Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Bayerische snoepjes

Gestart door 3rail dinsdag 06 mei 2014, 20:02:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Bayerische snoepjes
3rail
gast

Bayerische snoepjes
Maar.
Re: Bayerische snoepjes
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Bayerische snoepjes
Smullen, Edward!!

Het is maar goed dat ik mijn baantje bewust zo klein heb gehouden, anders was ik waarschijnlijk al lang voor deze prachtcombinatie gevallen....

H la P
Fred

Ps mijn Beierse DXII moet eigenlijk nog een paar passende rijtuigjes aan de haak slaan. Nog suggesties?
Re: Bayerische snoepjes
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Bayerische snoepjes
Hoi Edward.
Bijzonder fraai en erg leuk om weer eens zo'n mooie aanwinst van jou te kunnen bewonderen! :thumbup:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Bayerische snoepjes
Lid sinds: 2012

offline
Re: Bayerische snoepjes
Zeer fraai Edward. Is dit het begin van een reeks mooie plaatjes?  :D

Groet,
Bert
Re: Bayerische snoepjes
Hoi Edward,

Mooi draadje, laten we een complete snoepwinkel beginnen! Ik ga eens neuzen in de la wat ik aan Bayerische snoepjes heb...

Met vriendelijke groet,
William

Re: Bayerische snoepjes
Deze van Brawa is, volgens mij, m'n fraaiste Beierse loc ===> klik
Deze van Märklin (beetje "gepimpt") ziet er ook niet slecht uit ===> klak
En dan deze van Brawa ===> klek
En 't kleintje van Märklin ===> klok

Re: Bayerische snoepjes
Gelijk maar even uit de band springen met een iets anders Bayerisch snoepje, alleen in een andere smaak ("linksrheinisch"-lekker!):





Wel zonde van het stof voor de ramen van het machinistenhuis...
Re: Bayerische snoepjes
Lid sinds: 2012

offline
Re: Bayerische snoepjes
Dag William,

Een mooie dame met veel details. Heb je het stukje stof zelf geplaatst? Ik heb in het verleden de groene variant gehad, deze had een soort stukje karton.

Groet,
Bert
Re: Bayerische snoepjes
Hoi Bert,

Wellicht is het geen stof, maar karton. Ik vermoed van wel, want ik heb er zelf niets aan gedaan.

Toch grappig dat meer mensen het ineens over dames hebben, wanneer Tijdperk I-locs voorbij komen. Die Fred heeft wel wat geïnitieerd...  B)
Re: Bayerische snoepjes
Lid sinds: 2007

V65

offline
Re: Bayerische snoepjes
moeten waarschijnlijk de gordijntjes voorstellen die de machinist dicht kan doen bij slecht weer
Re: Bayerische snoepjes
Citaat van: Laenderbahn027 op dinsdag 13 mei 2014, 21:54:51
Toch grappig dat meer mensen het ineens over dames hebben
Da's niet zo vreemd. Volgens 't woordenboek is "locomotief" namelijk vrouwelijk.
"Trein" daarentegen is weer mannelijk... ;)

Edit nobody: Taalfout verbeterd.
Re: Bayerische snoepjes
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Bayerische snoepjes

Citaat van: Laenderbahn027 op dinsdag 13 mei 2014, 21:02:36
[...]
Wel zonde van het stof voor de ramen van het machinistenhuis...

Werkelijk een plaatje, dit lieve meisje met haar eigenzinnige as-indeling 1B2
Het stukje karton in het machinistenhuis is het enige minpuntje, maar noodzakelijk omdat je anders op de decoder en de motor kijkt. (37135) Ik ben er dan ook nog niet uit hoe ik deze schoonheid van personeel moet voorzien.
Bij latere modellen, uitgevoerd met mfx (bv uit set met art.nr. 26535) zit dit kartonnetje er ook, maar kan het zonder mankeren verwijderd worden voor een vrije doorkijk.
Briljant model!
H la P
Fred
Re: Bayerische snoepjes
Och och, wie heeft er tegenwoordig nog een Playboy onder z'n bed nodig... Als ik de tijd vind, zal ik haar wulpse zusje "Orlando di Lasso" op de gevoelige pixel vastleggen, tenzij natuurlijk iemand mij voor is!
Re: Bayerische snoepjes
Lid sinds: 2012

offline
Re: Bayerische snoepjes
Wat mooi, wat mooi :thumbup:

