Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"

Gestart door ronaldk maandag 26 mei 2014, 19:55:14

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Wow, ik kom toevallig via een ander draadje bij dit topic uit. Wat maak je een mooie dingen! Ik ga met veel interesse je vorderingen volgen en er waarschijnlijk heel wat inspiratie uit opdoen. Leuk!
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Leuke nieuwe stap met die Z21!  :thumbup:
Als je DCC rijdt, heb je dan ook al eens naar die nieuwe DigiKeijs centrale gekeken?
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Volledig off-topic, maar lijkt me een mooie centrale voor dat geld  :thumbup:.



Edit Fred: citaat verwijderd, reden van verwijderen: KLIK
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
@William: Het is niet duur voor wat het biedt. Denk dat het voor veel mensen een goed alternatief kan zijn voor de duurdere centrales van de bekende merken.

@Ernst: Ja, daar heb ik al een keer naar gekeken. Dat is een goede centrale. Alleen het gaat mij niet om ieder jaar een nieuwe centrale. Ik heb reeds wat spul liggen ;) :D  Het gaat mij puur om het experimenteren met deze z21. Ik hoorde allerlei wilde verhalen dat de centrale niet in het thuisnetwerk zou werken. Dat de TP-link niet goed zou zijn, enzovoort....  Dan wil ik wel eens weten of het echt werkt. En ja zonder problemen is het ding op te nemen in je netwerk. Als je weet wat je doet. Tot nu toe bevalt mij een standaard Multimaus (pro) beter dan met een app besturen. Dit omdat je volgens mij iets meer gevoel met het rangeren via de knop kan krijgen. Goed dat kan ook een kwestie van wennen zijn. De optie voor wisselstraten e.d. heb ik nog niet goed bekeken. Dat lijkt mij wel wat. :)

Groet Ronald.
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Een tijdje terug dat hier iets is gebeurd...  Hebben we stil gezeten? Nee, niet echt. Nog steeds aan het proberen met de z21. Nog steeds bezig met een zijproject voor mijn neefje... Nog steeds bezig met andere projecten... En tussendoor toch nog wat gedaan aan de baan:



Dus even een test met een duitse plaatjesuploader ;) Even aan het klooien met de slakkenput en de slakkenopslag. Het is een beetje van voor naar achteren werken. Tussen de sporen moeten nog een paadje komen van tegels en nog iets voor materiaal en een laadmogelijkheid voor accu-treinstellen. Goed dat mag nog allemaal uitgewerkt worden. Zelfde als de landrug... nog wel wat te doen :)

Groeten Ronald.
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
-Ronald:
Slakkenput is zo uit de realiteit geplukt,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Ziet er weer schitterend uit! Complimenten!
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Dank!  :thumbup:

Nog eentje om het af te leren via de duitse site:



Waar op de vorige foto nog het rijtuig staat is de waterkraan. Ook de waterkraan is dus voorzien van wat landschap. Nu zie je wat vorderingen zo langzamerhand.

Groet Ronald.
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
-Ronald:
Ook mooi,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Ik mis aan die water kraan de mogelijkheid om het water te doen stromen en terug stoppen, of gebeurt dit automatisch?
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Nope... dat klopt. die moet even nog aan cq bijgezet worden. Die kon ik zo snel niet vinden.....

Groeten ronald
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Mooie update's weer, Ronald

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Bezoekje Hans-Peter Porsche Traumwerk
Zo even geen update van de baan zelf maar in het kader van: "Nu we er toch zijn...." Een bezoekje gebracht aan het Hans-Peter Porsche Traumwerk te Anger. Anger, een klein dorp, dat ligt in de Oberbayern, aan de A8 richting Oostenrijk. Net voor de grens is de afslag Anger. Een uurtje of 9 vanaf Utrecht. En als je dan toch in de buurt bent kan je ook een bezoekje brengen aan het spoorwegmuseum "Freilassing". Dat is dan een klein halfuurtje vanaf Anger.

