Beste forumvrienden,
ik ervaar een probleem met het zichtbaar krijgen van de foto's. Picasa webalbums is vervangen door Google foto archief. En op dezelfde wijze plaatsen van foto's lukt blijkbaar niet. Althans, ik zie zelf wel de foto's, maar medeforumleden niet. Of het aan google albums ligt of dat het met iets in de instellingen / filters van het forum te maken heeft, weet ik niet.
Hoe Wim een van de foto's wel zichtbaar kan krijgen, snap ik niet. Via "citaat" word ik niet veel wijzer. Daarom maar een andere methodiek toegepast, via de server van het forum zelf. De foto's zijn daarvoor verkleind. Ik breng het bericht opnieuw.
Beste forumvrienden,
hartelijk dank voor de lovende woorden!
Het grove werk is nu wel zo'n beetje klaar en dan krijg je meer tijd en zin in het fijntunen. Inderdaad een heel leuk onderdeel van deze hobby. Het leidt overigens wel tot een paar (kleine) aanpassingen, zoals uit de vorige berichten blijkt. Maar ik krijg steeds meer het beeld in mijn hoofd, zoals het moet gaan worden. Het bergspoor staat nog los. Nu alles zo'n beetje op zijn plek valt kan ik de ondersteuning van wat houtlijm voorzien om de stevigheid wat te vergroten tegen een aardbeving (veroorzaakt door de stofzuigerslang
of een verkeerde beweging mijnerzijds
). De bovenste laag, waar de rails op vastzitten, blijft demontabel, zoals ik ook met de stationsplaat en de plaat van niveau 1 heb gedaan. Niet dat ik het plan heb om dit steeds te demonteren, maar als er ooit een keer de noodzaak voor zou ontstaan, dan wil ik niet alles moeten slopen. De stekkerkroonsteentjes zijn een geweldige hulp daarbij. Mede-hobbyisten, die meer aanleg hebben voor elektronica en solderen zullen liever veelpolige stekkers gebruiken, maar ik weet wat ik wel en wat ik niet kan
.
Mede op verzoek van Tony heb ik een paar foto's gemaakt, die een overzicht moeten geven van de baan, zoals die er nu bij ligt.
We beginnen aan de kopse kant bij het locdepot met de goederenloods en spoor voor weg- en werken. Dit stukje spoor ligt "om de hoek" naast het kopstation.
foto 1foto 2Dan een beeld vanaf het kopstation, dus ietsje naar links gedraaid ten opzichte van de vorige foto.
foto 3Vanaf deze positie even ingezoomd naar het bergspoor en de aansluiting van het kopstation op de lagere niveau's.
foto 4Dan een paar foto's vanaf de lange zijde, van links naar rechts, dus van het bergspoor naar het kopstation:
foto 5 tot en met 8Nog een beeld van 3/4 van de baan, met het passeerstation op niveau 1:
foto 9en tenslotte nog een overzicht van dat passeerstation met het kopspoortje voor de pendeltrein naar het hoogste niveau:
foto 10De volgende stap is nu de hobby van Jørg gaan uitoefenen: draadjes solderen
. Te beginnen bij het depot, vervolgens de lokaalsporen op het station en tenslotte het bergspoor. Ik heb inmiddels nieuwe glazen in mijn bril, waardoor het zicht, met name in het leesgedeelte, aanzienlijk scherper is geworden. Dus moet het wel lukken.
Uiteraard zal ik voor mijn archief de nodige foto's maken van de ligging van de draden, zodat dit later altijd terug te vinden is.
Ik heb de bouwbeschrijving ook in de wiki gezet. Regelmatig pas ik een en ander aan.
hartelijke groeten,
Roel
edit: foto's opnieuw geplaatst