25:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Aalsmeer Centraal
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Aalsmeer Centraal
Ik vind het schitterend vooral de rolcontainers maken het af. :thumbup: :thumbup:
Re: Aalsmeer Centraal
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Aalsmeer Centraal
 B) Dat ziet er geweldig uit. Jammer dat er zo weinig te zien zal zijn van het interieur, het is eigenlijk te mooi om binnen te plaatsen. :thumbup: :thumbup:
Maar ja, buiten op straat is ook niet logisch  :D.

Dirk-Jan
Re: Aalsmeer Centraal
Lid sinds: 2013

offline
Re: Aalsmeer Centraal
Mooi werk. Ik start binnenkort ook waarschijnlijk met een eigenbouwproject. Ik ga hiervoor polystyreen platen gebruiken met baksteenmotief van Goover Models, een Belgische bedrijf.
Re: Aalsmeer Centraal
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Aalsmeer Centraal

Een mooi stukje huisvlijt, zoals men dat vroeger zei, Dennis  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Aalsmeer Centraal
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Aalsmeer Centraal
Mooi stukje modelbouw Dennis  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Aalsmeer Centraal
Citaat van: Dennis ten Hove op zondag 15 februari 2015, 20:38:40
Ben benieuwd naar wat jullie ervan vinden.
Ziet er heel erg goed uit. Je bent lekker bezig :thumbup:
Re: Aalsmeer Centraal
Sinds gisteren ben ik de eigenaar van deze custom made Roco V100 Train Support.









Het verhaal achter de lok:
Een paar weken geleden zag ik op Marktplaats een advertentie van een man die alle moderne Nederlandse V100's kan maken. Waaronder deze Train Support. Ik ben mij even gaan inlezen in de werkzaamheden van dit bedrijf en kwam tot de conclusie (naast het feit dat ik het een hele mooie lok vindt) dat deze lok prima uit de voeten kan op Aalsmeer Centraal. Dus heb ik de beste man benaderd en vertelt wat mijn wensen zijn. Alles was mogelijk. De basis is een Roco V100 in wisselstroom en heeft een Kleinspoor V100 kap gekregen met metalen hekwerk. Ik heb in alle vertrouwen een deel van het geld overgemaakt voor de aanschaf van de lok en de kap. Ik werd netjes op de hoogte gehouden van de vorderingen met foto's. Vorige week was de lok klaar en heb ik gisteren de lok opgehaald in Nijmegen (met de trein). En netjes het restant betaald. Ik vind het een hele mooie lok geworden en ben er erg blij mee. Ik ben de enige in Nederland die deze lok heeft in wisselstroom.
Re: Aalsmeer Centraal
Dennis
Mooie aanwinst en veel plezier ermee.
Re: Aalsmeer Centraal
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Aalsmeer Centraal
Mooie loc met lekker frisse kleuren. :thumbup:
Re: Aalsmeer Centraal
Lid sinds: 2008

Als t maar Nederlands is en flensen heeft

offline
Re: Aalsmeer Centraal
Beste Dennis
Mooi geworden zeg! :D
Zelf al meerdere keren producten gekocht bij Joop, en zijn echt mooi!

Mijn v100 is de Spyke geworden van VWS. Uiteraard ook in wisselstroom!  :thumbup:
Daar komt de VWS mobiele werkplaats van Kleinspoor tzt achter te hangen :-)

Dennis veel plezier met je aanwinst!
Groet Paul
Re: Aalsmeer Centraal
Dennis,

Mooie lok, alleen jammer van het hekwerk aan de voorzijde, kun je dat nog recht krijgen?

Gr.
Piwie.
Re: Aalsmeer Centraal
Lid sinds: 2014

NS - Tijdperk V & VI

offline
Re: Aalsmeer Centraal
Mooie aanwinst! Veel plezier er mee! :thumbup:
Re: Aalsmeer Centraal
De laatste tijd niet zo veel gedaan. Ik ben druk bezig geweest met het maken van  het eerste stuk modelbaan voor de club. Deze is nu zo goed als klaar voor Eurospoor in Oktober.

Voor de modulebaan een Abri getekend en laten laseren:


Dan gaan we nu weer verder met de eigen baan.
Sinds gisteren in mijn bezit: de Rocky Rail 6480






Verder ben ik bezig met het maken van een nieuwe goederenloods. Ik was zelf niet tevreden met het resultaat. Binnenkort de eerste foto's van versie 2.

