Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Wie kent of heeft de brawa 06?

Gestart door ERIK SALDEN zaterdag 28 juni 2014, 13:21:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wie kent of heeft de brawa 06?
Hallo allemaal,
Als fervent marklinist ben ik aan het overwegen om de brawa 06 met wagons aan te schaffen. Wie heeft voor mij info vwb. De rijeigenschappen,degelijkheid e.d. Ik weet dat een mening nog geen punt maakt maar als velen dezelfde mening zouden hebben natuurlijk wel.
Ik ben absoluut gefascineerd door dit model en diens detaillering.

Mvrgr

Erik
Re: Wie kent of heeft de brawa 06?
Zelf geen BR06 maar wel diverse andere loks en treinstellen van BraWa. Ze rijden goed en mooi. Qua detailwerk:  :thumbup:

Goed even op internet gekeken voor je:

Via Youtube: Review BR06 BraWa, deel 1 en Review Deel 2. Daarnaast: BraWA BR06 indepth en bij stummis Qualität Brawa BR 06 (40218)

Groet Ronald.
Re: Wie kent of heeft de brawa 06?
Hallo Ronald,

Erg bedankt voor je info. Heb alles bekeken en gelezen en ik ga op jacht. Dit wordt na 45 jaar verzamelen mijn eerste NIET marklin loc.
Nogmaals bedankt voor de moeite.

Mvrgr.

Erik
Re: Wie kent of heeft de brawa 06?
Citaat van: Erik Salden op zaterdag 28 juni 2014, 13:21:00
Hallo allemaal,
Als fervent marklinist ben ik aan het overwegen om de brawa 06 met wagons aan te schaffen. Wie heeft voor mij info vwb. De rijeigenschappen,degelijkheid e.d. Ik weet dat een mening nog geen punt maakt maar als velen dezelfde mening zouden hebben natuurlijk wel.
Ik ben absoluut gefascineerd door dit model en diens detaillering.

Mvrgr

Erik

Erik de groene BR 06 was mijn eerste niet-Märklin loc. Ik heb me eerst goed georiënteerd alvorens hem aanschafte. op een toevallig bezoek op een ander forum zag ik dat de service van Brawa erg goed is. daar had iemand ook een BR 06 aangeschaft en bleek er later zinkpest in op te treden. Na een Emailtje van betrokkene naar Brawa kreeg hij na het opsturen van de stroomlijnkap gratis een nieuwe!
De rijeigenschappen zijn goed en hij is geheel van metaal: dus net zoals de Märklinmodellen. En dat betekent dat hij een mooie sliert wagons kan trekken.
Onlangs heb ik nog een vergelijkbaar model aangeschaft van Brawa: de BR 19.1001. deze moet ik nog uitproberen.

mvg Henk
Re: Wie kent of heeft de brawa 06?
Citaat van: 3rail op zondag 29 juni 2014, 19:22:37

Mocht je ook nog hellingen in je baan hebben, niet boven de 3% komen.

Edward.

Dat is een nuttig gegeven. Is dat gebaseerd op eigen ervaring? En zo ja, hoe groot is maximale grootte van de stam (d-wagons) die deze loc dan kan trekken?

Henk
Re: Wie kent of heeft de brawa 06?
Edward,

Bedankt voor het leuke filmpje (baan nog in opbouw zag ik). Het was wel een stammetje van zes. Ikzelf wilde er een stammetje van tien achter hangen. Zou dat wel lukken?
Hellingspercentages zou geen probleem moeten zijn: allemaal onder de 3%  :D :D!

mvg Henk