Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Overige Rail fabrikanten

Gestart door DB BR85 maandag 14 juli 2014, 19:44:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Overige Rail fabrikanten
Beste Allemaal,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een mooie getrouwe dubbele kruiswissel. Tot vandaag nog geen geluk. nu ben ik via allerlei links bij Shinohara terecht gekomen en daar zag ik onderstaande kruiswissel. Helaas geen verdere info wat betreft specs. Is er iemand van jullie bekent met deze fabrikant en of weten jullie nog andere fabrikanten welke niet voor de hand liggend zijn. Uiteindelijk wil ik als ik genoeg vertrouwen heb dit ombouwen naar 3-rail :P O:-D

Weten jullie bijv de graden van de de kruiswissel en de hart afstand van de sporen en de lengte van de kruiswissel.

Alvast hartelijk dank voor jullie tijd.

Gr. Dirk
Re: Overige Rail fabrikanten
Ik zou zeggen: kijk eens even hier en dan even een stuk omlaag scrollen.
Alles wat je maar wilt.... :)

Groet,
Ronald
Re: Overige Rail fabrikanten
Shinohara komt dacht ik uit dezelfde fabriek als tillig. Of is de USA naam van de firma.
Dat is er in code 100 en 83.
Eerste rijd 3 rail overheen 2 e helaas niet.

Weichen Walter heeft puntcontacten te koop.  Ook voor wissels. Alleen moet je die per mail aanvragen. Staan niet in de webshop.
In mijn draadje staan wat ombouw ervaringen.

Mocht je geld teveel hebben kun je gewoon je wisselcombi op de gewenste maat bij WW bestellen.

Maar heb je geen link naar waar je dat gevonden hebt. Misschien staan er toch aanwijzingen verstopt.
Zoals een artikel nummer?

Mvg Robin
Re: Overige Rail fabrikanten
Hoi Robin,

de site ken ik en ik vind het wel erg duur. eerst zelf proberen A leuker en B goedkoper.

Voor de rest heb ik dit gevonden op www.walthers.com

Code 100 No 4 Double Crossover art. nr. 669-112

Alleen je hebt in dezelfde Code 100 meerder No. ik heb eerlijk gezegd geen idee wat het verschil is.

Gr. Dirk
Re: Overige Rail fabrikanten
Als je in dit gevaarte puko,s wil zal je toch naar die site van WW moeten.
Setje voor een wissel kost een tientje. Er zitten er 4 in dus dan weet je wat je kwijt bent om hem naar 3 rail aan te passen.

Zit er geen lengte verschil in? Of een andere tussen afstand?

Ik heb net even gekeken. Er zitten verschillende wissels in. Als je goed naar beide plaatjes kijkt zie je dat de rails dichter bij elkaar liggen bij de 112.

Zoek eens verder er is vast wel ergens mee info over shinohara te vinden.
Zoals hier. http://www.scalelink.co.uk/acatalog/Shinohara_Track___Pointwork__HO____Aiguillages.html
Robin
Re: Overige Rail fabrikanten
Of je maakt hem zelf mbv vier wissels en een kruisstuk. Dat heb ik jaren geleden met veel zaag- en vijl werk. Werkt prima, het resultaat is te zien in de marklinbaan bij de MSG Den Bosch.

Groeten Maarten
Re: Overige Rail fabrikanten
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Overige Rail fabrikanten
Hi,

Er staan (om) bouw beschrijvingen hier op het forum.

Groet
Harald
Re: Overige Rail fabrikanten
Beste Allemaal,

Ik heb inderdaad gevonden wat ik zocht.

http://www.scalelink.co.uk/acatalog/Shinohara_Track___Pointwork__HO____Aiguillages.html

Deze site geeft het hele railplan dus keuze genoeg.

Bedankt voor jullie reacties.
Ik ga is rondkijken en er zal vast wat leuks uitkomen.

Gr. Dirk