En dan nog iets wat niets met modelspoor te maken heb:

Een nieuwe auto. Een Suzuki Vitara 1.6 High Executive. In de getoonde kleur met trekhaak en automatische transmissie. Hij komt pas in september. Moet dus nog even wachten.
Foto is niet van mij. Komt van Autotrader af en is van de Suzuki dealer uit Lelystad.
Re: Aalsmeer Centraal
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Aalsmeer Centraal
 :thumbup:
Re: Aalsmeer Centraal
nobody
gast

Re: Aalsmeer Centraal
 :thumbup: :thumbup:
Over de auto: Beetje "de huid en de beer" & behoort eigenlijk in dit topic: "Show je nieuwe *niet* modelspoorspullen - 2015 "... ;)
Re: Aalsmeer Centraal
Lid sinds: 2013

offline
Re: Aalsmeer Centraal
Dat gras tussen de rails is goed gelukt. Kan je uitleggen hoe je dit hebt gemaakt?
Re: Aalsmeer Centraal
peterke33
gast

Re: Aalsmeer Centraal
Allemaal mooi gemaakt knap hoor die zelf bouw, kijk uit naar verdere vorderingen van je baan.
Re: Aalsmeer Centraal
Citaat van: LibertyCity op vrijdag 24 juli 2015, 10:56:54
Dat gras tussen de rails is goed gelukt. Kan je uitleggen hoe je dit hebt gemaakt?

Het is eigenlijk heel simpel. Ik heb als basis een grasmat genomen van Martin Welberg en die in smalle reepjes geknipt. Vervolgens heb ik ze met het ballast mee vast gelijmd en zo doende is dit het effect geworden. Ikzelf ben erg blij met het resultaat.

Nu weer verder met mijn baan. Mijn eerste versie van de Aalsmeerse goederenloods was ik niet tevreden mee en heb dus besloten om een tweede te maken. Niet helemaal alleen maar krijg een beetje hulp. Heb in Autocad de wanden getekend met alles erop er aan en laten laseren bij Markenburg.

Wand compleet met uitsparingen voor de deuren, dakspanten en verlichting. Ik heb de plek waar de houten balken moeten komen laten graferen.


Hier heb ik de wand voorzien van de houten balken, de smalle planken hout en een muurtje bakstenen. Voor het lijmen van het kunststof op het karton gebruik ik Bizon Kit en voor het onderling verlijmen van het karton en hout op karton gebruik ik gewoon houtlijm.


Slaters's Plasticard bakstenen op het kartonnen malletje gelijmd en gelijk gevoegd met voegpasta.

En terwijl dit aan het drogen is maak ik alvast de houten planken op maat.


En als alles droog is kunnen de bakstenen gelijmd worden met onderstaande resultaat.

De binnenmuur is nu klaar. Nu de buitenmuur nog. Deze bouw ik volgens hetzelfde principe op.

Voordat ik begon met de muren heb ik eerst een proefje gedaan met de dakspanten. Heb deze nagetekend in Autocad en ietsje aangepast aan de in de handel te verkrijgen strips. En uitgeprobeerd. Het zijn er zeven geworden. Met als basis 0,8 mm karton en aan beide zijnde strips styeen en vervolgens groen geschilderd.




Re: Aalsmeer Centraal
Hallo Dennis,

Dat zijn mooie resultaten :thumbup:.

Gr.
Piwie.
Re: Aalsmeer Centraal
Oké dan volgt er nu een hele grote update over Aalsmeer Centraal:

We beginnen met deze:





De Marklin Linked By Rail loc van ERS Railways die tussen Rotterdam en Poznan pendelt. Is een gelimiteerde oplage met certificaat. En doet onderweg naar Poznan straks ook elke keer Aalsmeer Centraal aan.

De goederenloods van Aalsmeer is klaar. Wie op Eurospoor is geweest heeft deze ook in het echt gezien. De loods stond compleet met stellingen en al op mijn werktafel.



Op de baan geplaatst. Volgens de tekeningen en foto's heeft de loods daar ongeveer gestaan.

Dan is de complete containertrein van Marklin ook nog gearriveerd. De 6480 rangeert zojuist de laatste containerwagen naar het einde van het perron 5 om te worden gekoppeld aan de rest van de containertrein die al staat te wachten voor vertrek.


Volgende project is het onderstation Vlissingen van Markenburg die is omgetoverd tot onderstation Aalsmeer:


Andere kant van het onderstation en meteen op de baan geplaatst.


