Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

PVC strippen

Gestart door frubel zondag 18 mei 2014, 15:04:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
PVC strippen
Lid sinds: 2013

offline
PVC strippen
Zie regelmatig op foto's van modelbanen PVC strippen als valbescherming naast de sporen.
Weet iemand waar deze in Belgie te krijgen zijn.
Gebruik tot nu toe bruine hardboardplaten die ik in stroken zaag.
Re: PVC strippen
Lid sinds: 2011

offline
Re: PVC strippen
Ik gebruik pvc strips verkrijgbaar in de bouwmarkt.  Worden gebruikt als afdekprofielen om naden tussen twee platen te verbergen.

Groeten Maarten
Re: PVC strippen
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re: PVC strippen
Ik heb placemats van dat Zweedse Warenhuis gekocht, en in met een stanleymes in mooie stroken sneden. Deze stroken zijn flexible en je kunt deze eenvoudig met een klein schroefje aan de baan vastschroeven,

Groet, Andre
Re: PVC strippen
Aliebengalie
gast

Re: PVC strippen


Dit zijn afval stroken van komacel platen.

Dit is vaak te verkrijgen bij reclame bedrijven die buiten reclame hebben.

Je vind de platen oa bij voetbal stadions.....en reclame aan gevels die dan vaak indirect verlicht worden.

Ik heb hier zelf een sleuf in gefreest , met een boven frees.

Die jaagt er super snel door heen (geeft wel behoorlijk fijn afval (dus stofzuigert erbij af adem bescherming) , .. als je de juiste frees gebruikt is zelfs schroeven niet nodig.

Beetje hier en daar een drupje lijm..... :thumbup:

Het materiaal is heel zacht , en daarom zeer goed te buigen zonder veel kracht.....door midden breken is bijna niet mogelijk.

Mvg: Alex
Re: PVC strippen
Jorg
gast

Re: PVC strippen
Hallo Frubel

Je kan ook pvc strips gebruiken die met vlecht tussen de mazen van een afsluitingsdraad om de inkijk van een tuin te verminderen.
Deze strips zijn in twee of drie kleuren ik denk zwart, groen en grijs ze zijn 47 mm breed en 100 m lang en momenteel kan je ze kopen bij Makro voor zo'n 43 euro voor twee rollen. Ik weet niet tot wanneer deze promotie loopt.

Grts Jorg
Re: PVC strippen
Lid sinds: 2013

offline
Re: PVC strippen
Jorg,
de strips staan niet in de huidige reclame tot 03/06, misschien wel in de volgende maar die heb ik nog niet toe gekregen op de computer.
Niet aan gedacht, heb nog 3/4 pak van die groene strips liggen van bekleden draad poort .
groetjes frubel