Dag iedereen,
Nu het er een beetje op lijkt dat dit wel een realistische poging is voor een echte toekomstige baan (ongv. over 0,5jr),
maar even een fatsoenlijke startpost aangemaakt.
Alle wensen en eisen eerst maar even op een rijtje, dan weten jullie waar je aan toe bent.
Tijdperk: III (zie de volgende link voor het type auto's die voor zullen komen [size=78%]
http://www.haertle.de/out/pictures/master/product/1/wiking-086119-feuerwehr-ford-granada-spur-h0-neuheit-2012_p1.jpg[/size])
Treinen: stoom en diesel, waarbij ik soms een ep.II of ep.IV laat rijden, omdat ik dat gewoon mooi vind
ps: ik vind elektrische treinen wel mooi, maar de bijbehorende bovenleiding storend bij stations e.d. en om ze alleen op paradespoor te laten rijden...
Besturing: treinen met CSII, seinen en wissels handmatig (wil een enkel spoor voor passagierstreinen e.d. automatiseren)
Omgeving: semi-bergachtig
Land: Duitsland, naoorlogs (past dat in tpIII?)
FCS: niet direct, wil er wel ruimte voor houden, maar als het niet gaat, kan ik het zonder blikken of blozen laten vallen
Schaduwstations: Ja, niet per se heel groot, maar treinen samenstellen moet wel makkelijk kunnen (handmatig dan)
Thema's: doorgangsstation met goederenloods en kolenhandelaar, met daarachter/naast een klein dorpje aan het statonsplein
kleinschalig locdepot met 3 loodsen, kibri kolenkraan en wat daarbij nog past aan waterkranen enz
kleinschalige bos- tuinbouw (boven-achter het station) oftewel tuinderij blom met faller houtzagerij
nevenbaan
kolenmijn (marienschacht) en cokesfabriek
heb ook de wens om zelf een stuwdam te maken (30x40cm), maar dat krijg ik nog niet ingetekend
Rails: voornamelijk C-rails, maar k-rails sta ik vanwege de lage hoogte (voor schaduwstation) en bewerkbaarheid/radius niet afwijzend tegenover
Als ik nog meer te weten weet dan krijgen jullie het wel te weten
Ik ben student, heb dus weinig geld, veel fantasie, weet wat ik wil in mn hoofd, maar kan het niet altijd.
De treinenhobby is pure fascinatie voor locomotieven in een realistische omgeving, that it.
Gr Simon