Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Schadeloc DBS 6417 uit Onnen naar Shunter

Gestart door rob46 donderdag 08 mei 2014, 10:13:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Schadeloc DBS 6417 uit Onnen naar Shunter
Gisteren is DBS 6417, die in Onnen a.g.v. een flankaanrijding ernstig werd beschadigd, naar Shunter Whz overgebracht. Zie: https://www.flickr.com/photos/rob46/14131642574/
Re: Schadeloc DBS 6417 uit Onnen naar Shunter
Hoi Rob

Bedankt voor de link.
Ja die zit goed in de prak.

Tony
Re: Schadeloc DBS 6417 uit Onnen naar Shunter
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: Schadeloc DBS 6417 uit Onnen naar Shunter
Naar horen zeggen gaat deze loc ook richting schroothoop.
Re: Schadeloc DBS 6417 uit Onnen naar Shunter
Ik heb deze loc afgelopen week langs Hoogeveen zien komen.
Wat ik vreemd vind is dat er zoveel wagens meerijden.

's ochtend tussen 11 en 12 zag ik de "goede" loc met een stuk of 12 platte 4 assers. En 's middags zat de aangereden loc tussen de "goede" loc en de wagons. Waarom rijden die wagons mee ?
Groet Arend
Re: Schadeloc DBS 6417 uit Onnen naar Shunter
Da's al de tweede NG-loc die goed in puin is gereden. Benieuwd of er ook nog een vervanger komt of dat ze het denken te redden met de vrij recent extra omgebouwde twee.
Re: Schadeloc DBS 6417 uit Onnen naar Shunter
Die ATB NG worden meer gebruikt, dus is de kans op schade groter  :warning: Nu even een kostencalculatie: wat kost opknappen en wat kost ombouwen van de ATB NG in een andere loc uit de mottenballenvloot.
Re: Schadeloc DBS 6417 uit Onnen naar Shunter
Ik denk dat er geen nieuwe/andere loc voor terug komt. DB heeft al een overvloed aan loccen en kan ook niet zeggen dat het top gaat bij DBS NL ( heb ik vernomen van een bevriende mch ) die bij DBS NL werkt.
Re: Schadeloc DBS 6417 uit Onnen naar Shunter
Zoveel meer worden die NG-locs nou ook weer niet gebruikt hoor, cluster Onnen heeft er volgens mij maar 1 nodig, misschien de trein naar Emmen twee, en in het zuiden zal het ook met 1 wel ophouden.
Re: Schadeloc DBS 6417 uit Onnen naar Shunter
Citaat van: firstborneagle op zaterdag 10 mei 2014, 20:30:54
Ik heb deze loc afgelopen week langs Hoogeveen zien komen.
Wat ik vreemd vind is dat er zoveel wagens meerijden.

's ochtend tussen 11 en 12 zag ik de "goede" loc met een stuk of 12 platte 4 assers. En 's middags zat de aangereden loc tussen de "goede" loc en de wagons. Waarom rijden die wagons mee ?
Groet Arend
De schadeloc is onberemd dus fungeren de Sgns wagens als remwagens dmv doorlopende luchtslangen.
Re: Schadeloc DBS 6417 uit Onnen naar Shunter
hier geld een aloud spreekwoord : Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan .

Re: Schadeloc DBS 6417 uit Onnen naar Shunter
Iemand misschien eraan gedacht dat er in Onnen overbodige wagens kunnen staan die zo mooi met die noodzakelijke transport meekonden? Ligt echt het meest voor de hand lijkt mij..
Re: Schadeloc DBS 6417 uit Onnen naar Shunter
Citaat van: MaK man op dinsdag 13 mei 2014, 09:11:16
hier geld een aloud spreekwoord : Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan .
Da's wel wat kort door de bocht, gezien de schade aan het cabinehuis heb je grote kans dat de lok niet meer luchtdicht te krijgen is en dus niet beremt te vervoeren is en er dus geen andere optie is dan werken met remwagens achterop.