Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

kampvuur

Gestart door woodymax zondag 19 augustus 2007, 22:15:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
kampvuur
woodymax
gast

kampvuur
ik wil in een stukje bos een kamp vuur gaan maken met een rode led en eventueel een rookgeneratortje, maar waar vind ik een rode led die onregelmatig brand ????

zeg maar het bekende laslichtje in het rood

mvg mark
Re: kampvuur
woodymax
gast

Re: kampvuur
 :( :( :(

kan ik niet op een of andere manier (met een simpel schema ???) zorgen dat de led onregelmatig "flakkert" ???

groeten mark
Re: kampvuur
Gerard
gast

Re: kampvuur
Conrad heeft een "Light computer LC-6 laslicht electronica" (bestelnummer 21 01 48-91 als bouwpakket of 21 73 59-91 als module) waar je 5 lampjes op kun aansluiten.
In paats van blauwe lampjes kun je er rode/gele lampjes (of een combinatie hiervan) op aansluiten en ik denk dat je een aardig kampvuurtje aan over houdt.
Re: kampvuur
Gerard
gast

Re: kampvuur
 :oops: Ja, dan is het als kampvuur dus niet echt bruikbaar.
Of beter gezegd: echt niet :oops:.
Shame on me.
Re: kampvuur
woodymax
gast

Re: kampvuur
hoi peter, thanks maar heb nu wat ik wou, kijk hier dit moet je gebruiken i.c.m jou module.

als ik weer eens wat bestel bij conrad neem ik dit mee.

maar ik kan met dat ding 5 lampjes aansturen, kan ik daar dan ook een laslicht mee aansturen ??? wat is het bestel nummer van de losse laslampjes ???

groeten mark
Re: kampvuur
woodymax
gast

Re: kampvuur
Peter, was idd te snel zie mijn vorige post, staat dit:

Citaat van: woodymax op zondag 19 augustus 2007, 23:21:24
hoi peter, thanks maar heb nu wat ik wou, kijk hier dit moet je gebruiken i.c.m jou module.

als ik weer eens wat bestel bij conrad neem ik dit mee.

maar ik kan met dat ding 5 lampjes aansturen, kan ik daar dan ook een laslicht mee aansturen ??? wat is het bestel nummer van de losse laslampjes ???

maar ik heb nog steeds de vraag kan ik dan en het kampvuur en het laslicht hiermee maken ??? hoe kom ik aan losse laslampjes ???

groeten mark
Re: kampvuur
woodymax
gast

Re: kampvuur
welke module kan ik dan voor een laslicht gebruiken ???

en kunnen er verder ook leds op worden aangesloten ???

groeten mark
Re: kampvuur
woodymax
gast

Re: kampvuur
ok thanks, weet nu wat ik moet hebben,

maar dat zal nog even duren moet nu eerst het schaduw station afmaken en de rails op nivo 1 leggen.

groeten mark
Re: kampvuur
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: kampvuur
Mark,

Misschien moet je ook eens bij de Blokker kijken, hier verkochten ze vroeger van die waxinelichtjes met zo'n (oranje/geel) flakkervlammetje op batterijen.
Deze die zijn misschien ook wel in te zetten, weet alleen niet meer of ze deze nog hebben.
Re: kampvuur
woodymax
gast

Re: kampvuur
Citaat van: Buzz_4stroke op maandag 20 augustus 2007, 07:10:43
Mark,

Misschien moet je ook eens bij de Blokker kijken, hier verkochten ze vroeger van die waxinelichtjes met zo'n (oranje/geel) flakkervlammetje op batterijen.
Deze die zijn misschien ook wel in te zetten, weet alleen niet meer of ze deze nog hebben.

bedankt voor de tip ik ken ze.

groeten mark
Re: kampvuur
Tom
gast

Re: kampvuur
Dag Woodymax,

Ik heb laatst een kampvuur setje van Viessmann gekocht. Nr 5021 en 5022. (Was in de aanbieding, maar het blijft een prijzig setje).
Ik ben er mee bezig geweest, maar het is nogal een gefriemel om dat ding in elkaar te zetten.
(De nummers van de lampjes staan er trouwens bij vermeld, voor het geval je niet bij Conrad slaagt).

Ik heb al wel ff getest en het ziet er wel leuk uit.

P.S. Viessmann heeft ook een laslichtmodule (5020). Die heb ik gisteren op het baantje gezet. Ik haal er binnenkort nog eentje.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: kampvuur
Tom
gast

Re: kampvuur
Geachte Marklincollega's,

Nog ff een tip voor als je bestelnummers van Conrad wilt vermelden. Conrad heeft namelijk ook direkte links naar hun producten. Ik wilde die tip laatst al vermelden, maar ik zag dat Robbert dat allang had gedaan.
Klik hier

Met vriendelijke groet,

Tom
Re:kampvuur
Lid sinds: 2012

offline
Re:kampvuur
ga naar de site www.NProject.org en daar zie je hoe je zo'n kampvuur kunt maken

mvg luc
Re:kampvuur
Lid sinds: 2009

Spoort nog steeds niet...

offline
Re:kampvuur
Ter info het volgende...

