Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Rivarossi MDDM verlichting verbeteren

Gestart door flevoland2012 vrijdag 27 juni 2014, 19:42:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Rivarossi MDDM verlichting verbeteren
ik heb laatst op een beurs een MDDM gekocht, ik heb nu aan het testen, maar de verlichting werkt niet goed. De verlichting brand niet apart, als je vooruit gaat rijden brand de verlichting door de hele machinisten hok heen.

Hoe en op welke manier kan de verlicht verbeterd worden? zodat je netjes een 3 punts verlichting vooruit hebt en rode sluit seinen bij achteruit en geen lekkage.
Re: Rivarossi MDDM verlichting verbeteren
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Rivarossi MDDM verlichting verbeteren
Tja,

Lichtlekkage is best wel irritant...
Je kan de binnenzijde van de kap voorzichtig donkergrijs of zwart schilderen.
Om de lichtgeleiders kan je als dit mogelijk is hulsjes van krimpkous doen,
Verder is deels afplakken met zwarte tape ook nog een optie.


In geen geval je lichtgeleiders zwart schilderen! Dan gaat de prismawerking verloren.

Gr. Marcel
Re: Rivarossi MDDM verlichting verbeteren
bestaat er een foto van de originele binnenkant, misschien dat vorige gebruiker van het model, dingen heeft aangepast. Aan de decoder kan het ook niet liggen, ik gebruik ESU 64610, die meld zich automatisch aan via railcom, kan het zijn dat de decoder verkeerd om zit of doet hij het dan niet? Vooruit brand eigenlijk alleen de bovenste front sein en de 2 frontseinen branden volgens mij beide.
Re: Rivarossi MDDM verlichting verbeteren
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Rivarossi MDDM verlichting verbeteren
Re: Rivarossi MDDM verlichting verbeteren
Het gaat om het motorrtijtuig? Tom van Weert heeft een lichtsetje voor de oude Lima/Rivarossi stuurstand. Dat setje pas ook in het Rivarossi motorrijtuig.

Als je de decoderstekker verkeerd om hebt ingeprikt, dan rijdt het model wel, maar doet de verlichting het niet of niet goed. Op de print staat meestal een 1 of een * naast de pin voor de oranje draad.