Hallo Forumvrienden,
Bedankt voor de vele positieve reacties.
Citaat van: Jørg op dinsdag 11 augustus 2015, 22:49:53
Ben blij dat de brug zo een prominente plaats heeft gekregen, is het de bedoeling dat het spoor op de brug nog verder gaat doorlopen in de toekomst?
Voorlopig loopt het spoor niet fysiek verder na de brug. Ik heb de ruimte tussen de treinplaat en de muur nodig als werkruimte. En het raam MOET bereikbaar blijven, want aan de buitenkant hangen mooie geraniums, die veel water moeten hebben. Ik denk er over om langs die muur (aan de linkerzijde op onderstaande foto) een kast te maken voor de treinen, die niet op de baan rijden. En als ik de bovenkant van de kast net zo hoog maak als de hoogte van de brug kan ik er een (uitneembaar) spoor naar toe brengen.
@Michel, Alex en Ceess : bedankt voor jullie positieve reactie
Citaat van: Tony op woensdag 12 augustus 2015, 09:30:12
Nu heb ik meteen een idee van de grootte van je kamer. Je zou ook een gordijn voor de boekenkast kunnen maken, als je dat stoort.
Een gordijn voor de boekenkast krijgt geen goedkeuring van de schoonheidscommissie. Hoef ik niet eens te vragen
. Maar het stoort me niet echt, hoor Tony. Alleen als je zo'n frontale foto maakt, kun je er eigenlijk ook wel een andere achtergrond op fotoshoppen. Verder bedankt voor het meedenken en je lovende woorden
Citaat van: eM-Track op donderdag 13 augustus 2015, 07:07:03
Ik wou trouwens dat ik al even ver stond
Geeraard, dank voor je reactie. Het bouwen geeft je veel plezier. Ik heb ook niet altijd even veel tijd, omdat er ook andere verplichtingen zijn. En als je even tijd hebt, kun je ineens een stuk opschieten. En soms zie je sprongen en soms zie je die sprongen niet, omdat je uuuuuren met draadjes aansluiten bezig bent
.
De afgelopen dagen heb ik niet veel kunnen doen aan de bouw. Ik heb de laatste wijzigingen in de aansluiting van het kopstation nog even in het schema bijgewerkt. De bedrading moet nog aangesloten worden op het schakelbord. Voorlopig even gekeken hoe deze "ondergrondse infra" naar beneden moet worden geleid. Dat zal niet veel problemen opleveren.
Nu het kopstation geplaatst is heb ik nog even wat getest bij de aansluiting voor het locdepot. Daar kan een loc net tegen een daklat aanlopen. Daarom het spoor met een slinger iets aangepast, zodat er voldoende ruimte is. Die slinger wordt wel weggewerkt met de landschapsopbouw.
Ook de aansluiting van het spoor naar de brug is niet helemaal naar mijn zin. Zoals eerder aangegeven ontbreekt er in mijn collectie nog 1 wissel 5137 L en heb ik er (tijdelijk) een handwissel ingezet. Maar dan heb je gelijk weer andere bochten en een iets andere spoorafstand. Dus heb ik gekeken of ik toch zo veel mogelijk bij het oorspronkelijke ontwerp kan blijven. En dat is me gelukt. Twee foto's om dit te verduidelijken, de eerste zoals het was en de tweede zoals het nu aangepast is. Als het elektrische wissel er is kan de inbouw zonder verdere aanpassingen plaatsvinden.
en dan nog maar een keer vanuit de perronsporen gezien:
en voor de sfeer een doorkijkje bij het station:
wordt vervolgd.
groeten,
Roel