Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Draaiplaat marklïn 7186

Gestart door marklin liefhebber woensdag 28 mei 2014, 00:41:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Draaiplaat marklïn 7186
marklin liefhebber
gast

Draaiplaat marklïn 7186
Goede morgen iedereen,ben nieuw lid op het forum(ben reeds zes jaar met een baan bezig maar deze geraakt maar niet af)(ben ooit eens begonnen in 1962 was toen 12 jaar met een starterssetje 3029 en dit lokje rijdt nog altijd) en weet intussen al door te lezen en te zoeken dat mijn probleem al door verschillende personen is uitgelegd en aan gekaart maar ik probeer het toch maar.Het gaat over volgend probleem en namelijk de aansluiting van een Marklîn draaiplaat 7186.Van de 10 opstelsporen worden er 6 onderbroken als de plaat word gedraaid en 4 blijven continu stroom krijgen zodat ik eigenlijk deze 4 niet gebruiken kan.Is er iemand die mij eventueel uit de nood kan helpen? A ja voor dat ik het vergeet ik ben analoge rijder op metaal sporen.
Met vriendelijke groeten
André Wittevrongel vanuit België
andre.wittevrongel ad pandora punt be

edit Jurrien: e-mailadres aangepast ivm spam.
Re: Draaiplaat marklïn 7186
Lid sinds: 2008

offline
Re: Draaiplaat marklïn 7186
Hoi André,

Pas eerst even je mail adres aan. I.p.v @ ff zetten [at].
Dan snapt iedereen het ook en krijg je minder last van spam.

Nu je vraag.
De overige aansluitsporen kun je zelf stroomloos maken met behulp van het onderbreken van de middenrail. Bij m-rail had je hiervoor van die papiertjes om ertussen te stoppen. Heb je die niet, dan kun je zelf er wel iets dergelijks tussen stoppen.
Via schakelkastje kun je deze sporen dan van stroom voorzien.

Groeten,
Ton.
Re: Draaiplaat marklïn 7186
marklin liefhebber
gast

Re: Draaiplaat marklïn 7186
Hartelijk bedankt voor de snelle reactie.Maar dit had ik al geprobeerd en het fenomeen blijft bestaan.Misschien is mijn vraag een beetje onduidelijk overgekomen en daarvoor ga ik proberen via een bijlage een schets te sturen in de hoop dat dit lukt daar ik maar een simpele gebruiker ben van de pc. Heb ondertussen bericht gekregen dat de de schets niet kan verstuurd worden door te groot,ga dus proberen om de schets afzonderlijk naar jullie te sturen.
Re: Draaiplaat marklïn 7186
marklin liefhebber
gast

Re: Draaiplaat marklïn 7186
Goede avond Ton
Mag ik je persoonlijk mail adres hebben om meer informatie door te sturen in verband met het correct aansluiten van een draaiplaat 7186
Daar ik geprobeerd heb om een schets door te sturen via dit kanaal maar dat is mislukt door te groot
groetjes vanuit België
André Wittevrongel
Re: Draaiplaat marklïn 7186
Lid sinds: 2008

offline
Re: Draaiplaat marklïn 7186
Hallo André,

Ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd.

Groeten,
Ton.