Die dame ziet er prachtig uit Edward. Ik heb zelf de DRG uitvoering gehad, zwart met rood. Maar deze uitvoering vind ik tien keer mooier :)

Groet,
Bert
Re: Bayerische snoepjes
Lid sinds: 2014

offline
Re: Bayerische snoepjes
Citaat van: IJsengel op woensdag 14 mei 2014, 20:53:30
Het stukje karton in het machinistenhuis is het enige minpuntje, maar noodzakelijk omdat je anders op de decoder en de motor kijkt. (37135) Ik ben er dan ook nog niet uit hoe ik deze schoonheid van personeel moet voorzien.
Bij latere modellen, uitgevoerd met mfx (bv uit set met art.nr. 26535) zit dit kartonnetje er ook, maar kan het zonder mankeren verwijderd worden voor een vrije doorkijk.
De inkijk op de motor valt nogal mee, ik heb ten andere een model dat fabriek af al geen kartonnetje meer had.
De oplossing om er perse personeel in te krijgen zou kunnen zijn een andere (ruil)decoder te plaatsen, plaats zat.

@ William: die van jou moet precies regelmatig aangeduwd worden zo te zien aan de achterste reling :-) 
Re: Bayerische snoepjes
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Bayerische snoepjes
Hola,
Die linkse (foto 3) is dus conform de 37135, die ik in bezit heb.
Inderdaad zou het wisselen van decoder wat ruimte verschaffen voor inbouw van personeel.
Enkel geeft een blik op de bodem van de schatkist mij dusdanig inzicht zodat ik veilig kan concluderen dat dat verhaal helaas geen doorgang zal vinden.  :(

H La P
Fred

Ik zou natuurlijk altijd nog de boot kunnen verkopen. Of m'n Beierse G4/5.....
<<Klikkie doen>>
Re: Bayerische snoepjes
Citaat van: Fernand op vrijdag 16 mei 2014, 10:46:01
@ William: die van jou moet precies regelmatig aangeduwd worden zo te zien aan de achterste reling :-)

Dat zie ik ook... Enig idee hoe ik deze charmante beugel weer recht kan zetten? Buigen zal niet gaan, tenzij ik haar in de Mistral hou (of gewoon de föhn), maar of de rest daar zo blij mee is... Iemand suggesties?
Re: Bayerische snoepjes
Lid sinds: 2014

offline
Re: Bayerische snoepjes
@ Fred en de anderen,

Perfect kun je het niet krijgen maar als je het kartonnetje weg laat is er rechts in de cabine plaats voor een poppetje; en als je dat combineert met een klein spiegeltje langs weerskanten op de decoder (rechts dus niet voor het venster zoals het kartonnetje maar binnenin de cabine) en de rotor volledig zwart maakt, zal het er wel al heel wat beter uit zien dan die met karton geblindeerde ruiten.

Re: Bayerische snoepjes
Citaat van: Laenderbahn027 op vrijdag 16 mei 2014, 13:43:46
Buigen zal niet gaan
't Is krom gebogen. dus kan 't óók weer recht gebogen worden; met beleid... ;) Warm (dus niet heet) maken helpt.
Niet te vaak herhalen, want dan breekt 't.
Re: Bayerische snoepjes
Lid sinds: 2014

offline
Re: Bayerische snoepjes
Citaat van: Laenderbahn027 op vrijdag 16 mei 2014, 13:43:46maar of de rest daar zo blij mee is... Iemand suggesties?
William, de rest moet je er toch niet in betrekken, 't is een opsteek stukje, haal het er gewoon af vooraleer het op te warmen en te verbuigen.
http://www.maerklin.de/service/produktservice/pdfmac.php?brand=1&artikelnummer=37135
Re: Bayerische snoepjes
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Bayerische snoepjes
Citaat van: Fernand op vrijdag 16 mei 2014, 16:54:45
@ Fred en de anderen,

