Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Verzoek: hulp bij ombouwen digitaal naar analoog Utrecht

Gestart door Treinzoeker zaterdag 14 juni 2014, 18:16:07

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Verzoek: hulp bij ombouwen digitaal naar analoog Utrecht
Dag,

zojuist even een nieuw aangekocht, tweedehands locje op mijn analoge baan gezet. De trein reed een paar rondjes prima, vooruit en achteruit totdat ie stilviel. Ben er even mee naar de Märklindealer gegaan, blijkt de ESU Lopi decoder doorgebrand.

Hierbij het verzoek of iemand in Utrecht me zou willen helpen bij het terugbouwen van de loc naar analoog, ik ben een absolute beginner en weet niet hoe dit moet. Een nieuwe decoder erin is niet nodig/zinvol, want ik rijd toch analoog.

Bij voorbaat veel dank!!!  :thumbup:   Patrick
Re: Verzoek: hulp bij ombouwen digitaal naar analoog Utrecht
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Verzoek: hulp bij ombouwen digitaal naar analoog Utrecht
Dat zal niet meevallen, in jou loc zit een gelijkstroom motor.
Waarschijnlijk heeft er een te hoge spanning op gestaan tijden het schakelen tussen voor en achteruit.
Gebruik je een blauwe of witte transformator .


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Verzoek: hulp bij ombouwen digitaal naar analoog Utrecht
Hey Patrick,
Vervelend als je nieuwe lok er zo mee ophoudt. Toch denk ik dat een nieuwe Lokpilot er inzetten de eenvoudigste oplossing is.  Als ik je een advies mag geven zou ik een er een expert naar laten kijken om uit te vinden waarom de decoder defect geraakt is, dat te herstellen en er dan een nieuwe inzetten.

Experts zijn er genoeg op dit forum en een nieuwe decoder kost je ongeveer 25 Euro.

Succes.

Albert.

Re: Verzoek: hulp bij ombouwen digitaal naar analoog Utrecht
Hi Peter, hoe weet je dat er in mijn loc een gelijkstroommotor zit? Ik gebruik een witte/grijze trafo. Ik heb inderdaad geschakeld met de loc, voor- en achteruit...