Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"

Gestart door ronaldk maandag 26 mei 2014, 19:55:14

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
gisteren maar iets verder gegaan met wat graswerk... Even testen of het een beetje eruit komt te zien. Gaat redelijk, moet nog veel gebeuren.

Groet Ronald.
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Hallo Ronald,

Leuk dat je een twee rail baan op ons drie rail forum wil laten zien.
Ik heb genoten van je verslag hier en zal zeker ook eens bij de buren kijken naar je verslagen, daar zitten veel dingen tussen waar ik wat van kan leren.

Blijf je met veel plezier volgen.

Gr.
Piwie.
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Tsjonge, dat ziet er mooi uit zeg!  :thumbup:
Maar zoals je op BNLS liet zien heb je in het huisje ook al gras en zand etc: een beetje overwoekerend hoort er wel bij...
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
@Piwie: Dat is ook de bedoeling. 90% van wat ik op de twee fora toon is niet systeem afhankelijk :)

@Ernst: Dank!  :thumbup:  Het is een eenvoudig bouwpakketje....  :?  Als je het zo in elkaar zet is er niet echt iets aan. Een leuk beginnerspakketje om te oefenen met lasercut-pakketjes. Dit naar aanleiding van een goed gesprek met de fabrikant op een beurs. Je kan er iets moois van maken als je een beetje "pimpt". En daar hoort inderdaad zand, begroeiing e.d. in het huisje. Als het vervallen is dan groeit en bloeit er vanalles in een schuurtje. Ik moet nog even wat los spul erbij plaatsen. Als ik genoeg bomen en andere zaken heb dan kan ik het spul definitief neerzetten :). Nog een paar fototjes:

Groet ROnald.
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
 :) Hoi Ronald ,
de vervallen schuur van Joswood 21006  ,heb je die rechtstreeks op hun site gekocht of elders ?

Groeten Freddy
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
@Freddy: Die heb ik ooit op een eurospoor-editie gekocht bij Joswood zelf. Ze stonden meestal ook op OnTraXS! Ze waren bezig met een nederlandse importeur komen maar ik weet op het ogenblik niet wat daar de status van is.

Trouwens vandaag bezig geweest met het inbedden van het schuurtje in het landschap. Samen met de boompjes, Geklooi met groen.... die ik eerder gemaakt hebt, krijgt het een plaatsje op de baan. Meer plaatjes e.d. zie Mini-update: Boompjes zetten.

Groet Ronald.
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Ronald
Het plaatje benaderd de realiteit.
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
@Jorg: Dank voor het compliment.

Veel losse stukjes gebruikt van bomen gebruikt. De meeste bomen zijn dus iets gesnoeit c.q. aangepast aan de locatie. Daardoor krijg je vanzelf een variatie in het groen. Je kan door verschillende bomen heen kijken. Daarom aan de achterzijde wat extra lage struiken / bomen bij gezet. Een paar keer heen en weer lopen om te kijken of het gewenste effect geeft. Net zo lang tot je een beetje tevreden bent.

Groet Ronald.
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Wauw, dit is modelbouw van een erg hoog niveau. Ik ga dit draadje maar eens goed in de gaten houden  :)
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Dank je wel Jan. Het valt wel mee... een beetje klooien kan iedereen ;) Een kwestie van uitproberen, als het lukt is  :thumbup: en anders is het gewoon de boel in de kliko gooien. Uithuilen en dan opnieuw beginnen. Nog wat iets gedaan: schuurtje... groen en wat extra uitleg wat te doen met zeeschuimbomen....

groet Ronald.
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"

Hoi Ronald !

Ik vond het schuurtje zonder wit mooier.
Denk dat een groene waas beter zou werken.

Grtz Tony
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Hoi!

Citaat van: Tony op vrijdag 03 oktober 2014, 10:00:29
Ik vond het schuurtje zonder wit mooier. Denk dat een groene waas beter zou werken.

Het mooie is: Het is een groene waas ;) Ik gaf al bij de buren aan dat ik nog wat experimenteren met de foto's. Ik zal van het weekend eens foto's maken met daglicht, dan zie je het verschil. En kreeg de opmerking dat er nog iets met drybrush gedaan mag worden....

Groet Ronald.
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"

Grappig Ronald, op de foto lijkt het wit.

