Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

welke naaldbomen?????

Gestart door Janvis zondag 15 juni 2014, 16:34:01

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
welke naaldbomen?????
Lid sinds: 2009

offline
welke naaldbomen?????
Hallo allemaal,

Ik ben aan het zoeken naar geschikte naaldbomen om op mijn berg in aanbouw te gaan plaatsen. Wat vinden jullie mooie/betaalbare bomen???

Groeten JW
Re: welke naaldbomen?????
zelf maken...
dit zijn hele mooie.....KLIK

en dit is een veel gebruikte methode... KLIK

groet Winno
Re: welke naaldbomen?????
Hoi,

Gewoon lekker zelf gaan maken. De meester in bomen, Jos Geurts, heeft in de Encyclopedie een heel mooie bouwbeschrijving gemaakt van naaldbomen: Maken van Realistische naaldbomen. Daarnaast kan je ook in zijn draadje bij de buren eens kijken: Grove Den's: Nieuwe bome, verse nieuwe bome!!!. Op die methode gebaseerd is Martin ook bezig geweest met een paar naaldbomen: Martin's geknoei met groen. Hij laat ook zien hoe je echt mooie struiken kan maken.

Wil je niet zelf aan de gang dan zou ik een kijkje nemen bij Anita Decor: Bomen: Zelf maken-pakketten en standaard bomen

Groet Ronald.
Re: welke naaldbomen?????
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: welke naaldbomen?????
Zelfbouw!
Re: welke naaldbomen?????
Dan denk ik dat ik me er toch maar aan moet gaan wagen  :D

Ben nu eerst bezig met heel veel piepschuim en daarna heel veel gips, maar dan zal ik toch echt aan mn bomen bouw skils moeten gaan werken......... :P
Re: welke naaldbomen?????
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: welke naaldbomen?????
Bomen maken valt reuze mee, Jan !
Begin met zeeschuim, da's het makkelijkste en gaat het snelst.
Kwestie van tijd en geduld, succes ermee !

Grtz Tony
Re: welke naaldbomen?????
Hey tonny,

Met zeeschuim heb ik inmiddels de nodige ervaring, heb dat op een ander deel van de baan ook gebruikt maar met het maken van naaldbomen heb ik geen ervaring dus dat is geheel nieuw voor mij.

Groeten JW
Re: welke naaldbomen?????
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: welke naaldbomen?????
Heej Jan !

Ik koop de dennen gewoon bij Eddy van Anitadecor, iedere keer een paar, ik hoef er gelukkig niet veel.
Hij maakt hele mooie.  Koop ik gewoon een wagonnetje minder.

Trouwens, modelbaan-bergen zijn zelden zo hoog dat er dennen op zouden moeten  :D

Maar ja, zo leer jij ze niet maken natuurlijk.
Er staan overigens bij de klikjes hierboven goede en duidelijke filmpjes.
Succes met het zelf maken, ik hoop dat je er handigheid in krijgt !

Grtz Tony