Voor een uitgebreider verslag en wat meer foto's zie: Bezoekje aan Hans-Peter Porsche's Traumwerk in Anger (Beieren)

Groeten Ronald.
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Bedankt Ronald, voor de link naar je prachtige foto"s :thumbup: :important:
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Dankjewel voor de mooie plaatjes Ronald. :arrow: :thumbup:

Heb ik alvast een voorafje. Dat bezoek aldaar heb ik ook in de planning staan.
Een bezoekje aan lokwelt Freilassing (Beieren)
@Ceess: Als je dan daar toch in de buurt bent.....  O:-D Kan je nog Lokwelt in Freilassing meepakken. Op verzoek ook een klein verslag gemaakt: Een bezoek aan Lokwelt Freilassing. Daar vind je wat meer foto's en informatie :)

Groeten Ronald.
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Ronald:
Heel interessant, bedankt.

Cees, wanneer ?

groet
Harald
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Ronald bedankt voor deze gouden tip  :arrow: :thumbup:
maarre
je hebt nu wel een slapende hond   :-) ehhh mijn treinenvriend wakker gemaakt
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Oei een slapende treinvriend mag je nooit wakker maken  :)
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
ik ben wakker .....   >:-D
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
:D  :D

Citaat van: ceess op vrijdag 25 maart 2016, 14:56:30
je hebt nu wel een slapende hond   :-) ehhh mijn treinenvriend wakker gemaakt

Als je dan toch in de buurt bent  O:-D Een bezoekje aan Salzburg (Oostenrijk) is ook wel aan te raden. Iets meer cultuur wat meereizende partner(s) mogelijk wat meer waarderen ;)  :D De vesting met een Standseilbahn bezoeken. Of één van de vele berghbahnen, zoals de unterbergbahn in de buurt. Waarbij ik persoonlijk de de Hochfelln Seilbahnen in Bergen (Duitsland) één van de mooiste vindt. Op de Hochfelln heb je een prachtig uitzicht over de Chiemsee richting München en ook richting Oostenrijk.

Qua treinenwinkels stelt het niet zoveel voor. Daar hoef je niet voor te gaan. Misschien als je er tegenaan loopt in Salzburg maar niet speciaal voor omrijden ;) Dan kan je beter een dag München doen (met de trein (incl U-bahn, S-bahn en Bus) voor iets van 30 euro: Bayernticket) daar heb je wat meer treinenzaken.

Groet Ronald.
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Hi Ronald,

Bedankt, heb direct gekeken en deze locatie-pointers in Google-Earth gezet.
Nu die slapende (spoor)vriend nog wakker maken ..................  :D

groet
Harald
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Zo... een nieuwe aanwinst :) Eigenlijk een oude.... Want gekocht op eurospoor 2015.... Daar achtergelaten bij Steef voor wat verwering. Gisteren opgehaald bij Steef. Steef heeft een mooi werk geleverd. Heel mooi verouderd.  :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:

Groeten Ronald.
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Leuke foto's Ronald. Je scenery wordt zeer fraai.

Groet,

Ronald
Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam": mokken met mockup.....
Ik had al ooit eens een mockup gemaakt van het stellwerk wat ik op de baan wil hebben. Goed, een beetje uit blauwe ondervloer platen gesneden... niet echt super. Van de week maar eens de draad opgepakt met een goede mockup van het stellwerk. Op maat en van karton en papier. Ook maar even op de baan gezet om het juiste positie en beeld te kunnen bepalen. Hier onder het resultaat te zien. Ik ben tevreden tot nu toe. Nu nog gaan bouwen  :D

Voor meer uitleg, informatie en plaatjes: zie Poggendam: Mockup Stellwerk

Groeten Ronald.
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Goed, het forum geeft aan dat er al een tijdje niets gepost is... Dat kan wel kloppen. We zijn in de tussentijd wel bezig geweest. Vooral ook met projecten van anderen :) Goed, van de week maar eens weer met modelbouw bezig geweest. Even naar een goede vriend geweest om daar maar eens wat bijles te krijgen in het verweren van modellen. Hij is al een tijdje bezig met ammo-verf/potjes bezig. Leuk spul na opbrengen kan je precies aangeven waar het komen. Martin doet deze techniek ook bij zijn modellen.

