Starten doe je altijd buiten de ijk punten.
Dat zal dan waarschijnlijk de reden zijn geweest dat de eerste meeting toen niet goed was gegaan.
Wat bedoel je hier precies, wat is raar? Meet je iets wat niet klopt?
Koploper meet dan niet dat punt 1 bezet is tot punt 2 bezet is (normaal, als ik het goed heb), maar van vrijkomen punt 1 tot bezet punt 2. Zo krijg je een snelheid die sneller is dan dat er eigenlijk gereden is.
Verder heb ik nu 2 loc's laten ijken, echter als ik ze in een blok zet (zowel echt als in koploper) verschijnt er bij mij geen blauw pijltje om het automatisch rijden te starten. Waar kan dit aan liggen? Wel kan ik door de loc naar het volgende blok te slepen de trein laten rijden. Ik heb dit gedaan, het ging 3 rondjes goed. De 2e trein moest naar het volgende blok rijden, wat hij ook deed, maar koploper had dit gek genoeg niet door en zij dat de loc stilstond.
Een ander ding is dat ik zag dat een trein erg abrupt stopt en net te ver door rijd waardoor hij op een wissel komt te staan. Nu is dat nog niet erg omdat die wissel nog niet gebruik is maar straks is dat wel onhandig als ik die wissel wil gaan gebruiken. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen.
Matthijs