Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

edits pro

Gestart door lmf23 donderdag 08 mei 2014, 14:44:36

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
edits pro
lmf23
gast

edits pro
hoi allemaal,

heeft iemand koploper op edits pro draaien of is dat wel heeeeel ouderwets? ik heb ergens een oude edits booster gevonden, maar nu heb je dus ook edits pro nodig. iemand enig idee hoe ik dat moet maken of waar ik het kan kopen?

bedankt,

rens
Re: edits pro
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: edits pro
dit werkt want OVMV aalst heeft dat op de baan draaien.Mss eens opzoeken via hun.In koploper kan je edits pro kiezen.
Re: edits pro
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: edits pro
De oude Edits booster kan je ook bij andere systemen gebruiken. Daar heb je geen Edits of Edits-pro bij nodig.  :)
Re: edits pro
Lid sinds: 2007

offline
Re: edits pro
Inderdaad, het is gewoon een booster die je op veel systemen kan aansluiten. Moet je hooguit zelf een interface bouwen.

Overigens had ik tot vorig jaar EditsPro draaien. Het was een zelfbouwproject, waarvan de print bij Elektor was te bestellen. Het werkt verder prima met Koploper, maar het is gebaseerd op Motorola2, vergelijkbaar met de oude 6021 centrale. Kortom, wel een tikkie verouderd: 15 rijstappen, vier functies enzo. En moderne decoders zijn er niet mee te programmeren. Daarvoor had ik dan een Roco Multimaussysteem gekocht, maar het sloeg natuurlijk nergens meer op. Vorig jaar maar een even Spartaans, maar technisch wel modern Lenz DCC systeem aangeschaft.

Zie hier de bomvrije kast van Editsprocentrale met daarin EditsProprint plus trafo plus voeding plus booster.  :D



Bovenop het kastje stond nog een laptop en op de onderste verdieping zie je die Multimausonderdelen
Re: edits pro
Lid sinds: 2010

offline
Re: edits pro
Als je even in mijn bouwdraadje kijkt zie je ergens de inbouw van de Booster en een interface voor de afschakeling van de centrale bij kortsluiting.
De Edits Pro centrale ligt nog ergens met een Delta als booster als meeneem centrale.

Stuur even een pb als je die schakeling wil hebben.Ik heb de bouw pdf nog wel op de pc staan.

Robin