Er eerst een laagje met de airbrush aangebracht om het onderstel een basis mee te geven. Daarna kan je aan de gang met de kwastjes en potjes. Goed normaal moet je 24 uur tussen de lagen aan houden. Nu maar eens iets anders gedaan ;) Zoveel tijd hadden we niet. Ik merk wel dat foto's van het origineel on-onbeerlijk zijn. Hier onder staan nog wat foto's van het testproject...

Groeten Ronald.
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Wauw, dat ziet er keurig uit, of uuuu eigenlijk niet keurig want het is vies  :D
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Mooi gedaan.

Gr.
Piwie.
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Dank! Het is een eerste probeersel. Je merkt wel dat bij dit soort zaken je de tijd voor moet nemen. Ik ben niet ontevreden met het resultaat. Het was een gezellige dag en daarmee ook een productieve dag :)

Groeten Ronald.
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Hoi Ronald,

Ik heb jaren geleden eens een workshop gevolgd om wagons te verouderen, erg leuk om te doen maar wat je zegt je moet er wel de tijd voor nemen.

Jou eerste veroudering ziet er in ieder geval prima uit  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Ha Ronald,
zeker voor een "eerste probeersel" ziet het er beslist niet verkeerd uit. :arrow: :thumbup:
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Met een kleine verrassing. Bij de buren het pakket opgehaald. Die vroegen zich al af wat er in moest zitten.... Had ik nog iets besteld de afgelopen weken? :? Hum dacht het niet... Mijn vriendinnetje dan? Daar komt ook nog wel eens wat voor binnen.... Nee, toch echt voor mij. Goed verpakken was blijkbaar het devies  :D Na enige omwegen en vertragingen is ook hier de nieuwe forumwagon aangekomen. Ik ben er blij mee! Sascha heeft erg zijn best gedaan om hem hier te krijgen. Waarvoor mijn dank!

O ja: Verder nog bijzonderheden? Naar Dortmund geweest. Niet zo heel spannend. Een baan of 2 tot 4 gezien die echt de moeite waard waren.

Aan het klooien met een onwillige DMX-player voor Peter. Dat wil nog niet echt.  :? Aan het klooien geweest met een IB die ik zeer goedkoop op de kop heb mogen tikken. Het was een gok of het ding zou werken. Goed, voor een zacht prijsje mag je dat risico wel lopen. Het ding werkt uitstekend. Alleen softwareversie 1.55 dus wat oud. Nieuwe software kan. Een officiële update koste ook het geld niet, 29 euro en dan is het ding weer richting 2017 :)  Een poging met usb2serieel ging niet goed. Voor de update blijk je een PC of Laptop nodig hebt die een echte seriële poort heeft. Goed een laptop met Alzheimer weer uit de mottenballen gehaald. Via een oud dockingstation werkte het. Er staat nu versie 2.0 op qua software.

Nu verder klooien :)

Groeten Ronald.
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Mooie aanwinst. Maar ik had jouw ingeschat voor 10 van die karren. :D

Als je wilt Koploperen met die IB schaf dat een LocoNet interface aan bij Wim. Je bent van de spontane resets af via RS232 en je kunt via het LocoNet protocol communiceren.

Gr, Ben.
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Hoi Ronald,

Leuke uitbreiding van je rollend materiaal, ik vind het een geweldige mooie uitvoering de mannen hebben hun best gedaan  :thumbup: :thumbup:

Jammer dat jou DMX player niet mee werkt, maar je mag het ook hier voor komen doen  :)

Veel plezier met je wagon.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Citaat van: Ben den Hollander op zondag 30 april 2017, 10:56:11
Mooie aanwinst. Maar ik had jouw ingeschat voor 10 van die karren. :D

Valt tegen of niet  :D Gezien de doos had het gekund  :D  :D

Citaat van: Ben den Hollander op zondag 30 april 2017, 10:56:11
Als je wilt Koploperen met die IB schaf dat een LocoNet interface aan bij Wim. Je bent van de spontane resets af via RS232 en je kunt via het LocoNet protocol communiceren.