Perfect kun je het niet krijgen maar als je het kartonnetje weg laat is er rechts in de cabine plaats voor een poppetje; en als je dat combineert met een klein spiegeltje langs weerskanten op de decoder (rechts dus niet voor het venster zoals het kartonnetje maar binnenin de cabine) en de rotor volledig zwart maakt, zal het er wel al heel wat beter uit zien dan die met karton geblindeerde ruiten.

Hola Fernand,
Ik probeer me voor te stellen en te visualiseren wat je nu exact bedoelt met dat spiegeltjesverhaal.
Helaas. Hoe vaker ik het lees, hoe minder ik het snap.
Kan je het nog eens proberen uit te leggen? Of wellicht met een tekeningetje dat een en ander duidelijk maakt?
Mag ook per PB, hoor. Ben bang dat we anders de draad bevuilen...
Hasta la Pasta
Fred
Re: Bayerische snoepjes
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Bayerische snoepjes
Hola Edward,

Zeker een bevallig wiefke, maar net uit de tijd, zoals wijlen Willem Wilmink zou zeggen.
Ze is namelijk een exponent uit Epoche II, want viel al onder de DRG. Enkel mocht men in Beieren nog enige tijd in afwijkende klederdracht rondrijden. Er staat ook geen K.Bay.Sts.B. meer op de loc of tender, enkel nog de gebiedsaanduiding Bayern. Maar goed, mooi is ze!

H la P
Fred
Re: Bayerische snoepjes
 :thumbup:

Nog iets meer muggenziften: IIa...
Re: Bayerische snoepjes
Lid sinds: 2012

offline
Re: Bayerische snoepjes
Wat een mooie dame. Ik ben niet snel jaloers maar.... :thumbup:

Groet,
Bert
Re: Bayerische snoepjes
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Bayerische snoepjes
Hola,

Nog eentje uit de Beierse school, die ik ook graag ook op mijn baantje zou willen zien: Trix DXI artnr 22405



Ik heb haar echter nog nooit in een digitale ~ uitvoering gezien. Iemand bekend of ze eenvoudig is om te bouwen?
@ Bert/Brutes, had jij deze schone niet al in je bezit?

H la P
Fred
Re: Bayerische snoepjes
Lid sinds: 2012

offline
Re: Bayerische snoepjes
Dag Fred,

De 22405 van Trix heb ik inderdaad in mijn bezit. Ik ben er nog niet aan toe gekomen om haar om te bouwen naar digitaal.
Destijds heb ik van Ben een linkje gekregen over een ombouw van deze loc. Het schijnt een heel gepiel te zijn, ook moet er een stuk van het loodzadel verwijderd worden.
Ik vraag mij trouwens af of ze ooit digitaal is uitgebracht, ze heeft ook een zusje in een iets andere kleurstelling (ander rokje) nummer 22042 . Of zij digitaal is uitgebracht weet ik niet.

De 22405 is een fraai model met veel details. Tevens is ze op alle assen aangedreven. Zodra ze is omgebouwd naar digitaal zal ik daar verslag van doen.

Groet,
Bert
Re: Bayerische snoepjes
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Bayerische snoepjes
Hola,

Ik las in een stuk proza op drehscheibe-online.de over deze schone dat een bezitter haar door een erkende dealer heeft laten ombouwen naar 3 rail digitaal. Hij had spijt als haren op zijn hoofd, want nimmer had hij een slechter lopend vehikel op zijn rails gehad dan onderhavige DXI....
Voorspelt niet veel goeds, ben ik bang.
En hoewel ze een snoepje blijft, zou ik haar niet enkel voor de vitrine willen.

H la P
Fred
Re: Bayerische snoepjes
Lid sinds: 2012

offline
Re: Bayerische snoepjes
Dag Fred,

Geen zorgen, ik rij allang geen 3 rail meer. Ik ben al een tijdje over op 2 rail.

