Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

draaischijf hoeveel plaats heb ik nodig ?

Gestart door peterke33 maandag 02 juni 2014, 22:53:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
draaischijf hoeveel plaats heb ik nodig ?
Hallo iedereen,

Het is weer een hele tijd geleden dat ik hier ben geweest iets heb gepost, volgende week word de garage volledig leeg gemaakt. dus daar komt een treintafel,ik heb 4M op 2.85M was aan het denken om 4 meter lang te gaan en 150cm breed.of ik kan bv tegen de muur gaan 70@80 cm een plaat maken van 100cm op 70cm, om mijn bocht te maken langs de achter zijde 40cm te maken. om dan van het station gedeelte over taan naar industrie, weer 70cm en dan komt het hoeveel plaats heb ik nodig om een draaischijf te plaatsen met loods van 6 deuren heb ook een schema gemaakt hoe ik het graag zal willen of is het beter om wintrak te kopen en eerst op pc zetten ?? ik krijg hier geen scan op komt later wel ik zal eerst enkele reacties afwachten

groeten peter



Re: draaischijf hoeveel plaats heb ik nodig ?
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: draaischijf hoeveel plaats heb ik nodig ?
Hallo Peter ,

Als je het mooi en realistisch wilt maken zeker 1 x 1,5 meter !
Hier op het forum zijn er te vinden, maar ook op internet.

Er zijn ook aparte uitgaven van Eisenbahnjournal en Miba met het thema Bahnbetriebswerk.

Grtz Tony
Re: draaischijf hoeveel plaats heb ik nodig ?
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: draaischijf hoeveel plaats heb ik nodig ?
Dag Peter,


Wat Tony al aangeeft, de ruimte die nodig is voor een realistisch depot zijn aan de maat.
Uiteraard zijn er kleinere, maar dan vervalt je draaischijf al snel. Wat ook wel eens voorkomt,
is dat de draaischijf alleen voor het keren is, waarbij de locloodsen er los naast staan (3 stuks, met wisselaansluiting).


Ga eens googlen of kijk eens wat rond in tijdschriften.


Gr Simon
Re: draaischijf hoeveel plaats heb ik nodig ?
hallo simon tony,

dank je wel voor jullie reactie, ik heb visueel de tafel in mijn hoofd zitten 3.60 lang 1.50 breed en dan bv een stuk van 1.35 op 1.20 een L baan of een baan van 4 meter op 1.50 breed ga toch eens voor wintrack gaan want ik zie veel knappe banen op internet en als ik zelf enkel banen kan tekenen ontwerpen hebben jullie beter beeld hoe en wat.


groeten
peter