Beste Forumvrienden,
Na twee heerlijke weken vakantie op Samos begint het dagelijkse leven hier weer zijn beslag te krijgen. Nadat alle post is weggewerkt en de nodige verplichtingen zijn vervuld ontstaat er ook weer wat tijd voor de hobby. Allereerst dus een beetje bij lezen op het forum, want dat is toch een mooie inspiratiebron.
@Jos: bedankt voor je reactie. Het is altijd leuk te weten dat mensen je volgen, want dat motiveert om door te gaan met het posten van stukjes over de voortgang.
@Henk: dank voor je bijdrage. Inderdaad is het erg leuk zo met je kleinzoon bezig te zijn. We hebben allebei erg veel plezier gehad. Dat zie je wel aan de foto's. Met die uitbreiding van de TEE ben ik erg blij. Zo is hij "op volle lengte". Erg mooi, een jongensdroom vervuld

.
Goed, dat je een oplossing voor het draaibaar maken van je tafel hebt gevonden!
Dan de vorderingen tot nu toe. Ik heb het schakelschema voor het bergspoor af en moet nu nog de grondplaat iets inkorten en de draadjes op de juiste manier solderen. Dan heb ik gelijk een paar schakelingen in het bergspoor zitten waarmee mij kleinzoon, zonder risico, opa kan helpen door zelfstandig de treinen op dit bergspoor te laten rijden en te laten stoppen.
Tja, en dan de titel van vandaag... BoschSpoor gaat (een beetje) digitaal.
Ik heb de meeste locomotieven in analoge uitvoering, maar zoals eerder in dit topic
(hier dus) is aangegeven had ik een analoge loc gekocht, die digitaal bleek te zijn. En het 3-Rail forum locje is ook digitaal. Dus heb ik al eerder aangegeven dat ik nadacht over het in de toekomst mogelijk te maken geheel of gedeeltelijk over te stappen op digitaal rijden.
Nu kon ik van iemand een Mobile Station 2 voor een zacht prijsje overnemen, dus dat heb ik maar gedaan. Eerst maar eens kijken hoe dat werkt, wat ik er met de locjes mee kan doen, en wat ik er méér mee kan doen ten opzichte van analoog.
Als het allemaal lukt en ik er enthousiast over raak dan is een volgende stap het kopstation omschakelbaar te maken, dus schakelen tussen analoog en digitaal. En daarna wellicht de mooiste locs om (laten) bouwen naar digitaal. Maar zover zijn we nog niet. Eerst maar eens in het weekend kijken of ik Mobile station aan de praat krijg.
wordt vervolgd!
hartelijke groeten,
Roel