Groet,
Bert
Re: Bayerische snoepjes
In de categorie "snoepjes":

In de meest recente uitgave van EJ staat de ombouw beschreven van Fleischmann's DV I van 2-rail naar 3-rail. Dat is pas een snoepie waar ik blij van word :-). Die ombouw gaat er nog wel eens van komen...

Met vriendelijke groet,
William
Re: Bayerische snoepjes
Daar wacht ik dus ook al zolang op  :(
Wat ik het laaste hoorde , dat er iets mis was met de aandrijving .
Nouja komt nu ook niet meer op een jaar aan  :D

Mvg Jan .
Re: Bayerische snoepjes
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Bayerische snoepjes
Hola,

De S2/5 van Trix mag er ook wel zijn. Deze "Fine Art" variant is geheel uit messing vervaardigd en kost een klein fortuin.  Ondanks de behoorlijk matige rijeigenschappen, blijft het een snoepje om te zien. Zou fijn zijn als er eens een nieuwe (~)uitvoering zou worden uitgebracht met rijeigenschappen die wel passen bij de aanschafprijs. Ben bang dat het bij dromen zal blijven....





Hasta la Pasta

Fred
Re: Bayerische snoepjes
Hoi Fred,
ik heb haar Pruisische zusje. Ook wel leuk ;) ===> klik
Re: Bayerische snoepjes
Lid sinds: 2012

offline
Re: Bayerische snoepjes
Dag Fred,

Een zeer mooie dame is het. Vraagje: Wat ga je met een Trix loc doen op een wisselstroom baan? Ga je haar voorzien van een sleper?
Ze zou zich toch prettiger voelen op een gelijkstroom baan... :D

Groet,
Bert
Re: Bayerische snoepjes
Even naar boven scrollen. Fred heeft het antwoord op jouw vraag al gegeven... ;)
Re: Bayerische snoepjes
Lid sinds: 2012

offline
Re: Bayerische snoepjes
@Wim,

Ik was iets te snel met reageren. Volgende keer beter lezen 8)

Groet,
Bert
Re: Bayerische snoepjes
Lid sinds: 2012

offline
Re: Bayerische snoepjes
Dag Edward,

Dat zijn hele mooie rijtuigen :thumbup:

Groet,
Bert
Re: Bayerische snoepjes
Heb ik reeds vermeld ===> klik
Derde regel,,,
Re: Bayerische snoepjes
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Bayerische snoepjes
Ach, wanneer je één snoepje hebt gegeten, wil er altijd nog één..... :)

Edward, die Trix wagens, zijn die uit de 2376x serie?
Re: Bayerische snoepjes
 :offtopic:

Fred, je leeft!

On-topic  >:-D
Re: Bayerische snoepjes
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Bayerische snoepjes
Voorwaar, amice!
Re: Bayerische snoepjes
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Bayerische snoepjes
Dank Edward.
Had al zo'n vermoeden. Ik vind vooral de dakopbouw met die ventilatoren van de Trixjes vele malen mooier dan die van Roco met die meegegoten exemplaren.

Zelf heb ik ook nog een Beiers meisje dat me wel intrigeert. Vooral het fantastisch mooie en afwijkende drijfwerk doet mijn verlangen naar haar groeien.... Ik heb haar zelf niet omdat naar verluid de rijeigenschappen meer dan beroerd zijn. Iemand andere ervaringen met de Pt 3/6 van Rivarossi?



Bron: osterthun.com

Hasta la Pasta
Fred
Re: Bayerische snoepjes
Hoi Fred,

Fantastische loc en zeer mooie rijeigenschappen wat mij betreft. Ik heb ze alle 3 (sorry), maar eentje is digitaal:



Kijk eens hoe mooi ze kruipt... Ik moet haar toch nog eens van stal halen en over wissels heen laten crossen. Als ik de tijd heb, zal ik dat zeker doen, maar op basis van wat je hier ziet kun je toch alleen maar zeggen dat dit er heel gracieus uitziet, niet?

