Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

waarde F800

Gestart door robmarklin maandag 20 augustus 2007, 15:24:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
waarde F800
robmarklin
gast

waarde F800
Hallo,

een kennis heeft een treinbaan gekregen en denkt er over de F800 die er bij zit te verkopen en daar een andere loc en wissels voor terug te kopen. Op een veilingsite stond een F800 voor 230 euro. Op ebay staat er nu één voor 26 maar daar is het bieden nog in volle gang.
klik hier

de F800 is compleet, werkt, heeft een TELEX koppeling (?) geen OVP en heeft wel wat gebruikssporen.

Iemand enig idee van de waarde?

Groeten, Rob

Edit Gerard: link aangepast.
Re: waarde F800
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: waarde F800
Als de loc een telex heeft, dan is het Geen F800, maar een F806 dacht ik zo uit mijn bloten hoofd. Ondanks dat op de kap F800 staat. Ik heb dezelfde, met doos, maar nog in schroothoopstaat :-)
Re: waarde F800
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: waarde F800
Hoi Rob,

Misschien heb je hier wat aan?
Re: waarde F800
robmarklin
gast

Re: waarde F800
He, bedankt allemaal.

Die laatste link is wel heel duidelijk.
Ik zal van de week eens kijken welke het is maar gezien de TELEX zal het niet een goudmijn zijn.

Groeten, Rob
Re: waarde F800
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: waarde F800
Mooi setje zo martin.
Moet je koesteren.
Ik vind die oude Marklin loks erg mooi, het is een stukje nostalgie.
Re: waarde F800
robmarklin
gast

Re: waarde F800
Toen de F800 te logeren was voor een grote beurt heeft hij samen met mijn eigen 3048 rondjes gereden. Geweldig om ze, net als op de foto, samen op het station te zien staan.

Toch wel een beetje jammer dat het niet om een hele oude gaat, er was al een heel mooi verlanglijstje opgesteld wat er gekocht zou worden na verkoop.

De trein komt van een zolder en is aan de  zeven-jarige zoon van een vriend kadoo gedaan. Met de rail-lijst een paar voorbeeldjes in wintrack gemaakt en uitgeprint. Gaat zijn vader hem s'morgens roepen, ligt het baanplan tussen het kussen en het hoofd van het joch. Dromend in slaap gevallen.
Die baan gaat een mooie toekomst tegemoet.

Groeten,Rob
Re: waarde F800
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: waarde F800
Citaat van: robmarklin op dinsdag 21 augustus 2007, 09:25:08
De trein komt van een zolder en is aan de  zeven-jarige zoon van een vriend kadoo gedaan.

Jammer, zo'n mooi stukje Marklingeschiedenis geef je toch niet aan een 7 jarige.
Dan zal er weinig overblijven van zo'n oude lok. :(
Re: waarde F800
robmarklin
gast

Re: waarde F800
Tja, daar zit wat in.

je kan het ook zien als een investering in de volgende marklin generatie.
En als het een loc is die voor een paar tientjes te koop is dan zal de geschiedenis van het merk er niet aan ten onder gaan.

Groet, Rob
Re: waarde F800
robmarklin
gast

Re: waarde F800
Bovendien meen ik me te herinneren dat je ondanks de lancering van een opgevoerde F800 toch jaren later een indrukwekkende modelbaan op kan zetten en zelfs moderator van hét Marklinforum in Nederland kan worden.

Sacha, je opvolging is verzekerd!


Groeten, Rob
Re: waarde F800
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: waarde F800
:mrgreen:
Re: waarde F800
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: waarde F800
Citaat van: robmarklin op dinsdag 21 augustus 2007, 19:40:52
Bovendien meen ik me te herinneren dat je ondanks de lancering van een opgevoerde F800 toch jaren later een indrukwekkende modelbaan op kan zetten en zelfs moderator van hét Marklinforum in Nederland kan worden.

Sacha, je opvolging is verzekerd!


Groeten, Rob


Citaat van: Sascha op dinsdag 21 augustus 2007, 19:41:58
:mrgreen:

Aha, nog zo'n F800 sloper.......... :!: :mrgreen: :wink: