Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Het op maat maken van Flex K-rail.

Gestart door Apeldoorn CS zondag 25 mei 2014, 21:43:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Het op maat maken van Flex K-rail.
Hallo Forum-leden,

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe er het beste de flexibele K-rails op maat gemaakt
kan worden.

Ik heb er nu 2 ingekort,moet er nu nog 1, maar ik moet zeggen dat ik het niet makkelijk vind
om het gedeelte weer goed passend te krijgen aan de overgangrail van C-K.
Eerst ingekort met een Roco zaagje en dan ging op zich wel prima.
Maar de rail-lassen (die schuifjes) krijg je na het inkorten niet of nauwelijks tussen de spoorstaaf en
de biels geschoven. Dan moet je er ook nog een contact plaatje onder klikken en past ook niet echt
lekker vind ik. Het blijft naderhand toch een beetje gammel.
Het zit straks allemaal wel netjes vastgeschroefd op de bodemplaat, maar toch...

Wie heeft er wat bruikbaar advies en tips?
Re: Het op maat maken van Flex K-rail.
Jeroen,

Alvorens raillassen op de railstaaf te schuiven eerst met een mes o.d. de zwarte plastic nopjes bij de eerste biels wegsnijden.
Deze beletten het opschuiven van de raillas.
Verder die bodemplaatjes niet gebruiken maar draden direct aan de rails solderen: massa (bruin) aan een raillas (niet de railstaaf) en spanning (rood) aan het "zwarte" ijzer aan de onderzijde nadat van een klein deel de verf is verwijderd.

Cees
Re: Het op maat maken van Flex K-rail.
Jeroen

Nog een aanvulling: ik gebruik de raillassen van Fleischmann nr. 6436: zijn makkelijker in het gebruik en voldoen beter dan de railaasen van Märklin

Cees
Re: Het op maat maken van Flex K-rail.
Hallo Cees,

Bedankt voor je advies, ik ga dit opvolgen. :)