Grtz Tony
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Zo voor de verandering maar eens aan de gang met een paar bomen... De steilrand op de rand van de module moet nog beplant worden. Daarvoor moeten er wel wat bomen zijn ;)  :D Dus vandaag maar eens aan de gang.... Dan is het onderstaande plaatje een mooi resultaat. Daarna planten... Een beetje met een satéprikker aan de gang, houtlijm in het gat en dan met een tangetje planten.

Zodra de eerste rij staat kan je aan de onderbegroeiing beginnen. Van de 30 tot 40 bomen / struiken zijn er nu ongeveer 15 tot 20 in de 50 tot 80 cm baan gegaan. Dat is dan exclusief de onderbegroeiing (struiken). De onderbegroeiing maak je van stukjes die over zijn.

Meer plaatjes en informatie over het planten en de onderbegroeiing: Bomen... bomen...

Groet Ronald.
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Ziet er "natuurlijk" goed uit  :D
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
@Richard: Dank u wel.  :thumbup:

Groet Ronald.
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Zo... een bericht van tenminste 120 dagen niets gepost... Dat kan wel kloppen. Niets gedaan? Ach jawel als je bij "de buren" had gekeken had je nog het een en ander kunnen volgen ;) Hier maar een korte samenvatting :)

De bouw van een schuilhokje
Als eerste maar eens een kitje in elkaar gezet. Zelf aan de slag met wat materiaal en een machine. Dan krijg je een berg hout waar je mee aan de slag kan :) Na het lijmen kan de boel in de verf gezet worden en op de baan geplaatst worden. Dat zal nog even wachten. Ben nog bezig met een volgend project. Die moet in dezelfde hoek komen als het bijenhokje.

Meer foto's en info: Een Bijenhokje

Oefenen met gras.
Een workshop "ouwenhoeren met gras" gedaan bij martin. Een leuke workshop met als resultaat een dijkje. Dat vroeg om verder af gemaakt te worden. Dus rails en ballast erop. Nu nog een achterwandje en je hebt een mooi fotodijkje.

Meer foto's en info: Workshop begrassen

Betonplaatjes...
Verder met wat aankleding van de baan. Het betriebswerk is aan de beurt. Een paar betonplaatjes helpen met het bestraten. Eerst de juiste kleur en uitvoering maken. Dat kost wat experimenteer om het juist te krijgen.

Meer info en fotos:

De platen uiteindelijk op hun plaats: Een paadje van betonplaten. De boel verder aankleden en dan is dat hoekje ook weer iets meer af....

Dan nog even een ander tussendoortje: Een dieseltankstelle

En dan speciaal voor de nieuwe aankoop en uit frustatie een nieuwe teststrecke gemaakt. Hierop kan de nieuwe aanwinst testrijden. Voor de liefhebbers wat videobeelden gemaakt. Achter de teststrecke even wat zwarte platen gezet om wat beter constrast met de rook te krijgen. De kamer blauw van de walm. Bij deze  ;D  ;D :

Deel 1:

Link op youtube: Esu BR 215 deel 1

Deel 2:

Link op youtube: Esu BR 215 deel 2

De gebruikte rookvloeistof is van Conrad. Die had ik al een tijdje in voorraad staan voor de BR23...

Zo nu zijn jullie weer bijgepraat :)

Groeten Ronald.
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"

Mooie resultaten, Ronald  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Vind wel, dat er erg veel rook/uitlaatgas uit het dak komt.

Grtz Tony
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Er zit een ventilator achter... dus die blaast de rook vrij hard omhoog. En mogelijk ligt het ook aan het type vloeistof wat je gebruikt. Volgens mij kan je dat soort zaken nog aanpassen in de CV's. Zal hem weer een keertje op aan de programmer hangen :)

Groet Ronald.
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Een paar mooie plaatjes gemaakt van de baan....  :D Deze stonden ook al ergens anders maar hier horen ze eigenlijk thuis  ;)

Groet Ronald.
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Ook hier is trouwens een wagon afgeleverd..... zal wel niet veel rijden... veroorzaakt nog een kortsluiting  :D  ;)

Groet Ronald.
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Prachtige foto's Ronald vooral de eerste van het stukje spoor met stootblok. :thumbup: :thumbup:
Geen loc of wagon te bekennen en toch zoveel mooie details zijn er te zien schitterend mooi gedaan. :) :) :)
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
 :) Tja, dit zijn (bijna) jaloersmakende foto's. B)
Het ziet er prachtig en erg realistisch uit. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Ronald

Weer plaatjes om van te snoepen, kwijl kwijl.
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Prachtige plaatjes, om je vingers bij af te likken  :thumbup: :thumbup: :thumbup:.

