Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Wat zoek ik?

Gestart door Treinzoeker zondag 01 juni 2014, 10:26:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wat zoek ik?
Treinzoeker
gast

Wat zoek ik?
Dag beste mensen,

mijn topic geeft het al aan: ik weet nog niet precies wat ik zoek in ontwerpsoftware voor banen. Ik heb een vracht m-rails (die beginsets van de jaren 80) en rij analoog. Ik zou deze baan in een baanontwerpprogramma willen zetten waarbij het programma zelf een bibliotheek heeft van artikelnummers en hun specificaties. Ik ben best snel qua leren met nieuwe programmatuur, maar ik vind het ook leuk om direct aan de slag te kunnen en dan gaandeweg bij te leren (dus ik zoek niet een programma met een steile leercurve, liefst een die ook grafisch sterk is, itt schematisch).

Kan iemand me een tip geven wat ik zoek?

Groeten, en bij voorbaat dank! Patrick
Re: Wat zoek ik?
Lid sinds: 2011

offline
Re: Wat zoek ik?
Hallo Patrick,

Er zijn verschillende programma's die je kunt gebruiken. Veel mensen gebruiken Wintrack http://www.wintrack.de (kost geld). Er zijn ook andere gratis programma's. Ik gebruik Scarm (www.scarm.info). Het heeft veel mogelijkheden voor een gratis programma (zelfs een 3d beeld). Er is voor beide programma's een Nederlandse gebruikers interface (voor Wintrack moet wel de Nederlandse versie kopen).
Ik hoop dat ik je wat op weg heb geholpen met een paar van de programma's die ik ken. Als ik jou was zou ik eerst scarm en de demo versie van wintrack uitproberen en kijken wat je het fijnst vindt werken.

Met vriendelijke groet,
Rick
Re: Wat zoek ik?
Treinzoeker
gast

Re: Wat zoek ik?
Hi Rick,

bedankt! En hebben die twee pakketten een bibliotheek met M-rails erin? Weet het programma de afmetingen en dergelijke?

Groet, Patrick
Re: Wat zoek ik?
Lid sinds: 2011

offline
Re: Wat zoek ik?
Hoi Patrick,

Beide pakketten hebben een grote bibliotheek. Sowieso hebben ze beide alle marklin rails. Bij alle programma's zul je zelf een basisplaat moeten tekenen. Meestal met een liniaal op het scherm dat de afstanden in het echt aangeeft.

Met vriendelijke groet,
Rick
Re: Wat zoek ik?
Treinzoeker
gast

Re: Wat zoek ik?
ok, te gek, dan ga ik eens kijken naar dat gratis programma.

Bedankt, en groet! Patrick