Ik vind het een sport om omwegen te zoeken voor de kant en klare oplossingen.
Niet altijd een succes, maar een soort van hobby binnen de hobby.
In de UK 2 setjes ooit op ebay gekocht voor erg weinig die kampvuur en laslicht
simuleren gevoed door 1,5 V (knoopcel). Beiden zijn gelijk, alleen kleur led is anders.

Andere optie zijn de nep waxine lichtjes van de Action, ik meen 4 voor 1,50 oid.
Ook 1,5V en prima als simulatie na wat knutselen (evt uitbouwen uit de behuizing)

Ik ga zelf eea tzt voeden met een trafo op1,5V
Re:kampvuur
ribliek
gast

Re:kampvuur
Re:kampvuur
dani
gast

Re:kampvuur
bij de blokker, xenon, hema, action en andere grote winkels hebben ze van die  "kaarsjes"  waarin een LEDje vrolijk flikkert  dmv een 3V batterijtje.   Dat zijn meestel gele LEDs maar hier komt dan de truuk ..

1. sloop het ding uit elkaar !
2. vervang het batterijtje van 3V door een spanningsdeler met weerstandjes
3. zet een sperdiode tegengepoold over de LED
4. breng een drupje nagellak aan op de LED
5. kleur enkele lucifers en brand ze gedeeltelijk op

... en klaar is je flakkerend kampvuurtje.



OOPS.....  nu pas gezien dat dit eigenlijk heel gelijkaardig is aan de link van Ruud hierboven, sorry !!
Re:kampvuur
ruudkim
gast

Re:kampvuur
Hallo
ze heben van Lemax kerstdorpen een kampvuur

Groetjes Ruud
Re:kampvuur
Tom
gast

Re:kampvuur
Citaat van: arkowe op dinsdag 14 februari 2012, 02:00:30
Ter info het volgende...
Ik vind het een sport om omwegen te zoeken voor de kant en klare oplossingen.

Natuurlijk is dat vele malen leuker dan dure kant-en-klare spulletjes in de winkel halen, maar ik vind het in dit geval niet prettig om de ledlampjes telkens handmatig aan-en-uit te moeten zetten. Verder dien je er bij het inbouwen van zo'n zelfgemaakt kampvuurtje rekening mee houden dat je het geheel moet kunnen demonteren om het batterijtje te kunnen vervangen.
Ik heb daarom zo'n (duur) Viessmann-setje gekocht (Zie s.v.p. enkele posts hierboven)

Met vriendelijke groet,

Tom
Re:kampvuur
gerrit
gast

Re:kampvuur
Hallo,

Ik heb ooit een kampvuur d.m.v. deze site gemaakt: http://www.nproject.org/nl/modelspoor-scenery/kampvuur-van-een-led-theelicht.html

Het resultaat is na mijn mening prima en hij flikkert mooi:







Gr, Vince
Re:kampvuur
Jessendelft
gast

Re:kampvuur
Ziet er goed uit!
Dat vraagt natuurlijk wel om een filmpje... :)
Re:kampvuur
gerrit
gast

Re:kampvuur
Dankje, zal ik doen  ;)
Re:kampvuur
Lid sinds: 2008

offline
Re:kampvuur
Hoi Gerrit

Niet van echt te onderscheiden leuk zeg.

Tony
Re:kampvuur
mark99
gast

Re:kampvuur
Ga je hem ook nog inbouwen in een modelbaan of diorama?
Gr mark
Re:kampvuur
gerrit
gast

Re:kampvuur
Dankjulliewel ;)

Ik ben nu bezig met een diorama. Ik heb er nog wel over nagedacht, maar ik weet het nog niet zeker of ik hem er in zal bouwen. Als ik dat doe zal ik wel een paar foto's maken en dat filmpje komt z.s.m  ;)

Re:kampvuur
gerrit
gast

Re:kampvuur
Hier het filmpje:



Het is wel jammer dat die niet op de baan staat, waardoor je niet goed kan zien waar die precies knippert.
Re:kampvuur
Lid sinds: 2009

offline
Re:kampvuur
ik heb hem zelf ook op deze mannier gebouwt, erg goedkoop, en vind hem mooier dan die van wat is het Preiser?

Re:kampvuur
Kcid
gast

Re:kampvuur
Als ik,  een tip  mag geven , in een winkel waar ze onderdelen verkopen voor  poppenhuizen , verkopen ze  een klein setje  van 2 lampjes , 1 langwerpig en 1 bolletje , die horen bij elkaar , als je die aansluit  op 12-Volt  dan heb jij waar je naar zoekt.....het merk is  Euromini's    en is spotgoedkoop  +/-  ?4,50