Gr.
Piwie.
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Ronald, het ziet er geweldig uit.  :arrow: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Ronald, waarom maakt jouw 3railforum wagon kortsluiting?
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Zeer waarschijnlijk gebruikt hij tussen de mooie scenery "per ongeluk" de verkeerde rails. :D
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Dank heren voor de complimenten. Met een beetje oefenen kom je soms nog wel eens ergens mee ;)


@H0_messie: Op dat deel ben ik ook nog niet klaar. Het is nog niet af. Er moeten nog wel wat details aangebracht worden. Maar ik denk dat het nooit echt af komt. Je blijft altijd wel bezig met dingen ;)

@johnny: het is een 2railbaan dus een Märklin-wagen zonder aanpassingen geeft sluiting ;) Of ik er ooit DC-assen onder ga zetten zal wel niet gebeuren. Mogelijk alleen voor een fout uurtje op een beurs....  :D

Groet Ronald.
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Hoi Ronald.
Al had ik sommige plaatjes al gezien, prachtig resultaat en erg mooi aangelegd! :thumbup:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Wat jammer toch geen 3rail assen willen of kunnen kopen.
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Zo.... wat plaatjes. ... De BR215 van Esu op de baan....
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Hoi Ronald,

Mooie plaatjes en een mooie loc. :thumbup:

Gr.
René
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Prachtig mooi zeer sfeervol. :thumbup: :thumbup:
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Nog wat plaatjes. .. een oude fleischmann lint en mijn nieuwe aanwinst. . Een trix citybahn-set. ...De lok had ik al. De gehele set van 4 rijtuigen past niet op het opstelspoor  :D ....

Groeten Ronald
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
De citybahn-set is heel mooi. :)
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Dat is een trix 23434, ook uitgebracht als märklin 43808. Het tweede rijtuig is een apart nummer 23435. Allemaal met binnenverlichting.  De stuurstandrijtuig moet nog aangepast worden.

Groeten Ronald
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Hoi Ronald,
die citybahn set is erg gaaf. :arrow: :thumbup:
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Hoi Ronald,

Je baan mag dan een eenvoudig stationnetje zijn met een fiddle yard, maar het oog voor detail is geweldig. Het ziet er bijzonder fraai uit wat je allemaal creëert.

Ga zo door en het wordt nog eens iets :D.

Ton
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
@Ton: Dank!  :thumbup:

Meer hoeft een baan ook niet te zijn. Groot is niet altijd beter :D Meestal komt het dan nooit af en blijf je tegen houtwerk aan kijken. Leuk als je dat mooi vindt maar dit is meer overzichtelijker. Er zit heel veel uitdaging in :) Naast standaard rijden met de multimaus kan deze baan ook door de computer bestuurt worden. Dat werkt al goed maar de segmentdraaischijf geeft nog een leuke uitdaging die ik nu voor 90% heb aangepakt. Dat soort zaken :)

Ook deze baan zal nooit "af" zijn. Er moet nog wel wat gedaan worden aan de gehele baan :) De baan is nog niet af. Ook de stukken die af lijken zijn nog niet af. Er moeten nog wat details bij. Langzaam komt er wat meer lijn in  :D

Groet Ronald.
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
zo... Stil gezeten? Nee... Een projectje afgemaakt  O:-D Ik had nog een postrijtuig van Tillig c.q Saschenmodelle liggen dat gedigitaliseerd moest worden. Dan maar ook meteen binnenverlichting, inrichting, frontverlichting en sluitverlichting erin. Dus daar even mee bezig geweest. :) En als je dan klaar ben ga je gewoon lekker verder met het volgende rijtuig dat voorzien moet worden van de nodige digitale componenten :) Weer aan de gang met smd-ledjes, poppetjes en decoders... Dit lijkt een makkelijke ombouw te worden met maar 2 of 3 ledjes en een ledstrip.

