Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

draaischijf 7286

Gestart door Bjr zondag 06 juli 2014, 11:12:07

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
draaischijf 7286
Lid sinds: 2011

offline
draaischijf 7286
ik heb gisteren op houten de draaischijf 7286 gekocht maar bij thuis komst bleek dat het schakelkastje en printplaatje er niet bij zaten.
maar ik wil toch digitaal gaan dus dan moet ik de 7687 kopen maar zijn hier ook alternatieven voor.
Re: draaischijf 7286
Hoi

Er zijn alternatieven:

Van LDT draaischijfdecoder

Volgens mij van Kees Moerman info via koploper forum of website

teunis
Re: draaischijf 7286
Lid sinds: 2011

offline
Re: draaischijf 7286
bedankt voor het antwoord
maar voor dat geld ga ik wel gewoon die marklin kopen
Re: draaischijf 7286
Spoorman
gast

Re: draaischijf 7286
Citaat van: Bjr op zondag 06 juli 2014, 14:20:41

maar voor dat geld ga ik wel gewoon die marklin kopen


Jij weet vast niet wat een 7686 kost......

Ander alternatief: http://www.bmbtechnik.de/web/?q=node/22

?45 plus wat losse centen voor de ombouw. LokSound decoder erbij voor wat pestherrie en dan krijg je dit:



Gr, Ben.

Re: draaischijf 7286
Lid sinds: 2011

offline
Re: draaischijf 7286
jahoor dat weet ik wel 135 nieuw
en die ldt decoder als het gemaakt is 104 nieuw
Re: draaischijf 7286
Spoorman
gast

Re: draaischijf 7286
Eigenlijk wil je geen alternatieven horen maar gewoon Marklin hebben. Wat is dan de zin van je vraag?
Re: draaischijf 7286
Lid sinds: 2011

offline
Re: draaischijf 7286
jawel hoor, anders had ik het ook niet gevraagt
Re: draaischijf 7286
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: draaischijf 7286
Hallo,

ja er zit wel een heel beetje werk in de decoder van Gerd Boll in de link van Ben, ik heb er pas 1 voor iemand ingebouwd, heel wat werk en gaatjes boren, om draden weg te werken, je kan het hem ook laten doen, als je er tegenop ziet, als je klaar bent moet hij ook nog geherprogrammeerd worden wil je hem bv. met Koploper kunnen besturen,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: draaischijf 7286
Lid sinds: 2011

offline
Re: draaischijf 7286
hallo

ja dat klopt daar kijk ik een beetje tegen op, maar ik wou de draaischijf ook liever orgineel houden.
daarom vroeg ik of er alternatieven waren, ik had er alleen bij moeten zetten dat ik hem orgineel wou houden.
ik ga hem besturen met de Esu 50200.
maar bedankt voor het antwoord  :thumbup:

met vriendelijk groet

Jessie
Re: draaischijf 7286
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: draaischijf 7286
Hoi Jessie,
Mijn draaischijf wordt aangestuurd door een Fleischmann Turncontrol, (een kastje met een draaiknop en schermpje), die had ik al voordat ik digitaal ging. Inmiddels hangt de Turncontrol ook aan mijn Ecos2. Maar dan is het wel een DCC-apparaat, dus je kan niet de voorgeprogrammeerde M-draaischijf in de Ecos gebruiken, maar je moet voor elke afrit twee knoppen programmeren (voor elke zijde van de brug eentje per afrit), en deze 2 "knoppen" dan opnemen in het "Gleisbildschaltpult".
De turncontrol is, meen ik, niet meer nieuw te krijgen (destijds ca. ? 150), maar misschien is een tweedehands nog wel te vinden.

't Is in ieder geval een alternatief voor de decoder van M, en je hoeft niets te veranderen aan je draaischijf.

Groet, Paul
Re: draaischijf 7286
Lid sinds: 2014

offline
Re: draaischijf 7286
Hallo,

Ik heb een nieuwe decoder laatst bij Lippe gekocht;

http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/M%C3%A4rklin/3-4-0-25897-007005-0-0-0-0-1-0-grp-nl-p-0/ein_produkt.html

Ietsje goedkoper, snel in huis en geen verzendkosten.