Ik heb daarna de perrons voor Aalsmeer Centraal in elkaar gezet en stuk voor stuk geplaatst. De perrons zullen op de volgende foto's te zien zijn.

Daarna een verlaadplatform getekend en gebouwd. Volgens foto's en tekeningen heeft er op Aalsmeer een verlaadplatform gestaan voor vee en bloemen. Voor Aalsmeer Centraal is die gemoderniseerd en in dezelfde stijl ontworpen als de perrons. 



Dit zijn twee foto's van het resultaat. Platform is een gemoderniseerde versie van het origineel en van karton met een houten geraamte als basis, de basis van de hekjes is ook karton met aan beide zijden Evergreen strips geplakt van verschillende dikte om een beetje diepte in de hekken te krijgen en de stootjukken zijn 3D prints bij Shapeways vandaan.

En als laatste deze:

Met een BDs op kop komt een ICRm stam Aalsmeer Centraal binnen. De stam wordt geduwd door de.....

..... nieuwste TRAXX van de NS, de E 186. In dit geval is het de 001 oftewel de ACME.
Re: Aalsmeer Centraal
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Aalsmeer Centraal
 :thumbup: :thumbup:
Re: Aalsmeer Centraal
Lid sinds: 2010

Stationchef van de S.a.A.-bahn

offline
Re: Aalsmeer Centraal
Gaaf Denis!
Jan
Re: Aalsmeer Centraal
Denis,

Mooie materieel, ziet er weer toppie uit.
Het verlaadperron vind ik geweldig goed gelukt, die stootjukken zijn prachtig.

Gr.
Piwie
Re: Aalsmeer Centraal
Lid sinds: 2015

offline
Re: Aalsmeer Centraal
Ik vind de 'grauwe' indruk van het spoor in de ballast en het onkruid heel geslaagd.

MvG

Timaximus
Re: Aalsmeer Centraal
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Aalsmeer Centraal
Dennis. :thumbup: :thumbup:
Re: Aalsmeer Centraal
peterke33
gast

Re: Aalsmeer Centraal
Mooi gemaakt allemaal hier en daar nog beetje roest en toppie hoor.
(tussen de sporen)

Groeten

Peter
Re: Aalsmeer Centraal
Lid sinds: 2009

offline
Re: Aalsmeer Centraal
Dennis,
Het bouwen van het station wordt wel een uidaging
ik heb vroeger langs het traject gewoond
Groet Gert Jan
Re: Aalsmeer Centraalg
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Aalsmeer Centraalg
Mooie sleep container wagons Dennis, ik hoop hem zondag ook compleet te hebben.

Bij de linked bij rail loc heb ik helemaal volgens mij geen certificaat gehad, zal nog eens goed in de doos kijken.

Veel plezier met al je aanwinsten.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Aalsmeer Centraal
Lid sinds: 2013

offline
Re: Aalsmeer Centraal
Het gras tussen de rails vind ik goed gelukt. Welke werkwijze heb je hiervoor gebruikt?
Re: Aalsmeer Centraal
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Aalsmeer Centraal
Hey, wat een leuk project. Dat ik die nog niet eerder tegen gekomen ben hier! En je rijdt met erg mooi materiaal. Ik ga je volgen!
Re: Aalsmeer Centraal
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Aalsmeer Centraal
Dag Dennis.

@citaat Inderdaad! :thumbup: Er komen hier leuke, maar vooral mooie zelfbouw-projekten voorbij!

Groeten,

Erik.
Re: Aalsmeer Centraal
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Aalsmeer Centraal
 

Hoi Dennis !

Meteen maar wat  :thumbup: :thumbup: :thumbup: van mij erbij  :P

Grtz Tony
Re: Aalsmeer Centraal
Aalsmeer Centraal staat nog even stil hoewel ik er tijdens Eurospoor weer aan ga beginnen. Ga mij wagen aan het seinhuis van Aalsmeer.

