Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Wagon 43269 en wat er bij zit in de doos

Gestart door Populier donderdag 10 juli 2014, 18:49:14

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wagon 43269 en wat er bij zit in de doos
Heb al een tijdje een Bahnpostwagen 1997 (M 43269) liggen. Blijk het zowaar een koll sonderedition te zijn  :D Nu zitten er in de doos een Schiebebildsatz (ja ja) alsmede een zwart plastic onderdeel met 4 staafjes lijkt het waarvan ik graag zou willen weten waarvoor dit dient. Zie de beide foto's. Bovendien lag er op de baan een onderdeeltje wat ik ook graag op de goede lok zou willen terugplaatsen. Ben al een tijdje bezig met loks aan het ijken in koploper dus er komen er wel wat voorbij. Als ik weet wat dit kleine staafje is kan ik de bijbehorende lok wel vinden (hoop ik). Alvast bedankt voor de moeite.

de wagon
en de close up


groet Hennie
Re: Wagon 43269 en wat er bij zit in de doos
Dat staafje met ringetje lijkt op een handgreep, vooraan op de omloop, van een stoomlok.
Zie voorbeeld ===> klik


Edit nobody: Voorbeeld toegevoegd.
Re: Wagon 43269 en wat er bij zit in de doos
Wilde net schrijven dat dat kleine staafje heel erg lijkt op degene die op mijn BR64 zit.
Bij mij ontbrak er destijds eentje en heb ik van de dealer later erbij gekregen.
Maar Wim toont dezelfde loc al in zijn reactie. :thumbup:

De postwagon is trouwens ook zeer fraai.
Iets voor op mijn wensenlijstje :D

Groeten,
Ton.
Re: Wagon 43269 en wat er bij zit in de doos
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Wagon 43269 en wat er bij zit in de doos
De onderdelen van je postwagen komen boven de draaistellen.
Voor in de vitrine. Als deze zijn geplaatst, wil je rijtuig niet zo goed meer door de bochten....

Gr. Marcel
Re: Wagon 43269 en wat er bij zit in de doos
Weliswaar heb ik geen BR64 maar ik weet in ieder geval waar ik moet kijken dus dat komt wel goed. :thumbup: En wat die foto van Wim betreft daar kan ik echt niet aan tippen!! Inmiddels is het raadsel van de staafjes ook opgelost: bij nadere beschouwing zitten er onder de wagon aan weerszijde van de draaistellen 3 gaatjes waarin de pootjes kunnen. Misschien een soort skirts die er af kunnen worden gehaald bij werkzaamheden aan de draaistellen?? Waarom dat niet direct eronder gedaan is begrijp ik niet helemaal. Maar goed we zijn weer bij de tijd. Merci

groet Hennie

ps marcel je hebt dus volkomen gelijk
Re: Wagon 43269 en wat er bij zit in de doos
Hij is van je BR23 008 Hennie. :)

Gr, Ben.
Re: Wagon 43269 en wat er bij zit in de doos
Ben,
inderdaad scheelt weer een hoop uitpakwerk. Was net bezig geweest alle stomers op te bergen. 2e stukje ligt los voorin de doos dus dat was gemakkelijk te zien. Nu bezig met E loks: Hoe heb je de NS 1135 die als eerste aan de beurt was (maar dus niet nodig) zo mooi kunnen afstellen?? Truc Ben Special :-)

groet Hennie
Re: Wagon 43269 en wat er bij zit in de doos
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: Wagon 43269 en wat er bij zit in de doos
@marcel:
Dank, ik zat ook al een paar jaar met de vraag waar die treeplanken (of wat het ook zijn) thuis horen aan die wagen.
Nu ik weet dat dat in de bogen problemen kan geven, laat ik ze gewoon in de doos.

Groet, Paul