Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Kromme delen

Gestart door staal dinsdag 13 mei 2014, 13:49:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Kromme delen
Lid sinds: 2011

offline
Kromme delen
Hallo,

Zoals bekend ben ik gek op "huisjes bouwen" En ik koop dan regelmatig oude huisjes. Nu ben ik het het Stadthaus van Leer bezig (Kibri) maar die is erg krom (je zal net zien; de twee sier-voorzijden wijken erg veel), ik was al begonnen met de delen in het warme water te leggen voordat ik er aan begon. Nu zijn de delen geweatherd middels Vallejo en kunnen eigenlijk niet meer in het water.
Heeft iemand andere tips om die delen weer recht te krijgen?

Vincent
Re: Kromme delen
Lid sinds: 2013

offline
Re: Kromme delen
Hoi Vincent

Misschien iets met een haarfohn

Groetjes Alex
Re: Kromme delen
Lid sinds: 2011

offline
Re: Kromme delen
Bedankt voor de tip heeft wel geholpen, hoe zou je dit kunnen oplossen in het vervolg voordat je begint met bouwen/weatheren?
Re: Kromme delen
nobody
gast

Re: Kromme delen
Voordat je begint, alle onderdelen checken en eventueel herstellen met behulp van warm water en/of de föhn... :idea: ;)
Re: Kromme delen
Lid sinds: 2007

offline
Re: Kromme delen
Staal,
Maak de kromme delen warm met water/fohn en leg ze op een vlakke plaat met gewicht hier weer boven op.
Tijdens het afkoelen behouden ze dan hun juiste vorm,
Zorg bij het bouwen dat je dan de nodige versteviging schotjes inbouw dan blijft het geheel mooi recht.
Succes
Re: Kromme delen
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Kromme delen
Voor een andere geïnteresseerde :p
Hoe voorkom je dan bijv. bij een dak, dat het profiel wordt 'weggedrukt' door iets zwaars?
Of hoeft het niet zo warm te worden?


Simon
Re: Kromme delen
Lid sinds: 2007

offline
Re: Kromme delen
Simon,
Je moet zorgen dat het water waar je het onderdeel in doe niet laat koken natuurlijk,
Dus als volgt te werk gaan, eerst het water op temperatuur brengen goed hand warm, vervolgens
het onderdeel er in onder dompelen en op temperatuur laten komen.
Als het onderdeel warm genoeg is (dus even uit proberen) dan op een vlakke plaat leggen en aan drukken met iets zwaars, dik boek is dan al voldoende.
Vervolgens geheel laten af koelen en op een vlakke plaat bewaren dan blijft het vlak.
Groeten Jaap