Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Stoom uit de rookgenerator

Gestart door staal dinsdag 06 mei 2014, 10:09:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Stoom uit de rookgenerator
Lid sinds: 2011

offline
Stoom uit de rookgenerator
Hallo,

Sinds zaterdag heb ik een rookgenerator in de BR85 zitten, erg mooi. Nu staat hij uit en valt me op dat de rook ook wat neerslag op de loc heeft gegeven (je zit 'm glanzen in een cirkel van 5 cm rondom de schoorsteen) hoort dit en kan het kwaad? en hoe kan ik het 't beste verwijderen?

Klopt het ook dat je een knettertje hoort iedere keer als er een pufje uit komt?

Vincent
Re: Stoom uit de rookgenerator
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Stoom uit de rookgenerator
Hoi Vincent,

Klopt allemaal wat je zegt, kan geen kwaad en ik verwijder de aanslag gewoon met een
katoenen doek.

Gr, Jan
Re: Stoom uit de rookgenerator
Dat is één van de nadelen als je met een rookgenerator werkt, de neerslag van de rook komt op je loc en je baan terecht. Persoonlijk houd dit mij tegen om hiermee rond te rijden, een vuiligheid extra dat je moet wegwerken van je rails en locs.
Re: Stoom uit de rookgenerator
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Stoom uit de rookgenerator
Vincent,

Heb je de rookgenerator niet te vol gedaan?
Dan wil hij ook nog wel eens gaan knetteren.
Persoonlijk vind ik de rook "niet echt" overkomen en de spetters latan de lak van de ketel glimmen.
Dus gebruik ik geen rookgeneratoren.
Maar dat is persoonlijk, ieder z'n keuze. ;)
Re: Stoom uit de rookgenerator
Ik vin de titel wel goed " Stoom uit rookgenerator" zo één wil ik ook ;)
Re: Stoom uit de rookgenerator
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Stoom uit de rookgenerator
Hoi Vincent.
Klopt allemaal en wat Ad opmerkt vind ik juist een extra leuke toevoeging! :D

De rookolie wordt ook als schoonmaakmiddel aangeprezen, je hoeft dus niet bang te zijn voor vervuiling. (wel extra poetsen dus! :P)
Zelf laat ik iedere loc op de baan zoveel mogelijk op de baan roken. (zo lang ik nog adem kan krijgen! O:-D)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Re: Stoom uit de rookgenerator
Lid sinds: 2011

offline
Re: Stoom uit de rookgenerator
Dank voor de reacties, ik ga 'm zometeen maar eens poetsen, toch wel jammer dat er een glans achterblijft.

Hoe zit dat met geweatherde locs? Die glanzen dan ook rondom die generator? Toch eens goed kijken bij de heren die met hun spoor 1 locs in Houten aan het rangeren zijn?

Vincent