Ik ben de afgelopen tijd druk bezig geweest met het bouwen van nieuwe modules voor de modulebaan Bovenkerk - Aalsmeer Oost. Station Aalsmeer Oost staat vanaf nu weer aan het spoor. Klein voorproefje:

Ik sta met deze modulebaan op de stand van Modelspoorgroep Haarlemmermeer. Baan is uiteraard 3-rail met C-rails en wordt bestuurd met het Mobile Station 3. Ik heb voor de (mijn) modulebaan een eigen website gemaakt: www.modulebaanbovenkerkaalsmeer.nl. Ik zou zeggen kom eens langs tijdens Eurospoor.
Re: Aalsmeer Centraal
Lid sinds: 2010

Stationchef van de S.a.A.-bahn

offline
Re: Aalsmeer Centraal
Gaaf Dennis,
Ik ga je zien bij de stand op Eurospoor!
Jan
Re: Aalsmeer Centraal
Lid sinds: 2015

offline
Re: Aalsmeer Centraal
Ziet er allemaal zeer fraai uit wat je aan het maken bent.
Ben zelf meer van de duitse banen en dan rond tijdperk IV. Maar kan j=hier ook van genieten. :thumbup:
Re: Aalsmeer Centraal
Martijn
gast

Re: Aalsmeer Centraal
Fraaie baan. Het onderstation vind ik geweldig! Een inspiratie voor het tractie onderstation op mijn baan :) bedankt voor het plaatsen van de foto's
Re: Aalsmeer Centraal
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Aalsmeer Centraal
dit ziet eruit als een interressant baantje. succes met de rest van de bouw.
Re: Aalsmeer Centraal
Nieuws uit Aalsmeer:

Afgelopen maand zijn er op Aalsmeer Centraal voor het eerst drie nieuwe goederenwagens gesignaleerd. De eerste foto's zijn genomen (vermoedelijk stiekem) toen deze drie wagens achter de V100 van Train Support langs perron 4 stonden te wachten totdat deze verder konden worden behandeld.



Goederenwagens zijn de drie nieuwste van Artitec met opschriften,

Verder is er een flinke stap gemaakt in het ballasten en afwerken van de goederensporen van Aalsmeer. Sporen zijn bijna klaar alleen de uiteinden moeten nog gedaan worden maar dit kan pas worden afgewerkt als de seinen zijn geplaatst en geïnstalleerd. En omdat er toch een aantal vragen langs kwamen hoe ik dat deed laat ik dit stap voor stap even zien:

Hier zie je nog dat het gewone C-rails zijn. Vroeger gebruikte ik het blauwe spul om de sporen op te vullen. Maar heb nu ontdekt dat het groene spul beter werkt. Het is iets bewerkelijker maar blijft beter liggen.

Vervolgens knip ik de grasmatten van Martin Welberg in repen en lijm die met houtlijm op de ondergrond. Even laten drogen en dan:

De rest vol storten met ballast. Ik gebruik nr. 920 van Anita Decor.

Indruppelen met verdunde houtlijm en een tijdje laten drogen.

En dan is er nog meer nieuws:
Afgelopen week zijn de burgemeester en wethouders akkoord gegaan met een uitbreiding van Aalsmeer Centraal. Er komt een kleine containeroverslag. Dat is goed nieuws want met de aanleg komt er op Aalsmeer Centraal weer werkgelegenheid bij. De firma Train Support gaat de containertreinen rangeren en verwerken. Door dit nieuws is alleen de V100 niet meer voldoende en heeft men de reeds gehuurde Voith Gravita gekocht. De lok blijft overigens in de fabriekskleuren rondrijden op Aalsmeer Centraal. Voor de aanleg heeft de SBB vast een Hupac T 4.0 vooruit gestuurd. De aanleg van de containeroverslag heeft de komende weken wel invloed op het treinverkeer. De perrons 5 en 6 worden voorlopig buitenwerking gesteld om de spooraansluiting te kunnen realiseren. Tegelijkertijd worden er bij de perrons spoor en wissels vervangen. De vertraging kan variëren van 15 tot 30 minuten.

Kombimodell 20351 Hupac T4.0 met Hellmann containers
Re: Aalsmeer Centraal
Lid sinds: 2010

Stationchef van de S.a.A.-bahn

offline
Re: Aalsmeer Centraal
Hey Dennis, leuke update!
Ga je tip over het groene spul en ballast ongegeneerd kopieren!
Bedankt voor de tip!

Jan
Re: Aalsmeer Centraal
peterke33
gast

Re: Aalsmeer Centraal
Hoi Dennis


Mooie update ziet er allemaal heel mooi uit.  :)  :thumbup: :thumbup:
Re: Aalsmeer Centraal
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Aalsmeer Centraal
Ik zie deze topic nu voor het eerst en vindt het een bizar gaaf project. Erg leuk om te volgen  :thumbup:
Re: Aalsmeer Centraal
Voordat ik verder ga met het bouwverslag wil ik eerst de reizigers van Aalsmeer Centraal enorm bedanken voor hun geduld de afgelopen drie weken. De dag voor kerst zijn de sporen 5 en 6 weer geopend en kan alles weer volgens dienstregeling rijden. De afgelopen drie weken is er enorm hard gewerkt aan de realisering van de aansluiting voor de containeroverslag. Een fotoverslag van de werkzaamheden:


Het grondverzet in volle gang. De overslag komt verdiept te liggen ten opzichte van de rest van het emplacement. En daarvoor moet enorm veel grond verplaatst worden. In de tussentijd worden er bij spoor 5 en 6 wissels en rails vervangen om de aansluiting mogelijk te  maken.


