Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Drc6200 lichtset voor diesel roco nmbs en acts 670

Gestart door bekie vrijdag 27 juni 2014, 17:15:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Drc6200 lichtset voor diesel roco nmbs en acts 670
Ik ben al een hele tijd in de weer met vallen en opstaan om het lichtsetje van digirails drc6200 werkend te krijgen in een roco van het type 62 van de nmbs, het zelfde model van de acts 6700.

Volggens de handleiding zou het zeer eenvoudig moeten zijn. Het printplaatje is hetzelfde als op dehandleiding, maar ik kreeg nooit het gewenste resultaat.

Nu ben ik eindelijk zover dat de lichtjes bij voorwaarts rijden correct branden.
Bij achterwaarts rijden schakelen de lichten, maar blijven ook de andere verder branden. Bij voorwaarts rijden kan ik de lichten doven, bij achterwaarts niet.

Iemand een eenvoudige oplossing?
Esu lokpilot multi 4
Re: Drc6200 lichtset voor diesel roco nmbs en acts 670
Blijven 2 optie's over:
1. verkeerd aangesloten
2. de functiemapping van de decoder staat verkeerd.
Re: Drc6200 lichtset voor diesel roco nmbs en acts 670
Het is enkel op de aansluiting van de gele uitgang van de decoder dat het probleem zich voordoet. Optie 2 was mijn laatste hoop. Optie 1: ik zou niet meer weten waar ik de draadjes anders zou moeten aansluiten.

Dank u voor het antwoord.
Re: Drc6200 lichtset voor diesel roco nmbs en acts 670
Kijk ander ff hieronder, beetje naar beneden scrollen, ik heb deze zo aangesloten en alles werkt prima. Nu werk ik met staafled's kost 2e per lok

Tom

klik
Re: Drc6200 lichtset voor diesel roco nmbs en acts 670
Alvast bedankt voor de tips.
Heb de draadjes ook eens aangesloten volgens methode Tom. Wat werkte? Juiste FV en AV in een richting, maar in de andere richting bleef ofwel het FV aan de verkeerde zijde branden of helemaal niets in die richting.
Om alles uit te sluiten en ook omdat ik toch de AV wil kunnen uitschakelen bij een sleep, een eigen printplaatje gemaakt. (Experimenteerprintplaat.)

Resultaat: in één richting werkt alles prima, in de andere richting blijft alles branden. Zal dus moeten de decoder herinstellen.
Hopelijk werkt het dan.
Re: Drc6200 lichtset voor diesel roco nmbs en acts 670
Schrijf eventueel een 8 op adres 8 en de decoder wordt gereset.
(uitlezen van adres 8 geeft iets heel anders, n.l. 151, de code voor ESU, dus niks van aantrekken)

De Leds aan de voorzijde sluit je aan op de blauwe draad, dat is de PLUS, en de witte draad.
De Leds aan de achterzijde sluit je ook weer aan op de blauwe draad, de PLUS, en de gele draad.

zie mijn schemaatje......