Ja, dat weet ik. Ik denk dat ik die nog ga aanschaffen. Voor nog geen 80 euro dan een compleet systeem om mee te rijden via koploper / itrain of ander hobbyprogramma. Het is leuk om een beetje te klooien.

Citaat van: degeluidsman op zondag 30 april 2017, 12:58:34
Jammer dat jou DMX player niet mee werkt, maar je mag het ook hier voor komen doen  :)

Het lijkt erop dat er nog wat leven in zit. Ik ben er nog mee bezig. Mogelijk hoef ik alleen het programma opnieuw te maken en er op te zetten. Het oude is in ieder geval niet meer van het apparaat te krijgen.  :?

Groeten Ronald.
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Hoi Ronald,

Had je het programma wat je in de player laden, niet opgeslagen op je pc dan?
als ik er hier mee zit te prutsen sla ik het altijd even op.

Fijn dat er toch nog een beetje leven in je player zit  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Citaat van: degeluidsman op maandag 01 mei 2017, 18:06:16
Had je het programma wat je in de player laden, niet opgeslagen op je pc dan?
als ik er hier mee zit te prutsen sla ik het altijd even op.

Dacht dat ik het opgeslagen had  :?  :? Maar ik kon het totaal niet meer vinden. Ik heb er 3 computers (2 oude laptops en mijn huidige tien jaar oude...  :( ) bij pakt die het konden zijn. Op mijn NAS stond het bestand ook niet. Dus gewoon opnieuw beginnen. Geeft niets ik heb een voorbeeld :)

Groeten Ronald.
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Hoi Ronald,

Ik ben net terug van mijn vakantie en als je op het strand ligt wat doe je dan, in mijn geval nadenken over de hobby  :)

En toen kwam ik vanzelf op de DMX player uit, het is alweer even geleden en zal waarschijnlijk uit jou gedachten verdwenen zijn.

Ik hoop dat het al gelukt is de file uit de player te halen?

Het zou fijn zijn om de instellingen in de player te hebben, tijdens het nadenken heb ik besloten om een extra preset te gaan gebruiken in totaal worden het er nu 5
Ik heb het volgende in mijn gedachten.

Preset

1 van dag naar nacht
2 van nacht naar dag
3 onweer
4 alles uit
5 van open wit naar dag begin stand in een paar seconden.

Die laatste preset wordt vanzelf getriggerd als ik op mijn bedieningspaneel de knop indruk om het werk licht uit te schakelen en over te gaan naar dag licht en ik met de baan ga rijden.

Dan is het nog een kwestie op preset 1 op te roepen als ik naar de nacht preset wil.

Het onweer begint met dezelfde waardes als de nacht preset, en eindigd daar ook weer.

Door preset 2 op te roepen wordt het weer langzaam licht.

Preset 4 is de makkelijkste alles uit.

Wat een vakantie al niet te weeg kan brengen  :)

Ik hoor het graag van je.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Ha Peter,

Citaat van: degeluidsman op zondag 23 juli 2017, 08:41:35
En toen kwam ik vanzelf op de DMX player uit, het is alweer even geleden en zal waarschijnlijk uit jou gedachten verdwenen zijn.

Nee, die was nog niet uit mijn gedachten.  :) Meer andere zaken die veel tijd in beslag nemen dan treintjes ;) En wetend dat het probleem met de DMX niet in 5 minuten te achterhalen is ;)  :D

Citaat van: degeluidsman op zondag 23 juli 2017, 08:41:35
Ik hoop dat het al gelukt is de file uit de player te halen?

