Beste forumvrienden,
dank voor de

. Het geeft toch een goed gevoel als je wat steun voor je keuzes krijgt.
Ik ben er ook zelf tevreden mee.
Het stationnetje Obergittersee houdt uiteraard zijn zandperron met houten beschoeiing. Het probeersel met steentjes is bedoeld voor het station Goyatz, dat op de voorgrond op het eerste niveau ligt.
Ik heb nog een iets ander model bestrating, en dat ga ik gebruiken voor de perrons van het kopstation en de directe bestrating bij het station zelf. Het moet dan één geheel worden. Op het kopstation ligt ook nog een goederenperron. Daar ben ik nog niet helemaal zeker van wat ik ga doen. Ik overweeg ook hier de zandstructuur toe te passen. Dan krijgt dat perron, dat ook iets hoger is dan de reizigersperrons, een eigen accent.
Ik denk toch dat ik afzie van de beschoeiing met steentjes, maar dit als houten beschoeiing ga uitvoeren. Het is wel een boel werk, maar ik denk dat het resultaat mooier is. En daar gaat het natuurlijk om.
De nieuwe opzet van het locdepot en de werksporen bevalt mij goed. Ik heb vandaag nog wat oude foto's bekeken en zag dat deze opstelling van bekoling en locloods in een eerdere versie (met overigens een andere spoorligging) ook voorbij gekomen is.
Ik heb ook nog wat zitten kijken op dit forum naar mogelijkheden voor de afwerking van dit stukje baan. Uiteraard moe ik de "gaten" tussen de rails en de hardboard stroken opvullen. En de hardboard stroken moeten een afdeklaag krijgen, die een beetje past bij de aard van het terrein. Ook heb ik bedacht om een kleine opstaande rand aan te brengen als een fysieke afscheiding van de baan. Die rand hoeft maar een paar mm boven de plaat uit te steken, maar kan dan ook dienen als een soort keermuur voor alles wat ik op de baan aanbreng en liever niet in de loop van de tijd op de grond terug vind.
Ik heb een lijstje gemaakt wat ik morgen bij de plaatselijke doe-het-zelf wil gaan halen (o.a. schilderstape, wat restjes hout, grote pot houtlijm, kwasten en zo) en wat ik bij het snoepwinkeltje zou willen vinden. Maar ja, daar vind je meestal ook hele andere leuke dingen

.
@Tony,
Het stationnetje Ebelsbach heb ik ook altijd een fraai stationnetje gevonden. De eerste die ik had heeft een eerste verhuizing (van mijn ouderlijk huis naar mijn eerste eengezinswoning) niet overleeft. Ik heb er nog wel wat onderdelen van. Maar toen kon ik nog een nieuwe bouwdoos kopen

.
Het zoeken naar een geschikte plek als stationsgebouw op deze baan is uiteindelijk niet succesvol gebleken. Maar toen ik pas - ik dacht op een van jouw banen - hetzelfde gebouw zag, dat meer de functie van een goederenloods had gekregen, kreeg ik de ingeving met het bovenstaande als resultaat

. Een zinvolle en eervolle plek.
Ja, ik zal bij de directie een verzoek indienen om meer tijd te mogen besteden aan de treinbaan

. Toch ben ik er regelmatig mee bezig, maar lang niet alles is duidelijk zichtbaar. Zo heb ik nog eens gekeken wat er zou gebeuren als ik een trein met meerdere slepers zou laten rijden. Dan blijkt alles goed te gaan op 2 schakelrails na. Maar dat is ook weer simpel op te lossen door een extra relais toe te voegen aan het rijtje dat je hier op de foto ziet. En ik heb ook geen haast. Het hoeft morgen niet af te zijn, toch?
wordt vervolgd.
hartelijke groeten,
Roel