Met vriendelijke groet,
William
Re: Bayerische snoepjes
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Bayerische snoepjes
Hola William

Filmpje geeft een mooi beeld van hoe ze "kruipen" kan. Welke decoder zit erin? Was ze bij aanschaf al digitaal en ~ of heb je haar eens serieus onderhanden genomen?

H la P
Fred
Re: Bayerische snoepjes
Citaat van: IJsengel op donderdag 04 december 2014, 21:39:46
Hola William

Filmpje geeft een mooi beeld van hoe ze "kruipen" kan. Welke decoder zit erin? Was ze bij aanschaf al digitaal en ~ of heb je haar eens serieus onderhanden genomen?

H la P
Fred

Hoi Fred,

Decoder is van ESU. Na mijn "Rampino" experiment ga ik toch voor die kwaliteit. De wisselstraat is nog niet uitgelegd...

Citaat van: 3rail op vrijdag 05 december 2014, 07:21:22
Hallo William.

Wat is het catalogus nr van deze dame, ik ga eens rond kijken of ik
haar nog eens ergens ga aanschaffen.

Het is inderdaad een aparte lok. :D

Edward.

Hoi Edward,

Kijk eens op deze site. De loc in mijn filmpje is de Pfalzer P5, nummer 1057 van Rivarossi. De loc van Fred is wanneer ik me niet vergis de 1010, sec gezien begin Tijdperk II volgens de website. Een overzicht van wat er nog meer uitgebracht is van deze loc, vind je hier.

Hopelijk helpt dit?

Met vriendelijke groet,
William
Re: Bayerische snoepjes
Edward,

Op ebay.de worden ze nog wel eens aangeboden; daar heb ik mijn exemplaar Pt3/6 ook gekocht
Nu staan er twee te koop maar het zijn zwarte DRG en DB uitvoeringen

Cees
Re: Bayerische snoepjes
En deze dan? Wel geen koppelingen, en ik ben er niet in geslaagd om die elders te vinden...
Re: Bayerische snoepjes
Door mij is gezocht op "BR77" als algemeen kenmerk van deze locomotieven ( artikelnummers 1008 DRG, 1009 DB, 1010 KBStB en 1011 Pfalz voor wisselstroom).
Bij deze Pfalzer-variant (artikel 1011) wordt de bouwserie noch artikelnummer vermeld en dan is het moeilijk zoeken en vinden.
Ik heb bij mijn Bayerische variant de originele handleiding en explosietekening.
Het onderdeelnummer van de koppeling is R21279.
In de webshop van Hornby / Rivarossi zijn alleen onderdelen (ok explosietekeningen) voor locomotieven vanaf artikelnummer 2000 te bestellen
Helaas.

Cees
Re: Bayerische snoepjes
Hoi Cees,

De loc in de link heb ik ook maar bij toeval gevonden, en het is dus zeker geen twijfel aan jouw zoekcapaciteiten!

Ik heb een tijd terug Rivarossi/ Hornby gemaild, en kreeg hetzelfde antwoord. Nu zit er een Symoba-schacht ondergeplakt. Niet zo mooi, maar het voldoet.

Met vriendelijke groet,
William, die er 3 heeft, maar waar nog wat ombouw- en schoonmaakwerk aan moet gebeuren...
Re: Bayerische snoepjes
Hallo,

Het heeft even geduurd, maar daar gaat ze dan: op DCC 28 stappen, stap 7, over Märklin C-rails en wissels. Ik zie geen problemen, los van een beetje waggelen, maar oordeel zelf:



Met vriendelijke groet,
William

edit wakkie: link video aangepast.
Re: Bayerische snoepjes
Hoi Edward,

Dank voor de lovende woorden!

De enige kanttekening die ik wil plaatsen is dat de loc met de sleper niet voorbij een reedrelais in een R2-bocht kwam... Nou ja, details blijf je houden.

Succes met de zoektocht!

Met vriendelijke groet,
William