Nope, dat is niet gelukt. Wel na een lang verhaal de boel weer aan de gang  :? Goed, vanaf het begin: Even een bestandje uitlezen uit de DMX-controller. Dat moet niet toch moeilijk zijn? Nou dus wel :) Op de treinencomputer staat Windows 10 64 bit. Windows 10 wordt wel ondersteund maar mag je mee aan de gang om de boel aan het werk te krijgen. Dat dus gedaan. Uiteindelijk de DMX-controller aan de PC en gaan met die banaan. Niet dus. Het uitlezen van de controller geeft een foutmelding. Dan via mijn dagelijkse Windows Vista laptop. Hum, geen leven in te krijgen. Okee, de laptop is meer dan 10 jaar oud. Een brakke usb-poort? De oude software wil zich niet meer installeren op Vista. Dat is vreemd. Heeft toch ook gewerkt? Of toch alleen via de oude laptop? Dan maar de echt oude laptop erbij pakken, een Windows 2000-systeem. Een alzheimer-laptop dus daar mag je eerst mee aan de slag om veel instellingen bij het opstarten goed te zetten. Na 5 minuten opstarten kijken of de software er nog op staat. Gelukkig wel. Ook daar gaf hij bij het uitlezen dezelfde foutmelding. Geen bestand aanwezig en ook geen bestand op te halen. Dat is balen. Dat was een paar week terug allemaal. Daarna weinig tijd gehad om de boel op te pakken.

Tot gisteravond. Toch eens weer met de dmx-controller an de gang. Werkt de DMX-controller nog? Nee, hij doet niets meer. Geen programma's meer in het ding. Goed, dan maar even niet met de controller. Omdat ik toch nieuwe programma's moet maken gewoon de software opgestart, dan zie ik wel later hoe ik het in de controller krijg. Melding: Geen aangesloten controller, dus je mag niets doen.  :( Dan maar weer de controller aansluiten. Windows 10 heeft ondertussen een grote update gekregen naar de nieuwste editie waardoor de "ongetekende" driver weer verwijderd is. Daar weer mee aan de gang  :? Na een tijdje weer de juiste driver op het systeem. De controller herkent en de software vindt ook de controller. Eindelijk zover  :D Testen van onder welk kanaal zit welke kleur: 1: rood, 2 groen, 3 blauw. Onder 4 en 5 zit 2 keer wit. Dat klopt allemaal nog. Gelukkig. Nu een klein programma geschreven: van donker naar licht in 10 seconden. Dat werkt rechtstreeks via de software. Dan definitief inladen en kijken of deze zonder PC koppeling werkt. Dat doet hij! Ik heb weer licht in mijn bakken  :D  :thumbup: Nu de programma's maar even schrijven. Dat is stap twee.  :)

Citaat van: degeluidsman op zondag 23 juli 2017, 08:41:35
Het onweer begint met dezelfde waardes als de nacht preset, en eindigd daar ook weer.

Dat is een uitdaging :) Ik moet eens kijken of dat effect in de software zit :) Dus tot zover. Meer binnenkort.  ;)

Groeten Ronald.
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Hoi Ronald,

Wat zo simpel leek is toch niet zo simpel in de praktijk.

Wel super fijn de je de tijd en moeite neemt om hier mee aan de slag te zijn  :thumbup: :thumbup:

Met de preset voor het onweer heb ik ook al even zitten stoeien, het is nog niet wat het wezen moet maar het flitst behoorlijk.
Als ik vandaag achter mijn pc zit zal ik de file naar jou mailen, dan kun je zien wat ik gedaan heb.

Ik heb overigens de configuratie iets aangepast, in eerste instantie gebruikte ik 4 adressen namelijk:

1 rood
2 groen
3 blauw
4 wit

( ik dacht dat de volgorde klopte zo maar weet het niet zeker dat is straks ik de file zo te zien )

Omdat er twee led dimmers gebruikt worden, ( een stuurt alle strips in de dakkapel aan en de andere de rest van de kamer ) heb ik er nu 8 adressen van gemaakt.

Dit is met name bedoeld voor het onweer, de flitst aan de ene kant net iets eerder en met een andere intentie dan de andere kant.
Het wordt zo een soort stereo onweer ( weet niet hoe ik het anders moet omschrijven ).

In hoeveel tijd ga jij bij je eigen baan van dag naar nacht? Dus van het starten van de preset todat deze voltooid is.


Ik hoor het graag van je.