Het rangeerspoor ligt verdiept. Een groot deel van het grondwerk is klaar en op de achtergrond vertrekt net de Intercity Direct








Het enige deel wat nog niet klaar is, is het gedeelte waar de keet van de firma Train Support komt te staan (waar de graafmachine staat)



Ik heb voor het opbergen van de treinen ooit eens van die Expedit kasten gekocht van de Ikea. Maar vond het toch niet netjes genoeg dus heb ik er vorige week wat lades en deurtjes bijgehaald en ben begonnen met het inrichten van de kasten:



We monteren er wat rails in, zetten er een paar locs in en het is klaar.



Na de kerst wordt voor onbepaalde tijd spoor 1 afgesloten voor werkzaamheden. Het perron wordt verder aangekleed, de bovenleiding wordt geplaatst en er komt een overkapping over het perron.
Rest mij nog om iedereen een fijne kerst en alvast een gelukkig 2017 toe te wensen.
Re: Aalsmeer Centraal
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Aalsmeer Centraal
Er is weer hard bij jou gewerkt Dennis, je loc,s worden professioneel opgeborgen  :thumbup: :thumbup:

Fijne dagen en een goed en gezond 2017


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Aalsmeer Centraal
Spoor 1 is nog steeds afgesloten. De werkzaamheden aan het spoor en perron vorderen langzaam. Het eerste stuk van de perronoverkapping is in aanbouw. Op de foto's zien jullie hoe het ongeveer moet worden:



Voor het passen heb ik een verdwaalde Belg gebruikt. En is te zien dat de pantograaf de bovenleiding net niet raakt. Dat vind ik goed want dan blijven de pantografen ook niet achter de bovenleiding hangen.
De overkapping wordt nog in kleur geschilderd en er komt 'glas' in de openingen. Omdat dit perron direct op de Stommeerpolder uitkomt, komt er later nog over het hele perron een windbreker.

----- wordt vervolgd ----
Re: Aalsmeer Centraal
Lid sinds: 2010

Stationchef van de S.a.A.-bahn

offline
Re: Aalsmeer Centraal
Leuk Dennis, die bovenleiding komt toch wel wat lager te hangen hoop ik?
Anders heb je straks een verdwaalde Belg met overstrekte pantos 😉
Jan
Re: Aalsmeer Centraal
Het is alweer enige tijd geleden dat er een update is geplaatst hier.

Niet lang na het vorige bericht is de aannemer die Aalsmeer Centraal zou ontwikkelen failliet gegaan en zaten we in Aalsmeer met een niet bruikbaar station. Vanwege de de hoge vraag naar bouwpersoneel is het de afgelopen periode moeilijk geweest om een nieuwe aannemer te vinden om het gebied opnieuw in te delen en verder te ontwikkelen. Uiteindelijk na lang zoeken is het de gemeente Aalsmeer, de NS en ProRail gelukt om een nieuwe aannemer te vinden voor Aalsmeer Centraal. Gek genoeg is de deal pas tot stand gekomen aan het begin van de Corona-crisis. 
De eerste taken van de nieuwe aannemer waren om Aalsmeer Centraal uit te breiden met een tweede verdieping en vervolgens de puinhoop die de vorige aannemer heeft achter gelaten op te knappen en zo nodig te vernieuwen.


Het braak liggende terrein op Aalsmeer Centraal dat als eerste een nieuwe invulling krijgt.


Een (straks onzichtbare) klimspiraal verbind het bestaande gedeelte met de nieuwe verdieping aan de onderzijde van de baan.


Langzaam wordt het landschap zichtbaar als al de verplaatste grond een nieuwe bestemming heeft gekregen. De basis van het landschap is piepschuim en Sculptamold en wordt straks afgewerkt met grasmatjes van Martin Welberg


Een aantal stappen verder. De gebouwen zijn van Faller en gerecyled van een ander project. De brug van Busch komt ook van dat project af. De hekjes die de weide afmaken zijn van Woodland en er komen ter zijner tijd nog dieren van Geke van Petegem in te staan


De invulling van de bocht is ook grotendeels gemaakt met gebouwen die ik nog over had. Het Regeneratiegebouw is (nog niet helemaal klaar) van Markenburg en de Romneyloods op de achtergrond heb ik zelf gemaakt en beplakt met losgeknipte golfplaat van Redutex. De bestrating is ook van Redutex. Op deze foto is ook de nieuwe ballast te zien die ik ga gebruiken.

Dit was het voor nu eventjes. Ik heb nog veel meer foto's maar die komen komend weekend.
Re: Aalsmeer Centraal
Lid sinds: 2010

Stationchef van de S.a.A.-bahn

offline
Re: Aalsmeer Centraal
Hoi Dennis,
Ben benieuwd naar nieuwe foto's...
Het idee rondom Aalsmeer Centraal maakt me  nieuwsgierig!
Groet,
Jan
Re: Aalsmeer Centraal
Voordat ik verder ga:
De gedachte om Aalsmeer Centraal te maken komt voort uit de wens om een bestaand emplacement na te bouwen uit de buurt met een historisch tintje en dat te combineren met mijn voorliefde voor het moderne NS materieel.

We gaan verder met de ontwikkeling.

In Aalsmeer zijn we heel blij met de nieuwe aannemer. Dit bedrijf weet heel goed wat zij moeten doen en laten er geen gras over groeien. Nou ja, hier en daar wel maar wat groen mag ook best wel.


Het eerste reclamebord is geplaatst. Totaal ongeloofwaardig  :) maar op Aalsmeer Centraal kan een heleboel. In de toekomst vertrekt er dagelijks een OBB Railjet van Aalsmeer naar Wenen.


Nadat de klimspiraal en de omgeving klaar zijn voor gebruik gaat de aannemer verder met de rest van het emplacement. Alle rails worden verwijderd. Oude en kapotte rails worden meteen afgevoerd en herbruikbare rails wordt ter plekke gereinigd en opnieuw neergelegd.


Oud en nieuw naast elkaar. De rails knappen in ieder geval heel erg op van hun schoonmaakbeurt.


Het eerste nieuwe stuk van groen en ballast voorzien. Groen is van Martin Welberg en ballast van Spurenwelten. Voor dit stukje heb ik verschillende soorten en type mat door elkaar heen gebruikt en de overgangen voorzien van struiken, ballast, aarde en allerlei anders bruikbaar.


Het hele emplacement schoongemaakt en alle rails weer netjes in elkaar. Groen en ballast zijn ook verdwenen. Deze komen ter zijner tijd terug. De jaren dat het emplacement er verlaten heeft bij gelegen heeft geen goed gedaan voor de al aangelegde perrons. Deze zijn in de tijd weg gezakt en versleten waardoor ze opnieuw moeten worden gebouwd. Er zijn al plannen en de tekeningen worden nu gemaakt voor een iets minder moderne overkapping.


Bij spoor 1 hebben de abri's die kenmerkend zijn voor de Haarlemmermeerlijnen gek genoeg de tijd wel overleefd. Bij spoor 2 en 3 is de eerste trap met onder doorgang al ingegraven. Bij spoor 4 en 5 staat deze klaar om ingegraven te worden. Dit wordt een snelle doorgang waardoor spoor 2/3 en 4/5 met elkaar verbonden zijn en er een kortere overstaptijd kan worden gerealiseerd. In de toekomst worden alle perrons met elkaar verbonden door midden van Markenburg's Pasarelle.
Spoor 6 blijft zo en wordt het perron voor de internationale treinen. Ook kunnen hier goederentreinen op worden gestald die gerangeerd worden.
Aalsmeer is ondertussen ook uitgebreid met een extra spoor aan de andere kant van spoor 6. Waar deze naartoe gaat zien jullie zo. Ook zijn de onnodige bochten en wissels eruit gehaald en dat moet zorgen voor vloeiend rijdende treinen.


Het extra spoor leidt hier naartoe. Ik vermoed dat de twee wagons op het voetstuk al genoeg verklappen over wat hier gebouwd gaat worden.


De tankplaats is verplaatst naar naast het onderstation. Gevaarlijk? Een beetje, maar alle risico's zijn van tevoren vastgelegd in een RI&E.

Dit was het voor nu. We bouwen lekker door. Nu net begonnen met het seinhuis van Aalsmeer.

Wordt vervolgd.....