Groeten Ronald.
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Hoi Ronald,

Leuk om weer van je te horen! Helaas even geen foto's van je baan, maar het postrijtuig met de inrichting zien er erg fraai uit ;-). Ik ben ook maar eens begonnen het complete BNL-Forum-topic door te spitten, want daar is veel meer info te vinden heb ik al gezien!

Tof dat je het ook hier wil (blijven) delen  :thumbup:, maar jammer dat je er niet mee naar beurzen komt. Lijkt me leuk om het eens in het echt te aanschouwen.

Met vriendelijke groet,
William
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Dank voor je compliment  :thumbup:

Citaat van: Laenderbahn027 op donderdag 05 november 2015, 21:23:54
Tof dat je het ook hier wil (blijven) delen  :thumbup:, maar jammer dat je er niet mee naar beurzen komt. Lijkt me leuk om het eens in het echt te aanschouwen.

Kijk even in de laatste berichten op het BNLS-forum En een paar van een de maand maart 2015  :D

Groet Ronald.
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Aha, Zwolle :-). Dat is helaas niet om de Limburgse hoek... Maar alvast veel plezier aldaar  :thumbup:.
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Zo... onder het mom van... "we moeten ook maar eens wat doen...." Een lichtmastje gezet en aangesloten. Verder met wat groen aangekleed. Anders was het ook zo kaal. Zo komt het nog een keer af. Nog niet helemaal.... De detaillering en groen moet nog iets meer....

Groet Ronald.
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Sfeervol. :thumbup:
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
@h0_miessie: Dank je wel  :thumbup:

Goed een technische update dit keer :) Via het buurforum kon ik een z21 overnemen. Daarmee haal ik de 21ste eeuw naar de modelbaan ;) De modelbaan besturen met de telefoon en tablet. Met de z21 kan je zowel het DCC-protocol als het motorola-protocol op de baan zetten. Voor de 3-railer die niets om MFX geeft kan het alternatief zijn ;) Aangezien ik alles DCC heb is het instellen op DCC en dan gaan.

Het is even wennen met rijden via de app. Er valt nog veel te ontdekken en uit te proberen. :D Meer informatie over het aansluiten en instellen is te vinden in het bericht bij de buren: Poggendam: de z21

Groeten Ronald.
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"

Moet er niet aan denken, om daar mijn baan mee te besturen, Ronald  8o
Geef mij maar een ouderwetse trafo !

Maar ieder zijn ding, natuurlijk.
En de baan die je er mee bedient, ziet er erg goed uit  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Veel plezier met je nieuwe "speeltje" :D  Ronald. :thumbup: :thumbup:
Nu lekker alles uitproberen en ontdekken. :)
 
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Citaat van: Tony op maandag 30 november 2015, 09:16:25
Moet er niet aan denken, om daar mijn baan mee te besturen, Ronald  8o
Geef mij maar een ouderwetse trafo !

Het was ook niet mijn eerste gedachte.... Maar soms moet je eens gaan experimenteren ;)  :D Sommige mensen houden daar niet van :) Ik mag graag wat uitproberen. Is het niets? Dan verkopen we de boel gewoon. :) Nu zie ik het als een leuke uitbreiding en probeersel. Sommige dingen zouden niet of niet goed werken aan het ding. Eens zelf maar testen.

Citaat van: Tony op maandag 30 november 2015, 09:16:25
En de baan die je er mee bedient, ziet er erg goed uit  :thumbup:

Dank!  :thumbup: Ook dat is gewoon doen en uitproberen ;)  :D

Citaat van: h0_miessie op maandag 30 november 2015, 09:28:35
Veel plezier met je nieuwe "speeltje" :D  Ronald. :thumbup: :thumbup:

Dat gaat zeker goed komen. Ik heb al wat dingen die nog moeten gebeuren. Of het werkt? Dat is vraag twee. Eerst maar een mailtje richting Roco gedaan met een vraag over het vermogen van het ding.

Citaat van: h0_miessie op maandag 30 november 2015, 09:28:35
Nu lekker alles uitproberen en ontdekken. :)

Dat gaat zeker goed komen  :thumbup:

Groet Ronald.