Mvg,

Peter Degeluidsman



Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Hoi,

Citaat van: degeluidsman op dinsdag 25 juli 2017, 08:15:53
Wat zo simpel leek is toch niet zo simpel in de praktijk.

Nee, helaas. Dat krijg je als je het een en ander al een paar jaar hebt draaien... En dan er weer bij moet ;)

Citaat van: degeluidsman op dinsdag 25 juli 2017, 08:15:53
Wel super fijn de je de tijd en moeite neemt om hier mee aan de slag te zijn  :thumbup: :thumbup:

Het stoorde mij al een tijdje dat het niet werkte ;) Op een gegeven ogenblik moet het ook klaar zijn ;)  :D Ik heb nog een aantal andere dingen op het lijstje staan betreffende verlichting. Ben nog niet tevreden.

Citaat van: degeluidsman op dinsdag 25 juli 2017, 08:15:53
Met de preset voor het onweer heb ik ook al even zitten stoeien, het is nog niet wat het wezen moet maar het flitst behoorlijk.
Als ik vandaag achter mijn pc zit zal ik de file naar jou mailen, dan kun je zien wat ik gedaan heb.

Ik heb het bestand gezien. Ik ga uit van de nacht als basiskleur. Daar laat ik het onweer op los. Zoals ik heb bedacht komt het onweer naar je toe (rustige flitsen met lage intensiteit), zit je midden in (felle flitsen en relatief snel opeenvolgend) en gaat weer van je af (rustige filtsen met weer wat lagere intensiteit, meer tijd tussen de flitsen)

Citaat van: degeluidsman op dinsdag 25 juli 2017, 08:15:53
In hoeveel tijd ga jij bij je eigen baan van dag naar nacht? Dus van het starten van de preset todat deze voltooid is.

Ik heb 4 programma's:

- Nacht: duur 3 minuten.
- Ochtend: duur 1 minuut.
- Dag: duur 7 minuut.
- Avond: duur 1 minuut.
Overgangen: 25 seconden.

Totaal duur programma: 14 minuten.
De basis van deze programma's zijn de "instellingen" van de DR4050 / Karst. Je moet ze iets tweaken voor je eigen strips. Er zit nog wel wat verschil tussen de strips ;)

Groeten Ronald.
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Hoi Ronald,

Ik heb net de file,s die jij gestuurd heb binnen gehaald en opgeslagen  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Het filmpje met onweer ziet er TOP uit, ik ga met deze file,s aan de slag.

Super bedankt voor je inzet  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Hoi,

Eindelijk weer eens wat tijd om te modelbouwen. Na de vakantie en hectiek van de afgelopen dagen / weken. Maandagavond terug van vakantie en meteen aan de gang met een buurt-abraham (deze moest nog even gezet worden), gisteren buurt versieren vanwege de volksfeesten (zou eigenlijk op zaterdagavond gebeuren met borrel gezien het aantal buurtjes dat niet aanwezig was maar even verzet naar de dinsdag). Dat is erg laat geworden  :? Goed, alles staat en vandaag na het bloemenpitten toch maar even de tijd gevonden om iets uit te proberen. Van een spijker een struik te maken. In de volgende post Een experiment: Struikje maken staat de uitleg en meer foto's. Het viel mij niet tegen maar ik ben nog niet echt tevreden.

Groet Ronald.
Re: Ronald?s nieuwe project: Endstation der Linie: ?Bahnhof Poggendam"
Een beetje stof afblazen van dit draadje  :D  :D

Wat bezig geweest met een proefstukje voor iets van een losplaats. Gewoon om wat dingen uit te proberen. In een "echt" stukje is het altijd beter dan de theorie. Dat blijkt ook wel. Achteraf zie je dingen die anders moeten of beter kunnen. Dan nu kan je het gewoon nog in de hoek zetten of weggooien als het niet bevalt. Nog niet helemaal af maar al wel aardig aan de hobby om maar zo te zeggen. :)

Groet Ronald.
Re: ?Bahnhof Poggendam": Een proefstukje om wat te testen
Hi Ronald,

Nu het stof eraf is geblazen, heb ik gekeken wat er onder zat.
Mooi stukje werk.
Platen onder spoor ziet er erg leuk uit👍🏻

