@Tony,Bedankt voor het meedenken. Ik zat zelf ook aan zoiets te denken, maar dan open (eventueel met een hek ervoor) en een afdakje. In mijn grote doos onderdelen heb ik wel het een en ander.
@Erik en Dirk-Jan,Ook jullie bedankt voor het meedenken. Het is ook een optie, die nader bekeken zal worden. Ik laat het nog even liggen. Het komt vanzelf weer in beeld.
Beste forumvrienden,Uiteraard heb ik eerst de problemen van vorige week aangepakt. De stekker-kroonsteentjes zijn omgewisseld en nu werken de wissels zoals bedoeld. De schakelrail is gedemonteerd, gerepareerd en opnieuw ingebouwd. Nu werkt hij naar behoren.
Het probleem met de trafo's is nog niet opgelost. Ik heb nu ook nog een kortsluiting erbij, geen enkele trein wil rijden, dit in tegenstelling tot vorige week.
3 van de 5 trafo's werken goed, 2 trafo's niet. Een controle met een los lampje (in geel en in massa) geeft op 2 trafo's géén brandend lampje. Ik ga alle draadjes naar de trafo's loshalen en opnieuw verbinden en elke aansluiting eerst controleren. Hopelijk vind ik dan het probleem.
Ik wil niet alleen in die storingen blijven hangen, maar ook nog wat andere dingen doen.
Dus ben ik gaan kijken hoe ik het gat bij het begin van het kopstation het beste kan aanpakken. Ik ga er een plaatje gips leggen, dat ik met behulp van een mal, gemaakt van papier, in de juiste vorm ga snijden. Aan de linkerzijde komt daar dan een tunnelportaal op te staan.
Aan de rechterzijde heb ik gedacht één van de opstelsporen in een tunnel te laten verdwijnen met als suggestie dat die verbinding weg buigt naar .... Dan houd ik nog een kopspoor over waar een paar kolenwagons staan, ter bevoorrading van het kleine locdepot. Dat spoortje ligt achter een hek (voor nu even weggehaald) en voor een muur. Naast het "tunnelspoor" komt een muur met arcaden, waarlangs nog een kort opstelspoor loopt. Op de gipsplaat komen dan nog wat bergen en zo.
Ik heb de verschillende onderdelen van tunnelportaal en muren op maat gemaakt en even los neergezet. Het bevalt me wel. Dus het kan in elkaar gezet worden, kokertje om het spoortje, dakje er op en dan kan het ingebouwd worden. Dan moet nog wel even de kwast erover zodat de stenen allemaal een beetje dezelfde kleur hebben en er ook wat verouderd uitzien. Nog wat stuikgewas erbij en dergelijke.... Nu even opzoeken hoe ik het aan elkaar lijm, want niet elke lijm is geschikt

. Ik heb verschillende mogelijkheden, zoals de plastic lijm voor huisjes, de hobbylijm, de latexlijm en de houtlijm (al dan niet verdund).
Zie de foto's voor een indruk. En ook een grapje met een knipoog

wordt vervolgd.
groeten,
Roel