Ik kreeg per PB wat vragen om aanvullende informatie, zoals:
- kan de trein achter het luik langs, en op welke hoogte?
- Kan er achter de CV-ketel nog een spoor langs, hoger of lager?
- kan er onder de ventilator (en achter de afzuigpijp) nog een spoor langs, hoger of lager?
Dus nog eens wat opgemeten, en wat geschetst, eerst met 2 lussen, later zonder.
Dat bracht me tot de uitvinding om in Wintrack de hoogtes van het dakbeschot aan te geven.
Als je dat doet, tekent alles meteen veel makkelijker.
en ja, de antwoorden op de lijst vragen:
- Op 50 cm hoogte kan er een trein achter het luik langs
- Op 50 cm hoogte kun je achter de ventilator pijp langs; er zit alleen een warmwaterleiding in de weg op ongeveer 56 cm hoogte
- De cv-pomp hangt aan de bovenkant op +56 cm, maar is rond, en je zou er langs moeten kunnen aan een hangende constructie
Een hoop gepuzzel om dat goed te krijgen, maar het ziet ernaar uit dat het kan, mits enkelspoor, en mits met 2231. Ik bespaar hier even de details.
Dit tekeningetje is van een kwart van de baan.
Roze wordt naar rechts toe blauw (loopt achter het luik langs naar een schaduwstation, loopt rondom de vliering en komt terug bij rood (pal bij de brug).
Rood zit op +72 cm rondom, gaat over de brug, loopt langs het dak naar het 6-sporig station.
Na het station (links in beeld) over de hosentrager in een spiraal omlaag, en wordt dan weer als roze weergegeven. Er is geen keerlus in de baan, wel een spiraal om bijna 22 cm te zakken.
Er is vooral veel enkelspoor met passeersporen, en/of schaduwstation functie.
In de rode cirkel links staat iets wat niet past. Die wissel moet meer omlaag komen.
Want het begin van het schaduwstation (linksonder inblauw) moet achter het 6-sporige (rode) station vallen vanwege
a. gering hoogteverschil
b. bereikbaarheid
Nu het landschap nog verzinnen.