Gr.Wim
Re: ?Bahnhof Poggendam": Een proefstukje om wat te testen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: ?Bahnhof Poggendam": Een proefstukje om wat te testen
Hoi Ronald,

Dit is toch een mooi stukje huisvlijt  :thumbup:
Ik heb op de beurs in Houten van Ben ook van deze stelcon platen overgenomen , nu kan ik gelijk zien hoe dat staat  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: ?Bahnhof Poggendam": Een proefstukje om wat te testen
Dank heren!  :thumbup:

Citaat van: degeluidsman op dinsdag 15 mei 2018, 05:53:50
Ik heb op de beurs in Houten van Ben ook van deze stelcon platen overgenomen , nu kan ik gelijk zien hoe dat staat  :)

Deze stelconplaten zijn toch anders ;) Die van mij zijn wat dikker en hebben een iets andere maat. 22,9 mm i.p.v. 22,5 mm daardoor exact 2,00 m1 zoals de originele betonplaten. Al kan dat per fabrikant verschillen. :) Daardoor passen deze stelconplaten precies qua hoogte bij de betonplaten die tussen de rails zitten. Bij dunnere platen zoals die van Railkees mag je een ondergrond er onder maken. Dat is niet echt erg maar wel even opletten. Dat was een deel van het experiment voor mij. Ik heb namelijk ook nog een ander ideetje  :D

Groet Ronald.
Re: ?Bahnhof Poggendam": Een proefstukje om wat te testen
Even het stof afblazen hier...

Een lange warme zomer en daarmee ook relatief weinig ondernomen  :) Nu weer lekker aan het rommelen gegaan. Wat losse klusjes aan het doen en dan kom je weer dingen tegen die al lang op de planning staan. Ik ergerde mij al een tijd aan de losse "centrales" en versterkers. Ik gebruik mooie pluggen, de XLR-pluggen voor de verbindingen op mijn baan. Een mooi systeem daarvoor. Alleen ik had een aantal "verloopkabels" voor het aansluiten van de diverse centrales op de baan. Dus eigenlijk iedere keer een juiste kabel inprikken. Ook wilde ik mijn centrales gemakkelijk kunnen aansluiten op mijn testbaan / railstuk.  Dus maar een "plankje" ontworpen voor de diverse centrales met vaste aansluitingen. Het gemakkelijke is dan dat ik dan maar maximaal twee XLR-stekkers en een voedingskabel hoef in te steken en dan is de boel gereed. Nog wat stekkers en andere zaken besteld bij de diverse winkels en we kunnen aan de slag met het fabriceren. Maar eens begonnen met het maken van een steun voor de z21 en de Multimaus. Deze zijn de basis en daarna kunnen we eens verder kijken welke we nog meer gaan doen. Na het snijden maar even de boel gepast en in elkaar gezet. Dan even in de lak gespoten. Na het drogen verder aan de slag met monteren van de diverse stekkers en centrales. Na een uurtje knutselen met wat kabels en stekkers kom je op het volgende plaatjes.

Nu kan ik gemakkelijk de z21 zowel aan baan als mijn "testbaantje" hangen. De N&N-baan gaat ook nog voorzien worden van een XLR-stekker zodat ik daar ook vrij gemakkelijk mee aan het werk kan. Dit is een mooie start. Nu kunnen we rustig de rest aanpakken.

Groet Ronald.
Re: ?Bahnhof Poggendam": Een proefstukje om wat te testen
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: ?Bahnhof Poggendam": Een proefstukje om wat te testen
Jij hebt zelf een lasersnijdertje staan?
Ziet er netjes uit.
Re: ?Bahnhof Poggendam": Een proefstukje om wat te testen
Dank je wel. Inderdaad ik heb een snijdertje zo nu en dan tot mijn beschikking  O:-D Dat kan soms heel handig zijn om het een en ander te fabriceren. Je kan ook bij een Fablab terecht om je spullen te laten snijden. Dat heb ik ook wel gedaan.

Groet Ronald.